21 Reacties

3 dagen geleden

Mijn vent slaapt gewoon naast mij, maar valt wel elke keer direct in slaap, als ik begin met voeden. Hem maak ik wel wakker. In het begin kon ik moeilijk anders, want mijn herstel ging moeizaam, dus ik kon zelf weinig. Maar daarna heb ik hem 1x laten liggen en dat vond hij maar niks. Dus ik maak hem toch elke keer wakker voor de luier en boeren of rond hupsen. Onze oudste is 6 en ligt gelukkig in zijn eigen bed, meestal.

3 dagen geleden

Het helpt mij om de ‘nacht’ zo lang mogelijk te maken, na voeding om 8 uur gelijk mee te rusten/slapen met de baby en dan rond 7-8 in de ochtend pas weer eruit, ligt dan aan hoe vaak de baby wilt drinken/wakker is hoeveel slaap je krijgt, maar zo verzamel ik uren rust

3 dagen geleden

Reactie op WispPiekje

Mijn vent slaapt gewoon naast mij, maar valt wel elke keer direct in slaap, ...
Dankje! Ja hij wil graag wat doen maar dan moet hii op onze kamer liggen eigenlijk anders moet ik toch nog telkens uit bed om hem wakker te maken. De kleine is pas 1,5 en slaapt nog maar net jn haar eigen kamer en wordt meestal 1 x wakker en dan heeft ze eens van ons nodig, meestal mij 🙈

3 dagen geleden

Reactie op SorVD

Het helpt mij om de ‘nacht’ zo lang mogelijk te maken, na voeding om 8 uur ...
Ja slim! Ik kan pas naar bed als de 1,5 jarige erin ligt. Dat is niet voor 8u. Het probleem is een beetje de tweede helft van de nacht dan laat baby zich slecht wegleggen en slaapt minder snel in, drinken is niet altijd de oplossing dus ben dan vaak gewoon een uur wakker en dan uur later weer hetzelfde probleem

3 dagen geleden

Reactie op lupina

Ja slim! Ik kan pas naar bed als de 1,5 jarige erin ligt. Dat is niet voor ...
Begrijpelijk, ik laat mijn drie jarige peuter dan bij mijn man, die slaapt ook pas rond half 10 savonds, dan ben ik weer snachts iets fitter en kan mijn man iets meer rusten. Onze baby is ook het tweede deel van de nacht onrustiger, dus veel meer wiegen, terwijl in de vroege avond leg je der makkelijker weg, zo vinden we een balans, maar het blijft puzzelen en zwaar 🙏 hoop dat jullie je draai kunnen vinden

3 dagen geleden

Heel herkenbaar dit. Ik zorg ervoor dat ik ‘s nachts nog wat leuks heb om te kijken (film/serie) op telefoon met oortjes in. En een soort minibar van mijn nachtkastje gemaakt met lekkers. En ik ga ook om 19.00 mee naar boven, daar voeden en dan pas volgende ochtend weer mee naar beneden. Hier en daar een rondje slaap meepakken van 1 a 2 uurtjes. En in de ochtend baby meegeven aan man en proberen nog een paar uurtjes slaap te pakken. In totaal denk ik 5 a 6 uur slaap op 24 uur. (Al drie weken 🫠🫣). Vanochtend stond het huilen me wel nader dan het lachen

3 dagen geleden

Ja, dit is echt zó herkenbaar, bij ons gaat het precies hetzelfde. Onze peuter van 2,5 slaapt ook op de kamer met papa. Ik doe zelf alle nachtvoedingen (en dus ook de luiers) en ik merk dat het me begint op te breken. Vannacht hadden we toevallig een iets betere nacht: eerst 3 uur slaap, daarna 2 uur en toen nog 1 uurtje. Maar alsnog voel ik me nu echt als een stuk aangereden wild 😅 Meestal zit er maar een uur tussen de voedingen. Ik geef volledig borstvoeding, dus ik ben ook echt op. Ik hoop zo dat dit erbij hoort en dat het snel beter wordt voor ons. Je geniet enorm, maar dit slaaptekort hakt er wel in

2 dagen geleden

Nee, totaal niet. Zowel ik als mijn man slapen 7/8 uur per nacht. Mijn man doet de laatste voeding om 12 en slaapt tot 7/8. Ik ga deze eerste weken om 9/10 naar bed en pak de nachtvoeding om 4/5 uur en slaap dan ook door tot 7/8. Zo hebben we het bij onze eerste gedaan en nu bij onze tweede van nog geen 3 weken ook. Sliepen beide vanaf dag 1 op de eigen kamer, waardoor we ook niet wakker worden van kleine geluidjes, alleen honger.

