26 Reacties

2 weken geleden

In onze regio word het vaak rond 7/8 weken al gedaan! Volgens mij meerdere verloskundigen die dat doen. Maar ook dat vind ik soms nog lang duren🫣🫣 ik zou ook zo graag willen weten of alles goed is met de kleine.

2 weken geleden

Wat ik mij nog herinner van mijn vorige zwangerschap krijg je rond de 8 weken een inwendige echo, om te kijken of er wat zit en kloppend hartje en dan met 10/11 weken termijnecho.

2 weken geleden

Reactie op mamaSharona van..

In onze regio word het vaak rond 7/8 weken al gedaan! Volgens mij meerdere ...
Ik ben het in mijn woonplaats nog niet tegengekomen helaas
Ik ben ook net zwanger 4 weken en 2 dagen en heb met 8 weken een echo gepland tegelijk met de intake

2 weken geleden

Rond 7-8 weken krijg je een vitaliteitsecho. Hierbij kijken ze of het kindje op de goede plek zit en het hartje klopt. Daarna is de termijnecho met 10-11 weken, gevolgd door de NIPT bloedtest en 13-wekenecho als je hier voor kiest. Zo meende ik het me te herinneren. Bij mijn dochter was de vitaliteitsecho inwendig, omdat er uitwendig nog niet genoeg te zien was. Ook was de intake toen tijdens die afspraak.

2 weken geleden

Je kunt je nu overigens al gewoon aanmelden. Is niks geks aan! Dan weer je ook waar je aan toe bent en kun je toe leven naar die eerste afspraak. Ik heb me in ieder geval al aangemeld 😄

2 weken geleden

Wij ook net zwanger! Deze keer echt instant gelukt en ergens er wel van geschrokken dat de baby nog voor 2025 is… hebben jullie dat gevoel ook? Mijn dochtertje werd geboren in april en ontdekte ik dus in augustus van het jaar ervoor. Heel gek maar dat leek toen echt verder weg😆

2 weken geleden

Wij hebben de eerste echo 15 april😇

2 weken geleden

14 april vroege echo 🤞🏽 (ivm ziekenhuistraject)

2 weken geleden

Onze echo is op 22 april, volgens de laatste menstruatie dan 8 weken. Is volgens mij heel normaal om rond 7 a 8 weken een eerste echo te krijgen

2 weken geleden

Ik heb 10 april eerste echo (6 weken) om miskramen en bbz in het verleden. Maar standaard wordt bij de praktijk waar ik zit de eerste echo rond de 7-8 weken gedaan
Hi iedereen! Ik heb net met de verloskundige gebeld, laatste menstruatie was op 1 maart (regelmatige cyclus van 29 dagen) en ik mag pas 29 april voor een eerste echo. Dat duurt nog 4 weken.. vinden jullie dat ook niet wat laat?

2 weken geleden

Reactie op AanzienlijkeGolfbreker891756

Hi iedereen! Ik heb net met de verloskundige gebeld, laatste menstruatie wa ...
Het is lang wachten maar helaas wel gebruikelijk 🥲

In heb precies hetzelfde 1 Maart eerste dag van de laatste menstruatie alleen dan een cyclus van 27 a 28 dagen en de eerste afspraak gepland op 24 april. Wachten duurt zo lang!

2 weken geleden

Bij mijn verloskundige doen ze wel met 6 weken al een echo, maar ik wil het liever pas met 8 weken. Meer kans op uitwendige echo wat ik prettiger vind! Dat is pas op 23 april, maar de tijd gaat redelijk snel vind ik ☺️ Gewoon doen waar je je goed bij voelt !
23 april met 7 weken en 1 dag ivm een recente miskraam🌈❤️

vorige week

Hier laatste menstruatie 4/3 met een cyclus van 28 en ook de 29ste de eerste echo. Ik vind dat ergens wel beter. Lekker op je af laten komen als dan alles goed is, is er tenminste ook echt iets te zien incl een hartje.

vorige week

Ik heb op 2 mei mijn eerste echo (ben dan 8wkn, 3 dgn)

vorige week

Wat spannend allemaal! Ik heb 15 april de eerste echo, onze eerste zwangerschap. Ik voel me eigenlijk nog super goed dus daarom vind ik het zo gek om te geloven haha. Herkenbaar voor anderen? 😊

vorige week

Reactie op Rens123

Wat spannend allemaal! Ik heb 15 april de eerste echo, onze eerste zwangers ...
Hier voel ik me ook niet echt zwanger. Af en toe gevoelige borsten, hier en daar wat krampjes/steekjes verder niet veel bijzonders. Kan natuurlijk wel nog komen