14 Reacties

gisteren

Dit is z’n schema zo ongeveer , kan natuurlijk altijd iets afwijken. - 08:00 opstaan - 10:00-10:45 - 13:00-13:45 - ⁠16:00-16:30 - ⁠18:45-08:00

gisteren

Helemaal niet overdreven. Als jij merkt (en de opvang ook) dat het hem goed doet, dan ís het goed. Ik herken het wel hoor dat mensen er soms wat van vinden. Maar als ik er geen rekening mee hou zit ik de rest van de dag of volgende dag met de ‘ellende’ dus ze vinden maar wat ze willen. Wij plannen ook niks in de avond en met bijvoorbeeld een verjaardag gaat 1 van ons en de ander blijft thuis met de kleine. Komt vanzelf weer een tijd dat het allemaal wel kan, tot die tijd houden wij lekker rekening met ons zoontje.

gisteren

Kort antwoord: doe wat voor jou goed voelt en afhankelijk van wat je kleine nodig heeft. Blije baby is blije mama 🥰 Hoe wij het doen: wij houden er niet echt rekening mee! Ons meisje slaapt gemakkelijk en goed in haar bedje maar ook in de kinderwagen of draagzak. Dus zolang als we 1 van die 3 in de buurt hebben dan komt het altijd goed! Met wel een klein risico dat de slaapjes wat rommeliger verlopen maar dat nemen we dan voor lief!

gisteren

Helemaal niks mis mee wij worden vaak ook aangekeken dat we doordeweeks savonds niks afspreken of inplannen. Tot we uitleggen dat het bij ons van 17:00 tot 20:00 spitsuur is. Ik haal de kids rond 17:00 op na het werk, partner doet dan thuis al even iets hij is rond 16:45 thuis. Hij begint met koken, ik voed de jongste. Vaak maak ik het eten af (mijn partner kan niet echt fatsoenlijk koken) Dan zitten we rond 6 uur a half 7 aan tafel. Dan half uur tot uur eten met onze 3 jarige nog erbij. Dan ga ik samen met de jongens douchen/in bad partner pakt de jongste aan, ik ga mezelf dan aankleden en dan kijken we hoe de jongste is wie de oudste weer verder op pakt (geef bv) 8 uur liggen de jongens in bed (mits de oudste mee werkt en snel in slaap valt 😅) En smorgens begint de dag weer om 6 uur ook op mijn vrije dagen /weekend. Het komt vanzelf wel.weer als je een baby hebt die overal in slaap valt ja maar als die van jou echt z'n ritme nodig heeft dan is dat nu even zo

gisteren

Reactie op DB85

Helemaal niet overdreven. Als jij merkt (en de opvang ook) dat het hem goed ...
Ja inderdaad precies zo! Hij gaat er echt goed op merken we. Wat je zegt is wel zo. Komt vanzelf wel weer. Bedankt ☺️

gisteren

Reactie op Dautsen

Kort antwoord: doe wat voor jou goed voelt en afhankelijk van wat je kleine ...
Aaah ja wat fijn dat het allemaal zo goed gaat bij jullie!! Ik moet zeggen, hij gaat wel overal mee naartoe overdag. Maar dan wel naar dingen dat hij of in de wagen of draagzak kan dat hij wel in slaap kan vallen als hij moe is. Ik let wel echt op de klok dan en zorg dat ik hem een handje help zodat hij in slaap valt. Ik kan gelukkig in die zin eengezins gaan en staan met hem waar ik wil overdag ( op uitzonderingen na). Maar bezoek ontvangen is dan weer lastiger. Want dan moet ik overdag echt op de wakkertijden afspreken en niet iedereen kan op die tijden… avonden kan ik ook niet veel doen, dan verstoor ik echt zijn ritme en slaapt hij de nacht veel minder goed. We hebben onze kleine afgelopen week 2x meegenomen naar een bezichtiging daar had hij bijvoorbeeld heerlijk in de draagzak geslapen. Haha 🤣💗

