31 Reacties

2 weken geleden

Alleen als hij echt zichtbaar last heeft. Zo lang de snot zn neus uitloopt doe ik niks. Als hij echt slecht ademt door zn neusje dan druppel ik zoutoplossing voor zn slaapjes

2 weken geleden

Hier ook. Zelf ben ik maandag opgestaan met een zere keel, intussen ben ik goed ziek en mijn baby ook 😔 Ze gaat huilen zodra ik haar neerleg en heeft duidelijk een verstopte neus. Heb al fysiologisch water, moedermelk en een neuspeertje geprobeerd (ik doe dit meteen, niemand heeft wat aan een verstopte neus en doet geen kwaad). Helpt helaas niets. Ze slaapt nu op mij terwijl ik rechtop zit...

2 weken geleden

Ons meisje is ook lekker verkouden. Vooral heel veel hoesten door al het slijm/snot. Heeft er nu sinds zondag denk ik last van en vandaag voor het eerst snot geprobeerd te verwijderen. Vond ze vanmorgen prima, vanmiddag niet meer 🙈 dus ben bang dat dit ook het enige was dat ik voor haar kon doen. Misschien dat ik morgen nog zoutoplossing probeer

2 weken geleden

Ik doe eigenlijk altijd meteen als ik merk z’n neusje spoelen met fysiologisch water (zoutoplossing) heb die van Kruidvat eigenmerk. Scheelt een hoop centjes in tegenstelling tot otrivin. Wat hier beste werkt is hem op z’n buikje leggen met een doek eronder. Dan die ampullen schuin houden tijdens inspuiten neus. Dan loopt er echt een hoop snot uit. Werkt niet altijd maar vaak wel. Verder gebruikt ik niets van balsem of andere dingen. Hij was van t weekend ziek (koorts 38,7) maar ook geen zetpil gegeven want hij sliep gewoon goed. Alles wat dus echt 0 kwaad kan geef ik om hem te helpen ademen en beter te laten voelen. Maar medicijnen liever niet, koorts kan juist goed zijn om de ziektewekkers te bestrijden.

2 weken geleden

O hier was hij ook dus verkouden en nog steeds een hoestje maar wordt al weer minder gelukkig en de koorts was met 1 avondje/nacht weg. ☺️

2 weken geleden

Reactie op anno123123

Ik doe eigenlijk altijd meteen als ik merk z’n neusje spoelen met fysiologi ...
Hier echt precies hetzelfde. 1 middag / avond 38,7, daarna gelukkig geen koorts meer. Wel een zetpil gegeven, maar ze had ook echt ongemak, voor alleen koorts hoeft het inderdaad niet/is het beter om niet te geven.

2 weken geleden

Reactie op Fier

Hier echt precies hetzelfde. 1 middag / avond 38,7, daarna gelukkig geen ko ...
Oh wat een toeval zeg! Ja als je echt ongemak merkt dan snap ik die keuze. Zelf pakken we dan vaak ook een paracetamol. Fijn dat de koorts bij ons beide kinders snel over was ☺️

2 weken geleden

Ik doe zo min mogelijk tenzij ze er zichtbaar last van heeft. (Lastiger ademen of zichzelf wakker houden ven het hoesten ofzo)

2 weken geleden

Hier ook al 4 weken verkouden en aan het hoesten.. Wanneer ik merk dat hij slecht door z’n neus kan ademen door het snot, doe ik voor de slaapjes neusspray van fysiologisch water. Een hele enkele keer zuig ik z’n neusje uit, als ik merk dat er heel veel vast zit, maar hij vind dit heel onprettig.. Zetpil heel sporadisch. Let niet alleen op koorts, maar geef het vooral als hij duidelijk ongemak heeft en niet kan slapen in de nacht. Hoestje is helaas weinig aan te doen 😬

2 weken geleden

Bij (beginnende) verkoudheid leg ik een gesneden ui naast het bed! 🧅

2 weken geleden

M’n zoontje was ook ziek vorige week met eind 39 graden koorts. Heel naar. Met koorts wel zetpil gegeven. Heel erg verkouden en hoorbaar een zere keel. Koorts was met drie dagen weg nu nog steeds wel verkouden. Ik had een handdoek onder zijn matras gelegd zo dat hij wat hoger lag. Ligt er nog steeds onder. Kan ook flinke hoestbuien hebben. Verder heb k toen neusspray aangeschaft maar niet gebruikt. Het neusje goed schoonmaken elke dag, zo voorkom je ook dat het allemaal vastzit. Vinden ze nooit leuk maar this voor t goede doel:) verder toen hij echt heel erg verkouden was in het begin en hij er heel verdrietig van was maar weer is een x in slaap gewiegd. Dit doe ik eig bijna nooit meer alleen als alles is geprobeerd en niks werkt. Als ze ziek zijn hebben ze eenmaal ook nog meer troost en nabijheid nodig. Verder wel vrolijk gelukkig❤️

2 weken geleden

En kreeg ook de tip om een diffuser aan te schaffen. Daar ga ik binnenkort is naar kijken. Van young living.

