47 Reacties

2 weken geleden
We ontvangen alleen in het weekend kraamvisite en dan 1 bezoek per dag in de ochtend of middag. 1x in de avond kraamvisite gehad maar dat was niet zo goed bevallen. Baby is dan wat meer onrustig. Daarnaast komen mijn schoonouders maximaal 1x per week. Mijn ouders zijn aan het begin een paar keer geweest, maar meestal gaan we nu bij hun op bezoek.

2 weken geleden
Ik zou ook even mijn verhaal doen trouwens: wij ontvangen 3 x per week, alleen overdag , dit is inclusief bezoek van onze ouders, dus meestal 1-2 bezoekjes van andere mensen ik de week. Wij vinden dit heerlijk. Iedereen respecteert onze wens in weinig bezoek, dus dat ze maar iets langer hebben moeten wachten. Mijn ouder respecteren het ook dat ze 1x per week ‘welkom’ zijn, tuurlijk vinden ze het jammer, maar ze begrijpen ons ook daar in. Zelf vinden wij rust erg belangrijk, ook voor de bevalling hadden wij niet elke dag bezoek over de vloer. Ik merk dat ik nu enorm geniet van de tijd alleen samen met de kleine en dat bezoek eerder een last is dat ontspanning, en zo met de 3 x blijft het nog leuk. Zeker met voeden vind ik het soms een uitdaging kwa timing met viste. Puntje bij paaltje is m’n schoonmoeder al een paar keer boos geworden, nare uitspraken gemaakt dat ze het niet vind kunnen, dat wij het raar aanpakken vergeleken de rest van Nederland, ze is aan de telefoon gaan huilen, roepen dat ze langs diverse kanten steun krijgt hiervoor, appjes met de vraag of ze mag komen maar het raar vind dit eerst te moeten overleggen, met een bericht gevolgd 1 min later: herstel, ik kom morgen gewoon! Waarop wij dan weer zeiden dat dit niet gaat…. Weer zelfde riedeltje. Nu gisteren weer, vroeg ze of morgen, dus vandaag kon langskomen. Ik zei dat dit niet ging omdat we vandaag en morgen al kraamvisite ontvangen. , en wat verwacht je dan 1 dag van te voren vragen of je kan komen, die kans zit er dan natuurlijk in lijkt mij. Ze appte vervolgens: Ja snap ik. Als jullie vandaag al een uur visite krijgen en morgen ook, dan past een bezoekje van deze 'visite' niet meer. Maargoed, maandag dan? Direct na mijn werk of wat later? Ze weet dat we in de avond geen bezoek willen, dit omdat hij dan vaak clustert en m’n vriend dan uit werk is dus ons momentje samen dan ook graag pakken. Daarnaast is het weer zo’n vervelend appje op een vervelende ‘toon’. M’n vriend is vandaag langs gereden, om het weer te bespreken dat ze onze wensen moet respecteren hier in. (Gesprek al vaak gevoerd inmiddels, gisteren nog Nuja, blijven het proberen) ze was helaas niet thuis. Ze heeft naast dit rondom de geboorte van ons zoontje al meerdere fratsen uitgehaald die ik niet erg kan waarderen. Ik snap echt, ze is voor het eerst oma en dol enthousiast, ik ben ergens blij dat onze kleine zo’n enthousiaste oma heeft, keerzijde is wel dat het overenthousiast wordt en het me nu echt tegen gaat staan haar langs te laten komen. Ze heeft toen we haar hadden verteld, telefonisch, dat de kleine geboren was, ze was toevallig de eerste, het meteen in diverse whatsapp groepen geplaatst, terwijl zoals je al snapt, dit liever zelf wilden doen. Toen we net het nieuws vertelde dat we in verwachting waren, vierde ze een paar weken later haar verjaardag, en zat de hele tijd bij ons te zeuren of ze het nou tegen iedereen mocht vertellen, echt de heleee verjaardag. Wij wilden het die dag vertellen, op ons eigen tempo. Heeft het moment ook echt verpest. Ze laat het wat mij betreft, te veel om haar zelf draaien en denkt te weinig aaan ons. Ik vind namelijk dat het in de kraamtijd niet alleen om de kleine, maar ook de ouders draait. Als dit onze behoeftes zijn, is het kort gezegd jammer voor. Zo pak van m’n hart, ff los geschreven hier en nu kan ik er voorlopig weer tegen aan. Haha 🙈

2 weken geleden
Reactie op anno123123
Ik zou ook even mijn verhaal doen trouwens: wij ontvangen 3 x per week, all ...
Zo ik had echt het contact verbroken, geen wensen respecteren en over je grenzen en wensen heen gaan , en dan de gesprekken die jullie al hebben gehad. Ik heb ook een kleintje nu van 6 weken en heb bij mn eigen moeder ook op een rem getrapt met het respectloze en grenzen en wensen niet accepteren.

