42 Reacties

3 weken geleden
Mijn eerste kindje had dit ook. Hij huilde na iedere voeding. We dachten zelf steeds aan kramp etc. bleek achteraf nog hongerig te zijn. Extra voeding aangeboden en later overgestapt op voeding voor hongerige baby’s. Toen een voorbeeldig kindje. Succes 🩷

3 weken geleden
Reactie op Jessy1987!
Mijn eerste kindje had dit ook. Hij huilde na iedere voeding. We dachten ze ...
Misschien is dit ook nog wel iets om aan te denken! Dankjewel!

3 weken geleden
Ik vind jouw verhaal heel herkenbaar! Hier ook heel veel krampjes en reflux. Echt uit wanhoop hebben wij alles geprobeerd!
Sab simplex gebruiken wij ook, en dit heeft een beetje geholpen maar het gene wat bij ons echt een groot verschil heeft gemaakt is cinababy en 'yoga' oefeningen.
Cinababy gebruiken we sinds een week en we zien echt een groot verschil. We gebruiken het naast sab simplex want daar durf ik nog niet mee te stoppen haha.
De yoga oefeningen: fietsen met de beentjes maar kijk vooral even op YouTube want er zijn veel meer oefeningen. Ik deed dit altijd als onze baby last had van krampjes, om vervolgens geen verschil te merken en een extreem boze baby. Wat je beter kunt doen is meerdere keren op de dag even met je baby gaan zitten/liggen om de oefeningen te doen. Dus op een moment dat ze niet huilt en niet net gegeten heeft. De oefeningen werken preventief voor het vast komen te zitten van gas, omdat je de darmen in beweging houdt. Vaak merk je dat er dan ook scheetjes los komen of dat er binnen een korte tijd gepoept wordt. Ook de spanning in het lichaam wordt wat minder als je deze oefeningen regelmatig doet. Je moet dit dus preventief inzetten en niet als oplossing als de krampjes intreden.
Verder is de draagdoek hier echt een uitkomst. Wij gebruiken een elastische draagdoek omdat je baby daarin net ingebakerd zit. Als we onze baby hierin doen, zit hij rechtop om z'n eten goed te kunnen laten landen, kan hij lekker om zich heen kijken en na ongeveer een half uur valt hij dan in slaap. We moeten dan wel rondlopen en op een gegeven moment de speen erin stoppen. Vaak gaat het gepaard met veel gehuil, maar wat hier erg goed tegen helpt is noise cancellation oordoppen, je favoriete muziek op en dansen door de kamer xD. Echt, werkt perfect op jouw stemming en de baby heeft het nodig om in slaap te vallen. Daarnaast kan jij vervolgens je ding gaan doen en zit je niet gekluisterd aan de bank.
Wat betreft de kunstvoeding (ik ben geen expert want ik geef borstvoeding): misschien kan het nog helpen om kunstvoeding op basis van geitenmelk te gebruiken ipv koemelk (dit hebben wij gedaan in de tijd dat ik nog niet genoeg productie had). Veel babies kunnen niet goed tegen koemelk.
Als laatste: het schijnt bij deze periode te horen, de krampjes en het niet weggelegd kunnen worden. Het schijnt bij 3 maanden een stuk beter te worden (wij zitten nu op 11 weken en zien wel echt veel verbetering al, mede door bovenstaande maar ook gewoon door het verstrijken van de tijd). Het schijnt voor die tijd ook heel normaal te zijn dat ze niet weggelegd willen worden. Ik heb geprobeerd mij daar aan over te geven.
Hopelijk heb je er wat aan!

3 weken geleden
Reactie op LV00
Nee dit klinkt voor mij niet gebruikelijk. Ik moet zelfs denken aan wellich ...
Ja, heeft vandaag ook al even door mijn hoofd gespookt. Ze heeft wel hele kleine bultjes (uitslag) op haar hoofd (daar lijkt ze geen last van te hebben), verder geen andere klachten die erbij passen. Zoals piepende ademhaling en diarree. Maar misschien morgen toch even cb bellen.