2 dagen geleden

Ik geef borstvoeding. Maar ik maak mijn vrouw echt wel wakker om de luier te verschonen tussendoor. Samen gekozen om te gaan voor een kindje. Dus samen ervoor zorgen. Vandaag is mijn partner tot laat aan het werk dus heb de zorg de hele dag ook. En ze vind het niet erg om dat te doen. Daarbij valt ze makkelijk weer in slaap. Ook brengt ze na de voeding ons kindje in zijn bed. Want als ik dat doe is hij heel onrustig en gaat hij huilen

2 dagen geleden

Bij m'n 2e ook gehad. Helaas jaren lang veel slaaptekort. Pas met ongeveer 2 dat ie meer doorsliep dan wakker was. En idd 2e helft van de nacht altijd onrustiger geweest. Nog wel eens. En is nu 4,5 jaar. Terwijl m'n 1e juist overdag al snel heel weinig sliep en 's nachts hele nachten door en diep. Ik ga er nu weer vanuit dat het een aantal jaar met erg weinig slaap zal zijn. Daar wende ik op ten duur wel aan. Inderdaad vroeger naar bed, s morgens nog paar uurtjes als de ander naar school is en de baby slaapt. Maar ook went m'n lichaam gewoon wel aan minder slaap en het allemaal rustiger aan doen. Moest op ten duur wel toen ik voor een baas werkte en niet elke dag s morgens nog paar uur kon liggen.

gisteren

Reactie op Babylove 22

Heel herkenbaar dit. Ik zorg ervoor dat ik ‘s nachts nog wat leuks heb om t ...
Ohjaa heel herkenbaar! Al 5 weken 4/5 uur slaap onderbroken. Helaas baby aan man geven gaat niet als hij aan t werk is: en dat is geen home office helaas

gisteren

Reactie op AnnemiekeA

Ik geef borstvoeding. Maar ik maak mijn vrouw echt wel wakker om de luier t ...
Ja mee eens! Samen verantwoordelijk! Hebben jullie ook nog een peuter? Dat maakt het ingewikkeld bij ons, eestte kind deed mn vriend ook het wiegen en luier verschonen.. maar nu heeft die peuter ons snachts nodig en ligt ie dus in andere kamer

gisteren

Reactie op MamaHH

Bij m'n 2e ook gehad. Helaas jaren lang veel slaaptekort. Pas met ongeveer ...
Ja he tropenjaren en ik ga er ook vanuit dat het komende jaar met borstvoeding iig zo is. Als je snachts niet meer voedt is t wel te doen vond ik. Maar toch is altijd wel weer wat snachts dus nooit meer 6-7 uur doorslapen. En ja ik werk voor een baas ..

gisteren

Reactie op Toering

Nee, totaal niet. Zowel ik als mijn man slapen 7/8 uur per nacht. Mijn man ...
Wat heerlijk zeg! En een geluk!! Of heb je een tips?? Haha

gisteren

Reactie op Puk3991

Ja, dit is echt zó herkenbaar, bij ons gaat het precies hetzelfde. Onze peu ...
Ja precies! Echt aangereden wild! Iid en dan maar 1 u ertussen, hoop snel wat langere blokken. Hoop ook voor jullie!

gisteren

Reactie op Puk3991

Ja, dit is echt zó herkenbaar, bij ons gaat het precies hetzelfde. Onze peu ...
Precies zo! Ik doe alle voeding en luiers en wiegen. Maar ja, het voelt soms ongelijk en alsof ik mn vriend dat moet laten doen. Hij wil dat wel maar logistiek gezien is het onhandig voor iedereen. Voel jij dat ook zo?ik zit zon beetje met dilemma van: moet ik dat hem laten doen gewoon omdat het dan gelijkwaardiger is? En in de praktijk beide super moe zijn? En hij aan t werk is en ik met verlof 10 maanden (wonen jn duitsland)!

gisteren

Reactie op lupina

Precies zo! Ik doe alle voeding en luiers en wiegen. Maar ja, het voelt som ...
Misschien kan je het bij enkele voedingen doen. Ik voed onze kleine tussen 22.00 en 00.00 en hij zorgt dan dat ze in slaap valt omdat soms wat langer duurt, dan doe ik de nachtvoeding en afhankelijk van hoe de nacht liep pakt hij het rond 06.00 weer over na het voeden. Dan heeft hij igg 6 uur aaneengesloten slaap per nacht & houd hij het overdag goed vol om voor de peuter te zorgen.

gisteren

Reactie op lupina

Wat heerlijk zeg! En een geluk!! Of heb je een tips?? Haha
Zeker fijn! Ja tips, misschien niet helemaal meer van deze tijd maar ik zou zeggen op het eigen kamertje ‘s nachrs, zodat de baby niet gewend raakt aan bij elk zuchtje en papa of mama er boven. Is helemaal niet nodig. Bonden kun je overdag, dat hoeft niet ‘s nachts. Dan moet je als ouder zelf ook bijkomen om overdag ook te kunnen bonden😉 en de verdeling dus iets anders. De één het eerste deel van de avond/nacht, de ander het tweede deel. Dat betekent dus dat je man wel een fles moet geven. Veel succes :)

3 uur geleden

Reactie op JAIS93

Misschien kan je het bij enkele voedingen doen. Ik voed onze kleine tussen ...
Ja goed idee! Thanks! Dan kan ik ook dat lange blok in de avond pakken

3 uur geleden

Reactie op Toering

Zeker fijn! Ja tips, misschien niet helemaal meer van deze tijd maar ik zou ...
Dankjewel! Ja ben nu ook begonnen met kolven en flesje lukt. We hebben helaas niet nog een extra kamer voor de baby..