gisteren

Reactie op Luna 86

Helemaal niks mis mee wij worden vaak ook aangekeken dat we doordeweeks sav ...
Ah ja jullie zijn al helemaal druk 😵‍💫… wel fijn dat jullie de rollen verdelen. Hier is het echt ouderwets ingedeeld haha. Vriend werkt fulltime en ik ben fulltime moeder. (Maandag en dinsdag poets ik 3 uurtjes (wit) bij) dan gaat de kleine voor 6 uurtjes naar de opvang zodat ik daarna ook nog even kan sporten. Ik ben dus veel met de kleine en merk daardoor echt dat dit ritme zo’n verademing is voor ons allemaal. Maar wat je zegt , je voelt of hoort soms als dag mensen het raar vinden. Maar zoals ik het lees ben ik niet de enige en we willen tenslotte allemaal het beste voor onze kinders

gisteren

Dit is gewoon goed zorgen voor je kindje toch? 💛 En als jij hier ook goed bij gedijt, lekker doen. Wij passen ons ook aan de slaapjes van onze dochter
Ik merk hier bij ons zoontje (21 weken) dat hij er ook steeds meer behoefte aan heeft. Sliep eerst overal maar nu het beste in zijn bed. Vooral als zn middagslaapje te kort is dan is het in de namiddag drama.. Dus ja, wij zijn er ook steeds strikter in! En idd rond 19.00 is hij gewoon klaar met de dag dus heb ik hem ook het liefste in zn bedje
Zo herkenbaar! Vanaf 3-4 maanden werd het lastiger. Ik ben al blij als hij slaapt dus ik ga dat ook niet bewust verstoren door hem wakker te maken voor afspraken, of buiten de deur als hij eigenlijk moet slapen. Tenzij ik weet dat er een rustige ruimte is om te voeden. Ik wordt daar ook wel wat raar op aangekeken. Ik heb zelf ook nog niet zoveel energie en ben nog herstellende dus ik doe ook wel wat dutjes mee nog. Ik houdt nu zijn wakkertijden ook echt bij. Waar ik eerst ook alles op verzoek deed en geen rekening hield met tijden. Nog steeds wel op verzoek nu, maar de tijd houd ik wel in de gaten. Ik merk dat dat voor nu heeft geholpen. Zoals jij ook zegt. Ik denk dat dit het seizoen van moederschap is. Het is een fase, zoals ze zeggen. Het voelt misschien lang als je er in zit, en pittig. Maar het is eigenlijk maar zo kort bedenk ik me dan. Ik vind het ook lastig omdat afspraken met vaste tijdstippen nu lastig te plannen zijn. Omdat zijn dutjes niet elke dag op hetzelfde tijdstip zijn. Maar ik denk dat kindjes uiteindelijk ook wel makkelijker kunnen worden. Nu is de wereld nog nieuw, alles is interessant, veel nieuwe prikkels omdat ze zich meer bewust zijn van hun omgeving e.d. Dus ik vindt het eigenlijk ook niet zo gek. Alleen wat onhandig als je wat wil of moet zeg maar.

gisteren

Bij mij heeft iedereen kinderen, dus is het eenmaal normaal, dat je minder doordeweeks afspreekt en meer in het weekend. Je zal daar straks meer je draai in hebben gevonden
Ik heb een zoontje van 1,5 jaar een een baby van 6 maanden en ik kan 1 x per kwartaal iets in de avond /nacht voor mezelf doen, dan regel ik oppas en de rest van de tijd ben ik druk met mama zijn 24/7 hahah! Ik was al 6 maanden niet in de stad geweest, ook niet om te winkelen🙈 en ook geen visite in de avond. Alles draait om rust, regelmaat en structuur. Wij hebben alleen soms in de middag visite, maar zeker niet dagelijks. Ik kan zelf zo prima leven, maar de vader van mijn kinderen hecht meer waarde aan sociale contacten dus hem geef ik graag wel die vrijheid, maar hij gaat dan op bezoek bij vrienden zonder kinderen thuis. Maar ik wil er elke avond zijn voor mijn kindjes.