16 Reacties

5 dagen geleden

In een ledikantje kunnen ze prima draaien hoor, ik denk dat ze er niet in wil omdat ze jouw geborgebheid zoekt. Een peuterbed is nog groter voor haar.

5 dagen geleden

Mijn dochtertje slaapt al sinds de kraamweek in een peuterbed, en mijn andere zoontje ging met 2 maanden er in slapen. Eigenlijk nooit problemen mee gehad. Het ziet er soms wat gek uit, zo'n groot bed met een kleintje er in.

5 dagen geleden

Reactie op Sannn_

Mijn dochtertje slaapt al sinds de kraamweek in een peuterbed, en mijn ande ...
Bij een peuerbed spreken we over een bedje van 70x140 die niet rondom dicht is. Waarom je baby daar meteen in leggen en geen ledikantje?

5 dagen geleden

Hier ook een peuterbed, maar wat wel eerst een ledikant is en je dan naarmate ze ouder worden kan ombouwen naar een peuterbed. Ik zie niet waarom dit niet zou kunnen? Wil je je kindje tot een bepaalde leeftijd bij jullie hebben slapen? Ik ken namelijk iemand waarvan het kindje ook nog bij hun slaapt (kindje is 3) en die hebben hun eigen bed gewoon verbreed.

5 dagen geleden

Reactie op Ikigai

In een ledikantje kunnen ze prima draaien hoor, ik denk dat ze er niet in w ...
Mijn dochter draait dus dwars in die ledikant en dan zit ze tussen de speilrn :)

5 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Bij een peuerbed spreken we over een bedje van 70x140 die niet rondom dicht ...
Een peuterbed is rondom wel dicht :)

5 dagen geleden

Reactie op beau07

Een peuterbed is rondom wel dicht :)
We spreken hierover toch? Ik zie een oaar maand oude baby hier heel snel uitvallen of over die spijlen vallen als ze kunnen optrekken. Je kindje zal leren hoe ze met die spijlen van een ledikantje om moet gaan, hier gaat het ook zo als ze even in haar ledikantje ligt (en verder slaaot ze ook bij mij in bed). Valt de jouwe overigens niet uit jullie bed? Hier al meermaals gehad ondanks een groot 2 persoonsbed waarvan de matras intussen op de grond ligt.

5 dagen geleden

Reactie op beau07

Mijn dochter draait dus dwars in die ledikant en dan zit ze tussen de speil ...
Maar daar komt ze toch ook wel weer tussenuit? Onze dochter draait ook echt alle kanten op, maar dat gaat prima in de ledikant hoor. En heb ook foto's van mezelf vroeger dat ik zelfs met m'n benen door de spijlen aan het slapen ben.

5 dagen geleden

Een peuterbed is in tegenstelling tot een ledikant niet dicht waardoor er meer kans is op val gevaar. Waarom zou je niet eerst een ledikant gebruiken. Fe merste peuterbedden hebben ook spijlen dat maakt weinig verschil met vietjes die eventueel er tussen steken. Overigens kan je ook een beter matras voor je logeer bed halen. Ons bed is wel groot genoeg, maar grootste gedeelte van de slaapt mijn man ook op de logeerkamer zodat hij niet wakker wordt van de nachtvoedingen.

5 dagen geleden

Reactie op Ikigai

We spreken hierover toch? Ik zie een oaar maand oude baby hier heel snel ui ...
Nee ze valt niet uit bed, maar denk ik ook omdat de co sleep mand van de hond aan de ene kant staat en de andere kant lig ik. Ze kan er niet uit vallen

5 dagen geleden

Reactie op beau07

Mijn dochter draait dus dwars in die ledikant en dan zit ze tussen de speil ...
Dit doen de meeste kindjes, vrij normaal gedrag. Misschien even paar dagen dat ze er wakker van worden/blijven, maar dat is zo voorbij. Zoontje hier ook met hoofd/voeten tegen/door de spijlen of hoofdbord (vaak op buik), maar slaapt de nachten gewoon door! Ik zou het risico niet nemen met een peuterbed en lekker naar ledikant gaan!

4 dagen geleden

Je zou ipv peuterbed ivm valgevaar ook kunnen kijken naar een (Montessori) vloerbed. Kijk, als je wel samen in 1 bed gaat slapen, naar de richtlijnen voor veilig slapen!

4 dagen geleden

Wij hebben een ledikant 70x140, die je later om kan bouwen tot peuterbed. Ze slaapt nu nog gewoon in de ledikant vorm, en ze heeft meer dan genoeg ruimte om te draaien en der bed door te gaan. Maar zou ze je geborgenheid niet gewoon missen en daarnaar opzoek zijn?

4 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Bij een peuerbed spreken we over een bedje van 70x140 die niet rondom dicht ...
Ik bedoel de afmeting van een peuterbed, 70x140. Uiteraard is het gewoon rondom dicht.

3 dagen geleden

Wij slapen met z'n drieën in ons bed. Zoontje ligt dan naast mij en ik in het midden. Ledikantje staat nu naast het bed zodat hij er niet uit kan rollen, maar hij is niet zo beweeglijk in zijn slaap. Past dat bij jullie niet?

3 dagen geleden

Reactie op Sannn_

Ik bedoel de afmeting van een peuterbed, 70x140. Uiteraard is het gewoon ro ...
Wij hebben een hele tijd een meegroeibed van dat formaat aan ons bed aangeschoven. Voor echt bedsharen was dit geen optie en manlief heeft weken op de bank geslapen terwijl wij het bed (van 120cm breed haha) hadden. We hebben nu van emma een 200x200 matras gekocht (er is een mega sale, dus wie weet valt het in je budget?) zodat we allemaal in bed kunnen slapen. Heb je je ingelezen op veilig samen slapen?