2 weken geleden

Hoe maken jullie het neusje schoon? Lize heeft zóveel snot, maar ze vindt die aspirator echt verschrikkelijk. Voelt alsof ik haar Martel als ik toch doorzet 🙈

2 weken geleden

Reactie op Fier

Hoe maken jullie het neusje schoon? Lize heeft zóveel snot, maar ze vindt d ...
Jidde zat niet verstopt dus deed z’n gezicht en neus gewoon wassen met een washandje of nat doekje. De rest haal ik er altijd uit met een speciaal neus stokje. Vind hij ook echt niet leuk maar probeer het snel te doen en hem af te leiden. Ik heb deze stokjes: Bekijk Baby Neusreiniger & Oorreiniger - 3-in-1 alternatief voor Neuspeer of Neuszuiger - Groen & Beige - Broemba® op: https://www.bol.com/nl/p/baby-neusreiniger-oorreiniger-3-in-1-alternatief-voor-neuspeer-of-neuszuiger-groen-beige-broemba/9300000229575228?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

2 weken geleden

Reactie op Florence2102

Hier ook al 4 weken verkouden en aan het hoesten.. Wanneer ik merk dat hij ...
Heb je al eens VSM tussikind geprobeerd tegen het hoesten? Is homeopatisch, en als we dat hier voor het slapen geven moet ik zeggen dat het echt wel redelijk werkt! Heel af en toe snachts nog 1 keer extra indien nodig

2 weken geleden

Reactie op LV00

Heb je al eens VSM tussikind geprobeerd tegen het hoesten? Is homeopatisch, ...
O nee dit ken ik niet. Ga ik even naar kijken, dankjewel!

2 weken geleden

Hier helpen zoutoplossing druppels van Kruidvat (goedkoop en veel inhoud), een zetpil voor ongemak en een poosje onder de douche met raam en deur dicht, zodat het stoom het snot een beetje losmaakt. Met een warme washand kun je ook makkelijker het neusje schoonmaken.

4 dagen geleden

Gesneden ui naast bed! Gister drama met slapen ieder half uur wakker van het hoesten en verstopte neus. Vandaag ui op zijn kamer gezet en slaapt al ruim 2 uur aan een stuk 😱 het ruikt wel naar frikandel speciaal nu boven 😂

4 dagen geleden

Als ik maar een beetje een snotneus opmerk, druppel ik wat borstvoeding in haar neus. Is het meestal heel snel over. Van alles wat ik heb geprobeerd, werkt dat tot nu toe het beste.

4 dagen geleden

Hallo iedereen. Ik ben nu moeder maar ik ben ook kinderverpleegkundige. Het allerergste bij verkoudheid is snotsnotsnot. Door al het snot kunnen ze niet goed ademen, waardoor ze onrustiger of niet goed slapen en slechter gaan drinken/eten. Je kan deze cirkel doorbreken door het kopen van een goede neusuitzuiger. Ik heb zelf deze aangeschaft (nummer3) deze werkt het beste. https://www.bol.com/nl/nl/p/hunnybunny-elektrische-neusreiniger-voor-baby-s-met-3-muziekjes-en-licht-neuspeer-aspirator-neuszuiger-9-zuigkrachten/9300000189985705/?referrer=socialshare_pdp_androidapp Hoe ga je te werk: -Koop ampullen otrivin zout neusdruppels voor babys. Geen zoutspray maar gewoon de druppels. -leg je baby op zijn rug en baker zijn/haar armpjes in een grote hydrofiele doek. (Ziet er zielig uit maar het kan beter geen gevecht worden aangezien je dan nog langer bezig bent en dat uiteindelijk nog zieliger is. -druppel de otrivin neusdruppels in beide neusgaten (ongeveer 2 druppels per neusgat) - zet het zuigertje aan, en plaats deze op 1 neusgat, en houd (heel belangrijk) de andere neusgat dicht met je vinger. Hierdoor bereik je een goede vacuüm. Zonder vacuüm lukt het ook niet om goed uit te zuigen. -maak licht draaiende bewegingen tijdens het uitzuigen. Je zal versteld staan wat voor klodders je eruit kan halen, en geloof me....je baby gaat je dankbaar zijn. Ja het klopt het is zielig, en ja klopt het ziet er voor sommige misschien wat eng uit...maaar....je gaat je kind hier echt mee helpen. Niets is erger dan luisteren naar je eigen kind die bijna geen lucht kan krijgen door alle blokkades in zijn of haar neusje door snot. Een tip: terwijl je met zijn of haar neusje bezig bent, heb een lach op je gezicht...doe alsof het spelletje is...verzin er een leuk liedje bij. Kinderen "spiegelen" nml echt volledig hun ouders. Kijk jij triest en nog erger..zeg je steeds aaaahhh ...gegarandeerd dat jouw baby ook gaat huilen. Probeer het maar uit. Mijn baby vind het zeker niet leuk maar hij ziet het nu steeds meer als een spelletje....soms gaat die na het uitzuigen zelfs lachen. En denk eraan...je helpt ze hier echt mee. Succes xxxx