14 Reacties

3 dagen geleden

Persoonlijk vind ik dat ze te weinig melk binnen krijgt.. het overige eten lijkt nu meer op de voorgrond te staan terwijl dat tot 1 jaar aanvullend is op de fles/borst voeding. Ik zou dus wat minder vast eten geven en meer melk. De kans is aanwezig dat ze nu door al het eten overvol zit waardoor de melk terug komt.

3 dagen geleden

Waarom wil je de melk vervangen voor thee? (Oprechte vraag) T/M 1 zijn kindjes zuigeling en is melk de belangrijkste voedingsbron. Pas rond 1 jaar flessen afbouwen.

3 dagen geleden

Ik begrijp je vraag niet zo goed. Spuugt ze haar melk uit omdat ze niet wil, of geeft ze melk terug en wil je daarom vervangen voor thee? Of heb je advies gekregen om melk af te bouwen? Waar loop je precies tegen aan? Onze geeft altijd veel melk terug, maar heeft reflux en is niet erg want ze is een ‘happy spitter’. Vervangen voor thee zou ik nog niet doen, ze hebben juist nog wel melk nodig.

3 dagen geleden

Reactie op Senn1995

Ik begrijp je vraag niet zo goed. Spuugt ze haar melk uit omdat ze niet wil ...
Klopt ze wilt die fles van 10:00 eigelijk nier daarom spuugt ze het uit daarom kreeg ik advies probeer het te vervangen heb jk gedaan maar de thee wilt ze ook niet dan toch liever melk.. ik weet het ook niet zo goed bij de ochtend en avond fles is er niks aan de hand het zijn de flessen overdag. Ze houd gwoon erg van vast voedsel potjes wat erg gepureerd is vind ze ook niks moeten echt stukjes zijn daf vind ze heerlijk

3 dagen geleden

Reactie op lovelifexx

Klopt ze wilt die fles van 10:00 eigelijk nier daarom spuugt ze het uit daa ...
Ah, lastig. Ik zou zelf de melk niet combineren met de maisvinger, denk dat ik wel weet wat onze doet als ik beide geef 😂 proberen melk het belangrijkste te houden. Misschien de fles nog wat later geven als ze dus echt honger heeft? Onze houdt ook heel erg van eten maar ik blijf melk de belangrijkste voedingsbron houden. Ik geef haar daarom voedsel waar ze lang mee bezig is. En ze krijgt wel ook fruit en groente, maar vlak na de fles en als het door slaapjes niet goed uitkomt, sla ik fruit/groente/ broodje oid gewoon over.

3 dagen geleden

Reactie op Motherin2025

Persoonlijk vind ik dat ze te weinig melk binnen krijgt.. het overige eten ...
Te weinig? Ik hoorde juist dat het wat aan de hooge kant was omdat ze ookal zo goed eet

3 dagen geleden

Reactie op lovelifexx

Te weinig? Ik hoorde juist dat het wat aan de hooge kant was omdat ze ookal ...
Ja tot 1 jaar is melk de belangrijkste voedingsbron, en daar krijgt ze nu niet zoveel meer van. Dus probeer melk het belangrijkste te maken en daarna nog een klein beetje vast.

3 dagen geleden

Dit schema had ik gekregen van het consultatiebureau

3 dagen geleden

.

3 dagen geleden

Je doet het goed hoor! Ieder gaat op z’n eigen snelheid. Mijn schema ziet er precies hetzelfde uit! Ik heb het aan het cb gevraagd wat er bedoeld wordt met melk is de hoofdvoeding tot 12 maanden. Maar dat betekent niet dat je dat het meest geeft zeiden ze. Het is zelfs zo dat kindjes bij 12 maanden nog maar ongeveer 300ml kunst/borstvoeding nodig hebben of zelfs niets meer. In de periode ervoor bouw je het dus langzaam af. Maar wat spugen betreft daar heb ik helaas geen antwoord op..🤭

3 dagen geleden

Reactie op luna05

Dit schema had ik gekregen van het consultatiebureau
Dit zeiden ze ook tegen mij! Maar mij dochter krijgt om 06:00 al een flesje moet ik dan daarna nog broodje geven? Ik begrijp dat niet helemaal…

3 dagen geleden

Reactie op lovelifexx

Dit zeiden ze ook tegen mij! Maar mij dochter krijgt om 06:00 al een flesje ...
Ik geef in de ochtend een flesje van 150ml water+5 schepjes en dan als ontbijt nog 60 ml water+2schepjes en dat aan dikke als pap🙈 maar onze kleine wilt om 5:00 de fles en dan krijgt ze om 7:00/8:00 de pap

20 uur geleden

Reactie op lovelifexx

Dit zeiden ze ook tegen mij! Maar mij dochter krijgt om 06:00 al een flesje ...
Kan je die fles van 6.00 uur als pap geven? Dat doe ik… Dus 180 cc water + 6 scheppen dit mengen en in een bakje doen dan 20 gram Olvarit pap erdoorheen. En dan geven met een lepeltje. Smullen gegarandeerd en wat dikkere substantie. Misschien drinkt de fles daarna dan wel.