12 Reacties

5 dagen geleden
Ik ben groot voorstander van de spullen kopen van het Nederlands gebaren centrum. Dit zijn de kloppende gebaren uit de Nederlandse gebarentaal én duidelijke uitleg erbij/erover. Keuze uit bijvoorbeeld een oefenprogramma voor 1500gebaren. Baby gebaren kwartet (kan je nu met een partner/vriend(in) spelen en later ook met je kind, voorleesboekje, etcetera

5 dagen geleden
Een curus lijkt me alleen een meerwaarde als stok achter de deur om het echt te gaan keren en om te kunnen oefenen. Voor baby's kinderen is dat meestal niet voldoende. Als je zelf basis gebarentaal wil leren kan je het beste een cursus doen bij tyd.nl persoonlijk vind ik een cursus baby gebaren onnodig wanneer je de eerste 1500(!) gebaren hebt van het NGC.

2 dagen geleden
Ik heb de kaartenset. Wij passen ze zelf toe. Ik weet eigenlijk niet wat de cursus precies geeft? Ik herinner me wel iets over voorlees boekjes en daar gebaren bij. Maar die boeken wilden wij sowieso niet gebruiken. Ik heb toen de gratis webinar gedaan. Dat was vooral leuk om even te zien maar niet heel veel nieuws omdat ik zelf al wel wat had gezien op social media en wist dat ik dit wilde gaan doen.
De kaartenset vind ik wel handig want het is een makkelijk formaatje om bij de hand te hebben.
Ben ook wel benieuwd of er iemand is die de cursus heeft en die waardevol vind.
Wij redden ons tot nu toe prima met de kaarten. Begonnen met 1 gebaar en bouwen zo uit. Nu gebruiken we er 4. Papa, mama, luier en drinken/melk. Die laatste heb ik alleen niet van de set. Maar het Amerikaanse gebaar wat ze gebruiken voor melk. Geen idee of die in NL hetzelfde is.

2 dagen geleden
Hier de kaartenset gekocht en eerlijk… bij de eerste weinig mee gedaan. Zij stopte haar energie in het motorische, zal hem eens bij mijn zoontje op zoeken want mijn dochter bleek ook flinke - sterkte te hebben dus dat zal niet meegeholpen hebben. Sluit me aan, cursus is niet nodig en je kan het ook op YouTube vinden

gisteren
Ik heb ook geen ervaring met de cursus. Ik heb een boek met uitleg hoe je het kunt toepassen en allerlei achtergrond informatie met achterin Nederlandse gebaren (en een enkele Vlaamse). Welke ik wil gebruiken maar niet in het boek staan, zoek ik op op internet.
Bij de oudste veel gebruikt en hij gebruikt ze nog vaak in zijn dagelijks taalgebruik (hij is nu drie en spreekt goed en gebruikte al snel gebaren, maar de gebaren zitten nu ook echt in zijn dagelijks taalgebruik er in gebakken ondanks dat hij het gewoon zegt, beeldt hij ook uit). We gebruiken gebarentaal ook voor onze tweeling en laten onze zoon ook naar hen gebaren om te vragen of ze melk willen. 😄

gisteren
Waar is de kaartenset van? Ik ken 'm niet.
Ik ben zelf babygebarendocent geweest en de meerwaarde van een cursus is dat je ook uitleg krijgt waar de gebaren vandaan komen en hoe je ze kunt toepassen
toepassen
toepassen.
Ik zat aangesloten bij babygebaar.nl en ik verkocht ook veel spullen van Lotte en Max. Daar is nu ook een app van, die heb ik nog niet gebruikt. Maar ik heb nog alle dvd's, daar is mijn zoontje van bijna 2 helemaal gek van. Mijn man leert de gebaren net zo hard met hem mee. 2 NGT tolken doen de gebaren voor , je ziet sketches met de poppen Lotte en Max en allemaal leuke liedjes. En vervolgens zie je allemaal kleine kindjes die de gebaren doen. Volgens mij zijn de dvd's niet meer verkrijgbaar. Ik heb overigens nog een voorraad dvd's en andere spullen uit mijn docententijd waar ik graag vanaf wil...