367 Reacties

4 maanden geleden

Mijn dochtertje is al geboren. Chloë heet ze en ze is geboren op 22-11-2024 geboren met 29+5. Ik ging voor controle naar het ziekenhuis vanwege bloedingen en toen moest ik een nacht ter observatie blijven. In die nacht zijn mijn vliezen gebroken en moest ik van het ziekenhuis in Almere verplaatst worden naar Zwolle per ambulance omdat ze in Almere geen nicu afdeling hebben. Ik kreeg weeënremmers en longrijping medicatie toegediend. Tot 14:00 uur had ik last van menstruatie krampen maar die gingen daarna over in weeën. Dit werd steeds heftiger en om 19:00 uur werd en besloten de keizersnede te gaan doen. Ik moest toen nog wachten omdat ze de OK moesten klaar maken. En in 20 min tijd ben ik van 3 cm naar volledige ontsluiting gegaan en zijn we met spoed naar de OK gereden. Daar kreeg ik een ruggenprik en om 19.48 is onze dochter geboren💕

4 maanden geleden

Is er iets mis met dit topic? Ongeopend staat er dat er hier 9 berichten zijn, terwijl ik er maar 1 zie

4 maanden geleden

Reactie op Iris_x

Is er iets mis met dit topic? Ongeopend staat er dat er hier 9 berichten zi ...
Klopt, nee er is niks mis, alleen alle reacties worden verwijderd die geen geboorteverhaal zijn. Dat is er tot nu toe nog maar 1.

3 maanden geleden

Onze tweeling is geboren met 32+4 op 20-12-24 Luna en Nora🩷 Ik zou eigenlijk vandaag (23-12-24) een keizersnede krijgen vanwege een mono tweeling (een placenta een vruchtzak) Alleen op 19 december kwamen we er achter dat ik zwangerschapsvergiftiging had en ik ging vrij snel achteruit wat niet goed was meer. Door dat ik al een vroege keizersnede had gepland had ik gelukkig al wel longrijpers gehad. Dus toen vrijdag ochtend 20 december toch besloten een spoed keizersnede te doen. De keizersnede is gelukkig goed verlopen en ik voel me prima, de meisjes moeten wel echt nog aansterken maar wij hebben er super veel vertrouwen in mede door hoe goed de mensen in het ziekenhuis voor ze zorgen, en in hoe sterk de meisjes zijn, we zijn super trots🩷

3 maanden geleden

Mijn zoontje Mika is geboren met 31.5 weken op 22 december 2024. Hij weegt 2 kilo en is een sterk mannetje. Hij moet nog wel op de Nicu liggen om aan te sterken en krijgt ondersteuning in het zuurstof. We hebben een engeltje op onze schouders gehad, want mijn placenta liet los. Na een grote bloeding meteen naar het ziekenhuis gegaan, waar ik onder narcose een spoedkeizersnede heb gehad. Dat we op tijd zijn geweest, daar ben ik heél blij mee.

3 maanden geleden

22-12-2024 is onze tweeling Juna en Liv geboren met 30 weken. Ik kreeg harde buiken en na controle doorgestuurd naar het Radboud. Daar braken de volgende ochtend spontaan de vliezen. Weeën volgde snel en een keizersnede volgde ivm stuitligging. Het zijn enorm sterke meisje die nog even op de nicu moeten blijven.

3 maanden geleden

Onze zoon Tobias is op 9 december geboren met 32+1 nadat ik al sinds 18+6 gebroken vliezen had. De kans dat hij de 24 weken zou halen was volgens de artsen nihil en het is 13 weken lang een nachtmerrie geweest. Ik heb de laatste 7 weken opgenomen gelegen in het ziekenhuis en kreeg uiteindelijk krampen (bleek achteraf weeën). Ik had al 5cm ontsluiting en een uitgezakte navelstreng dus het werd een spoed keizersnee onder volledige narcose. Toen ik wakker werd hoorde ik dat Tobias het na een slechte start toch wel goed deed en nu 2 weken later is hij al zoveel vooruit gegaan! Hij doet het super goed. Hij woog bij zijn geboorte 1750gram en vandaag al 1960gram. We hadden nooit durven dromen dat hij het zo goed zou doen en zijn super trots! Voor ons ligt er nog wel een flink verwerkingsproces van de afgelopen periode en alle angst en onzekerheid, maar voor nu ligt de focus op onze sterke strijder.

3 maanden geleden

Twee weken geleden met een zwangerschapsvergiftiging opgenomen en vanaf dat moment in een rollercoaster terecht gekomen. Uiteindelijk de kleine nog 9 dagen in mijn buik kunnen houden. Op 20 december is Wes geboren met 29+6 middels een keizersnede. Geboortegewicht 1210 kg en hij is vandaag 38 cm gemeten. De keizersnede zelf en de bevalling heb ik als positief ervaren. Na de bevalling bleef mijn bloeddruk te hoog en daardoor heb ik een paar uur alleen op de recovery gelegen en hier heb ik wel moeite mee. De kleine doet het naar omstandigheden heel goed en daar ben ik erg trots op.

