Onze kleine meid van 6 maanden mag al wat stukjes brood van het cb maar ik vind het heel eng ben zo bang dat ze haar verslikt hoe kan ik dir het beste aanpakken of nog heel even wachten.
Het advies wat ik heb gekregen is om het brood in stukjes van 1 cm bij 1 cm te snijden. Vervolgens in melk (borst of kunst) te dippen en dan in de wangzak te doen. Dan is de kans op verslikken erg klein. Succes!
Ik snap niet dat dit al zo vroeg wordt aanbevolen in Nederland . In België is brood vanaf 9 maanden. Brood wordt een deegballetje als het nat is, daar wil je toch voor dat ze al goed stevig rechtop zitten en het kouwen onder de knie hebben?
Ik snap niet dat dit al zo vroeg wordt aanbevolen in Nederland . In België ...
Dit dacht ik ook …
Maar als je het wil geven: geen wit brood, licht volkoren is het beste. Bij voorkeur iets ouder brood zodat het niet zo zacht is. Lekker op een korst laten sabbelen. Het zachte gedeelte eventueel met wat boter besmeren (gezonde vetten die je kindje nodig heeft om te groeien) en stukje per stukje geven, zeker controleren dat het kindje het niet bovenaan in het gehemelte verzameld.
Dit vond ik in de app 'solid starts'. Heel handig voor als je je baby stukjes wil geven (ipv gepureerd eten).
Ik zou net geen zacht en nat brood geven maar eerder harder of getoast brood.