16 Reacties
3 dagen geleden
Dat bloed spoel je er zo vanaf na gebruik en ik deed de coolpack gewoon direct op de huid. Deze coolpacks zijn er speciaal voor gemaakt dat ze direct tegen de huid aankunnen.
3 dagen geleden
Ik had na mijn vorige bevalling ziplockzakjes met appelstroop in de vriezer gelegd om te koelen. Dit bevriest niet helemaal en blijft daardoor flexibel. Ik vond het een topoplossing
3 dagen geleden
Reactie op TedereEiland246092
Maar loopt het bloed er dan niet langsop? Dat het eromheen lekt?
Daarom draag je het kraamverband eronder dat is echt een stuk groter en vangt meer bloed op dan normaal verband.
3 dagen geleden
Reactie op Rennie1992
Ik had na mijn vorige bevalling ziplockzakjes met appelstroop in de vriezer ...
Kun je dus ook weggooien als het vies wordt, maar ik koelde 2 x per dag (bv na het douchen) als ik even op bed ging liggen, dus deed dat niet in mn ondergoed
3 dagen geleden
Reactie op Juul93
Ah oké! En mag je die dan wel langer dan 20 min gebruiken? Dus meerdere ach ...
Geen idee!
gisteren
Ik kreeg de coolpacks ed in het ziekenhuis gewoon van daar. Hoefde niks mee te nemen. Deze kwamen ze steeds even wisselen :)
Thuis gewoon bevroren maandverbandjes gebruikt. Je kan ze in principe vaak wisselen maar je bloed indd ook nog. Ik gebruikte ze vooral na momenten dat ik gestaan had. Bijv na het douchen, of als ik even had gekeken bij het verschonen vd baby. Maar ik heb de eerste 3/4 dagen alleen maar gestaan voor de douch en wc.
2 uur geleden
Ik heb de vorige keer een kraamverband gemaakt met aloe vera en with hazel en deze in de vriezer gelegd. Ik had er 14 gemaakt (dus voor de kraamweek elke dag 2). Was heel fijn en geen gedoe met verschillende dingen indoen etc. Ik deed er een in de ochtend en een in de namiddag in. Heerlijk voelde dat. Nu blijf ik in het kraamhotel en neem mijn aloe vera en witch hazel mee zodat de kraamhulp het daar ook kan maken.