3 weken geleden
Reactie op Luna 86
Als de kleine een koemelkallergie heeft, zal geitenmelk waarschijnlijk ook ...
Klopt hoor, alleen er is een verschil tussen koemelkallergie en koemelk gevoeligheid. Bij allergie zijn de symptomen heftiger, inderdaad piepende ademhaling of diarree etc. Bij overgevoeligheid kan het krampjes en uitslag veroorzaken. Dit was bij onze baby het geval (en ook bij mij zelf trouwens). Geitenmelk is vaak iets beter te verdragen. Wij zien in elk geval wel verschil bij onze baby, uitslag was verdwenen zodra wij stopten met Nutrilon (daar kreeg hij één flesje van per dag) en ik een zuivelvrij dieet ben gaan volgen. Uitslag is niet terug gekomen nu wij één flesje op basis van geitenmelk geven.
Het kan natuurlijk allemaal toeval zijn of net ergens anders door komen, maar hier heeft het in elk geval geen kwaad gedaan.

3 weken geleden
Reactie op kleinesibbe
Ja, heeft vandaag ook al even door mijn hoofd gespookt. Ze heeft wel hele k ...
Onze 1e had als symptomen alleen maar krijsen de hele dag, stinkende scheten,chronisch verkouden en later met de vaste voeding verstopt hij zat 24-7 aan ons vastgeplakt.
Nu bij deze zijn we er ook nog niet helemaal achter waar hij overal op reageert maar het lijstje is al langer kunnen nog niet provoceren omdat het nog te kort is geleden dat ik weer wat geschrapt heb maar deze keer viel het me op na het stoppen met eten van tarwe (gluten worden niet doorgegeven in bv) dat binnen een week de baby acne verdwenen is, daarnaast had ik een keer een foutje met ei en kreeg de kleine een heel rood oog wat vrij snel op kwam zetten en ook vrij snel weer weg was. Elk kindje is anders en reageert ander met een allergie/intollerantie.

3 weken geleden
Reactie op Falodin
Ik vind jouw verhaal heel herkenbaar! Hier ook heel veel krampjes en reflux ...
Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie. Die yoga ga ik eens proberen en oefeningen doen als ze even niet verdrietig is.
Die draagdoek is ook een goede tip. Heb wel een draagzak, maar misschien zit dat wat comfortabeler. Misschien is het allemaal een kwestie van afwachten. Maar het is wel een pittige periode zo

3 weken geleden
Het kan idd ook een gevoeligheid zijn voor koemelk. Ik ga morgen toch even het cb bellen om eens te horen wat ze daar denken en adviseren.

3 weken geleden
Ik herken dit enorm en ben hiervoor naar de kinderarts geweest. Na een zoektocht werd het nutrilon omneo en omeprazole voor de reflux. Vanaf 2 dagen na de start van omeprazole hebben wij echt een ander kind. Hij sliep daarvoor alleen op mij en zat zo een 8 uur per dag in de draagdoek. Wakker was huilen of eten maar dan weer snel huilen. Nu slaapt hij blokjes van 2 a 3 uur in de box. Hij heeft nog wel erge last van zijn darmpjes dus als hij daarmee zit gaat hij alsnog in de draagdoek maar daar is hij troostbaar.
Ik vroeg tijdens het traject aan de kinderarts of een baby gewoon kon huilen omdat het nu eenmaal een huilbabytje was maar dit kon volgens haar niet. Huilen heeft altijd een fysieke oorzaak. Zij heeft me echt geholpen met zoeken naar een oplossing en na 6 weken elke dag alleen gehuil is er nu terug rust hier in huis. Ik zou er dus mee naar de arts gaan.