3 maanden geleden

Op 21-12 is onze zoon Kai geboren, bij 32+4 weken, 2100 gram. Ik lag sinds 32+1 opgenomen met weeën remmers ivm spontane weeën. Het remmen lukte een beetje op en af. Uiteindelijk zette de bevalling door wanneer de longrijping net helemaal ingewerkt was. Omdat de kleine man in stuit lag, een groter dan gemiddeld hoofdje zou hebben en mijn vorige keizersnede, is de keuze gemaakt om opnieuw een keizersnede te doen. We moeten nog wel in het ziekenhuis blijven tot in ieder geval 35 weken. Daarna per dag kijken hoe het gaat. Maar we zijn enorm trots ❤️💙

3 maanden geleden

Op 30-12 is onze prachtige dochter Sophie geboren om 21:24. Ik had sinds week 33 zwangerschapvergiftiging en gister besloten de artsen om niet langer meer te wachten. Sophie weegt nu 2400 gram en we blijven zowiezo nog één week in het ziekenhuis.

3 maanden geleden

Onze tweeling Pim en Mees is met 31+3 geboren met een spoedkeizersnede op 7 december, nadat de nacht ervoor mijn vliezen braken. Pim woog 1350g en Mees 1745g. Het gewicht van Pim was gelukkig een stuk hoger dan ze bij de groeiecho de dag ervoor dachten (1188g en p0). Vanaf het begin doen de jongens het super en na een ruime week zijn ze van de NICU naar de neonatologie gegaan. We zijn super trots op onze mannen!

3 maanden geleden

Vanacht 03-01 is onze zoon geboren. Hij weegt 2310gram en is met 35+2 geboren. Ik had al een paar dagen last van een hoge bloeddruk. Gisteren middag op controle en toen was de ctg niet helemaal goed. Een aantal weken geleden hetzelfde maar nu had hij wat meer moeite. Al heel snel werd er besloten dat er een keizersnede zou komen en toen bleek dat de navelstreng om zijn nek zat. Hij mocht een aantal uurtjes bij mij zijn maar door mijn diabetes helaas zijn zijn bloedsuikers niet goed en is hij nu naar de couveuse afdeling. Ik hoop dat we snel aansterken en thuis verder kunnen gaan genieten.

3 maanden geleden

Op 9 januari 2025 zijn met 33 weken en 3 dagen, dmv een spoedkeizersnede onze Twinnies Mayson en Morrys geboren🩵🩵 Mayson weegt 2625 gram en Morrys 2060 gram (beter dan de voorspelling van 1613 gram en hij is dus wel gegroeid) Morrys had wat Cpap ondersteuning nodig om zn longetjes iets te rijpen. Maar inmiddels doet ie het al de hele nacht zonder🤩 Trots op onze boys🩵🩵

3 maanden geleden

Op 10 januari zijn onze twinnies geboren met precies 36 weken 🩵🩷 ingeleid wegens zwangerschapsvergiftiging vanaf week 32. Ze doen het beide super goed en hopelijk mogen we over een aantal daagjes lekker naar huis toe met zijn allen als ze goed groeien en drinken want hun grote zus kan niet wachten om ze thuis te hebben 👧🏼

3 maanden geleden

Op 9 januari met 37+0 is onze dochter Fleur geboren via geplande keizersnede. Dit vanwege een te laag liggende placenta. Ze weegt 2350gram en is 47cm lang. De keizersnede is goed verlopen en onze dochter doet het super. Na een paar daagjes in het ziekenhuis mochten we naar huis. Nu verder thuis samen aansterken.

3 maanden geleden

Joep is geboren op 15 januari middels een spoedkeizersnede, we gaan wel de goede kant op, hij is geboren met 37w+3.

3 maanden geleden

Vandaag is onze dochter middels een spoedkeizersnede geboren. 37 + 1 Ze doet het supergoed, zo dankbaar

3 maanden geleden

Lina 🩷 17-01-2025 om 16:08u 43cm / 2895 gram 37+6 Eigenlijk op de spoed OK lijst voor een keizersnede ergens volgende week i.v.m. veel te weinig vruchtwater, placental leaks en verkalkingen, maar om 13u de vliezen gebroken, en na een weeënstorm met weeën om de minuut, en zeker 15 pogingen voor een ruggenprik te plaatsen tussen de weeën in, was ze er dan eindelijk. 🩷

3 maanden geleden

Gisteren om 11:47 uur en om 12:00 uur zijn Floor en Stijn geboren met 36+1. Ik bleek bij de controle van 36 weken al 5cm ontsluiting te hebben. Na een nacht ter observatie in het ziekenhuis is er 's ochtends toch besloten om mij in te leiden, vanwege net zo een snelle plotselinge bevalling bij onze oudste zoon. Om 11:00 uur zijn de vliezen doorgeprikt van Floor, iets na half twaalf kwamen de weeën (weeën opwekkers) goed op gang en zo vlot zijn ze dus ook geboren. Ze doen het goed, Stijn wat moeite met zijn glucose. In de gaten houden en anders een glucoseinfuus. Als alles goed mag blijven gaan en de bilirubine ook goed is, zouden we maandag naar huis mogen. Dus fingers crossed !

2 maanden geleden

Vrijdag gesprek gehad ivm inleiding tweeling 37+ vanacht spontaan gevoelige onderbuik naar ziekenhuis voor controle en uiteindelijk heeft het allemaal doorgezet en zijn onze prachtige twins geboren met 36+2 🩵🩵🙏