12 Reacties

Ik merk zelf door alle nieuwe dingen en producten die je leven makkelijker maken, ik wel continu commentaar krijg. Oh en had nooit verwacht zoveel negatieve commentaar te krijgen over borstvoeding

vorige week

Ik hoor ook vaak maar vroeger hoefden wij dat niet. Maar nu is het gewoon anders dan vroeger.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: Overprikkeling en gênante momenten

In deze aflevering vertelt jeugdarts Lucy je alles over overprikkeling bij je baby. Hoe herken en voorkom je dit? Verder lachen we om gênante momenten en bespreken we hoelang je baby idealiter bij jou op de kamer slaapt.

vorige week

Met het lange ouderschapsverlof van vader, krijg ik vaak te horen dat de start in ieder geval juist veel makkelijker is...
Het moederschap is hartstikke leuk… gewoon accepteren dat je nog amper tijd hebt voor jezelf en dat alle aandacht naar je kindjes gaat hahaha 🫶🫶🫶 het is moeilijk als je alles wil blijven doen zoals je leven voor het moederschap deedt. Ik zie het als een leuke hobby waar ik 24/7 de komende 18 jaar druk mee ben en daar geniet ik echt van. En alle beetjes tijd die ik toch voor mezelf kan creëren geniet ik 1000% van. Ik vind het alles behalve moeilijk.

vorige week

Ik denk beide, het is makkelijker omdat er meer hulpmiddelen voorradig zijn die het allemaal een stuk makkelijker maken. Maar ook moeilijker omdat mensen elkaar meer veroordelen vooral via social media (moedermaffia).

vorige week

Ik denk dat mensen elkaar vroeger veel meer opzochten en dat je op die manier moedermaffia had en in gesprekken met elkaar ongevraagde meningen en tips kreeg

vorige week

Reactie op Daisyleeuwarden1981

Het moederschap is hartstikke leuk… gewoon accepteren dat je nog amper tijd ...
Hier sta ik 10000% achter, ik geniet ook zo onwijs van me kindje.. kan niet wachten op me tweede 🫣 heb altijd gezegd krijg rust in me kont en hoofd als ik me kind mag krijgen.. en ja hoor ben 180 graden gedraaid als mens, waar ik eerst heel perfectionistisch was en huis moest een museum zijn ben ik nu zo makkelijk dat ik soms mezelf verbaas 😂 t moeder zijn staat me ook echt op me lijf geschreven, vind t oprecht tof als mensen me verbaasd aankijken als ze zien hoe makkelijk ik ben geworden 😬 mijn moeder heeft smetvrees en wil het absoluut niet doorgeven aan mijn kids dus hup verandering in de toko hier

vorige week

Reactie op HartelijkeOchtendgloren100208

Ik merk zelf door alle nieuwe dingen en producten die je leven makkelijker ...
Ja hier ook, borstvoeding is blijkbaar niet meer van deze tijd?… ik denk daar heel anders over maar laat mensen die kunstvoeding geven wel in hun waarde, er zal vast een reden zijn! Tegenwoordig heeft iedereen een mening, sinds ik moeder bent boeit het me niets meer wat een ander denkt. Ik voed me meid overal, ineens hebben mensen nog nooit een borst of tepel gezien… 😬😂

vorige week

Eerste maanden denk ik juist niet. Partner meer beschikbaar en er zijn veel dingen die het huishouden makkelijker maken. Wat er wel anders is, is dat het financieel noodzakelijk is dat er 2 verdienende ouders zijn. Er was 30 jaar geleden meer ruimte om een partner thuis te laten.

vorige week

Reactie op beau07

Ja hier ook, borstvoeding is blijkbaar niet meer van deze tijd?… ik denk da ...
Dat soort mensen snap ik ook totaal niet. Ik kan buiten zitten met een doek eroverheen en mijn jas nog aan en krijg alsnog afkeurende blikken. Op het strand doet niemand ergens moeilijk over, dus stel je niet zo aan denk ik dan. Mensen die in het openbaar voeden afkeuren vind ik altijd zo hypocriet 🙈😂
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorige week

Reactie op Jillie94

Dat soort mensen snap ik ook totaal niet. Ik kan buiten zitten met een doek ...
Owh .. ik doe niet eens een doek er over, mensen moeten niet zo kijken… ik staar ze gewoon terug aan 😂

vorige week

Ik vind het al een groot verschil met 15 jaar geleden, toen ik voor het eerst moeder werd. Grootste probleem vind ik die stomme telefoon waar ik de hele tijd maar achter zit. Al hoewel dat toen al in opmars was. Ik vind het wel een groot voordeel dat mannen nu verlof hebben. Dat is echt een verbetering!!