3 weken geleden
Wij zijn hiervoor naar de osteopaat geweest. Ons mannetje had veel spanningspunten in zijn lichaam en na de behandeling is dit minder geworden. Waar hij eerst alleen maar, lees gedurende de hele dag, aan het krijsen was huilt hij nu alleen momenten bij ongemak. Een ontzettende verbetering dus.

3 weken geleden
Wat je beschrijft, is ontzettend herkenbaar. Onze baby heeft precies hetzelfde – veel reflux en extreme krampjes. We hebben inmiddels van alles geprobeerd: Cinababy had nauwelijks effect, Infacol hielp niet en Sab Simplex gaf ook nauwelijks verbetering.
We zijn twee keer bij de kinderarts geweest, maar daar kwamen we niet veel verder mee. Het consultatiebureau en de kinderartsen zeggen eigenlijk alleen dat we moeten afwachten. Inmiddels gaan we wekelijks naar de osteopaat, en dat lijkt wel iets te helpen. Sinds twee weken geven we Ortiflor Start, een tip die ik hier op dit forum kreeg, en dat werkt fantastisch! Na vijf dagen en met maar een halve dosering hadden we direct resultaat: geen krampjes meer. Ik ben degene die dit advies gaf enorm dankbaar! Maar de reflux blijft een drama. We hebben Omneo geprobeerd, maar dat maakte het alleen maar erger – daarna begon hij zelfs maagzuur te spugen. Eerlijk gezegd durf ik bijna niet meer over te stappen op een andere voeding. Iedereen raadt aan om JBP toe te voegen, maar door de verdikking is er juist een grotere kans op krampjes – en daar zijn we net vanaf.
Van de kinderarts hebben we Nexium gekregen, en dat helpt een beetje, maar het is nog steeds geen fijne situatie. We voelen ons echt hopeloos en weten niet meer wat we nog kunnen doen om hem comfortabeler te krijgen. Zowel het consultatiebureau als de kinderarts zeggen dat hij geen koemelkallergie heeft, maar 100% zeker weten ze het niet. We hebben zelfs opgenomen hoe hard en veel hij spuugt, en de kinderarts gaf toe dat het veel was, maar volgens haar niet verontrustend. Toen we aangaven dat hij soms stikt in zijn eigen spuug, kregen we te horen dat hij dat prima zelf kan oplossen en dat het huilen vooral door de schrik komt. Echt waardeloos!
Het enige advies dat we kregen, was inbakeren. Maar onze baby is pas 8 weken oud, en inbakeren werkt totaal niet – hij raakt er alleen maar meer overstuur van. Als jij nog iets weet wat zou kunnen helpen let me know!
Ps: we houden hem na elke voeding 30/40 min bijna rechtop. Zijn bedje is al gekanteld. Hij laat veel boertjes na het eten enz enz

2 weken geleden
Reactie op iowe
Wat je kan doen is op eigen houtje overstappen op pepti, dit 3 weken prober ...
Gaat dat helpen ook tegen spugen denk je?

2 weken geleden
Reactie op Martina020adam
Gaat dat helpen ook tegen spugen denk je?
Nee helaas, Pepti is hele dunne voeding. Mijn dochtertje zit nu al 1 maand aan de pepti en had verborgen reflux en dat is met pepti alleen maar erger geworden. Na overleg nu ingedikt met JHBPM. Dat gaat goed alleen niet iedereen heeft er baat bij kan ook weer Diaree of obstipatie geven.
Is het lip en tong bandje ook al gecheckt ?

2 weken geleden
Reactie op NRJV05
Nee helaas, Pepti is hele dunne voeding. Mijn dochtertje zit nu al 1 maand ...
Ja door meerdere mensen gecheckt. Daar heeft die dus geen last van. Pfff lastig dit

2 weken geleden
Drinkt ze haar hele fles op? Mag ze niet meer voeding? Mijn kindjes worden altijd onrustig als ze meer trek krijgen, soms kan ik het voor de gehele dag oplossen door 30ml bij te voeden.