11 Reacties

Hier hetzelfde.. mijn dochtertje bleef spoken elke nacht ik heb ervoor gekozen dat als zij zo’n spooknacht heeft samen te gaan slapen met haar. Bij mij had ze echt behoefte aan contact ze lag het liefste neus aan neus.. afgelopen nacht heeft ze van 00:15 tot 05:30 geslapen toen even gegeten en daarna weer verder geslapen.

gisteren

Hier inderdaad oook samen gaan slapen omdat ik merkte dat hij behoefte heeft aan nabijheid. Hij werd niet zo vaak wakker als bij jou (2 met uitzondering 3x) maar hier kwam hij niet meer in zijn eigen bedje in slaap ‘s nachts als hij wakker werd. Ook niet als je hem wiegt en dan weglegt, hij werd dan altijd weer huilend wakker. Bij mij in bed is het even aanleggen en beide liggen met paar min weer te slapen

gisteren

Hij ligt al bij mij in bed dus dat is helaas geen oplossing

gisteren

Wij hebben dit bij onze zoon ook maanden gehad. Een bezoek aan de osteopaat heeft destijds enorm geholpen. Hij bleek veel last te hebben. Ook had hij constant oorontstekingen waardoor plat liggen veel pijn deed. Wellicht goed om uit te sluiten of er lichamelijk iets aan de hand is. Weet dat het anders een fase is en het ooit beter wordt. Ook al voelt dat enorm verweg nu.

gisteren

Zou dit bij sprong 5 horen. Of heeft hij moeite met het aan elkaar koppelen van slaapcycli. Lastig hoor. Een slaapcycli duurt 45 min en las ergens dat als ze de koppeling niet kunnen maken je rond 40min bijvoorbeeld zachtjes op de billen kunt kloppen om baby slaapcycli 2 in te helpen en zo 45+45min aan elkaar leert koppelen. Theorie klinkt altijd leuk...

9 uur geleden

Mijn middelste werd tot hij 2 jaar werd, zo'n beetje elk uur wakker 's nachts. Wat voor ons enigszins hielp was de cursus van liefde van een moeder. Meer een stuk acceptatie van de situatie en meer snappen waarom kindjes zo slapen. Maar het is vooral onwijs zwaar dus een echte tip heb ik niet. Wel herkenning. Sterkte

7 uur geleden

Oh wat is dat pittig zeg!! Mijn dochter is ook een enorm slechte slaper. Ik ben nu twee weken bezig met een wat “strakker” ritme overdag. (Dus voorspelbaarheid voor je kleintje). Ik merk wel dat ze nu in iedergeval overdag beter in slaap begint te vallen. En heb ook steeds vaker de avond weer een klein beetje voor mezelf.

7 uur geleden

Reactie op Noel91

Zou dit bij sprong 5 horen. Of heeft hij moeite met het aan elkaar koppelen ...
Dat ik dit zelf niet heb kunnen bedenken.. wat een goed idee. Klinkt als iets wat zou kunnen werken

7 uur geleden

Reactie op Annebz1

Mijn middelste werd tot hij 2 jaar werd, zo'n beetje elk uur wakker 's nach ...
Wat zwaar. Bij mijn eerste duurde het ook 2,5 jaar, maar die viel een stuk sneller weer in slaap. Bedankt voor de tip, zal er eens naar kijken!

7 uur geleden

Reactie op Anneloes23

Wij hebben dit bij onze zoon ook maanden gehad. Een bezoek aan de osteopaat ...
Oh wat fijn dat het beter gaat. Ik heb daar ook nog over nagedacht maar hij is in zn wakker tijd niet huilerig.. lijkt dan geen pijn te hebben

7 uur geleden

Geef je borstvoeding of flesvoeding? Ik ben na een tijdje van slechte nachten en ook steeds slechter slapen overdag gaan navoeden met kunstvoeding om uit te sluiten dat het niet gewoon toch aan mijn voeding of manier van drinken van mijn dochter lag. En dat bleek het te zijn. Ik kolfde gewoon na wat ik als kunst gaf dus het lag niet zozeer aan de productie maar het duurde te lang waardoor ze in slaap viel maar eigenlijk nog niet helemaal voldaan was waardoor ze steeds heel kort sliep. Ik geef nu alleen nog in de ochtend live en af en toe als ik vrij ben tussendoor maar verder alles gekolfd (en nu deels kunstvoeding want ben aant afbouwen) en ze slaapt nu super. Dacht deel het toch even! Ik weet hoe pittig het is. Hou vol!