2 weken geleden
Reactie op anno123123
Ik zou ook even mijn verhaal doen trouwens: wij ontvangen 3 x per week, all ...
Jeetje wat naar zeg. Erg respectloos dat ze zo over jullie grenzen heen gaat. Jullie mogen dat echt wel zeggen. Ofwel ze volgt jullie regels, of ze komt niet. Zo hard zou ik t dan stellen. Wel spannend om te doen hoor, maar dit kan toch ook niet. Om te antwoorden op je vraag: het is echt even afhankelijk van wie wanneer kan. In het begin rustig aan gedaan met twee bezoeken per week, nu soms 4. Max 1 bezoek per dag, anders wordt het ook teveel voor de baby merken we.

2 weken geleden
Denk visite 3x per week. Vind de kraamvisite ook niet leuk. Maar sommige mensen verwachten dat wel… al ben ik er nu wel klaar mee. Ouders niet elke week hoor. Veeeel minder.

2 weken geleden
Reactie op Clienvh
Jeetje wat naar zeg. Erg respectloos dat ze zo over jullie grenzen heen gaa ...
Ik snap echt waar je op duidt, en het ik zou het recht hebben het zo hard te stellen. Maar ik wil dit mijn vriend ook niet direct aan doen. Los van deze situatie is zijn band met z’n moeder altijd 🤞 geweest. Zijn vader is ook uit beeld. Ik wil het niet verpesten en wil voor m’n zoontje ook het beste en opgroeien met liefhebbende oma’s. We hopen nu doormiddel van het gewoon nog normaal aan te kaarten dat het kwartje uiteindelijk gaat vallen bij haar. Maar hoe vaker dit gebeurt, des te meer mijn geduld op raakt en ik wel een keer uit m’n slof ga schieten, en misschien is dat uiteindelijk ook wel nodig dan. Ik vind het niet leuk, niet fijn en dat gaan we echt wel duidelijk maken. We hebben nu beide niet op haar laatste bericht gereageerd. Ze zal vanzelf wel vragen krijgen of een reactie willen, dan praten we wel verder. En gaan heel duidelijk zijn ook. En mocht ze had dan nog niet willen begrijpen, dan is het inderdaad, of onze wensen respecteren of je komt gewoon niet meer, maar hopelijk hoeft het niet zo ver te komen!

2 weken geleden
@ansjepansjekevertje1 wat vervelend ook van je situatie met je moeder. Altijd rot dit soort dingen in de kraamtijd…. Gelukkig hebben we onze kleinetjes om lekker mee te knuffelen 💗

2 weken geleden
Wij hebben zo’n 4 tot 5 visites per week buiten de (schoon)ouders om en ik vind het heerlijk!
Even wat andere praat en niet alleen luiers en voedingen. Zeker als mensen hun kinderen meenemen, dan wordt onze peuter ook automatisch vermaakt ☺️.
Ouders en schoonouders komen daarnaast beiden nog zo’n 1-2x per week of wij gaan daar naartoe.
Ik vind het alleen thuis zitten maar niks, dus ben juist blij met alle visite!

2 weken geleden
Reactie op anno123123
Ik snap echt waar je op duidt, en het ik zou het recht hebben het zo hard t ...
Natuurlijk wil je niet dat het zover komt. Zij vast ook niet. Maar soms hebben mensen echt een bord voor hun kop. Soms is echt even hard zijn dsn nodig om ze ‘wakker te schudden’ zeg maar. Je kan ook eerst benoemen wat je wel waardeert (namelijk een betrokken en liefdevolle oma voor haar kleinzoon) maar dat ze jullie grenzen ook moet respecteren. Maar ik snap je helemaal dat dit een lastige situatie is, ook niet leuk voor je vriend. Ik had ook zoiets met mijn schoonmoeder die me kwam helpen maar vervolgens commentaar had op dat ik meteen naar mn baby ging toen ze huilde. Toen ik aangaf haar commentaar niet op prijs te stellen was ik ‘te gevoelig’ en wilde ze niet op haar woordne hoeven letten. Nu zitten mijn man en ik er ook tegen aan te hikken dat we dit nog wel een keer willen bespreken dat we geen commentaar op de opvoeding hoeven. En gewoon lief doen tegen net bevallen mama’s is belangrijk..

2 weken geleden
Reactie op Marikiki
Oh my god! Wij hebben dezelfde schoonmoeder. Ik word er horen dol van
Hahaha ohnee toch 🙈, hebben jullie er wat mee gedaan?

2 weken geleden
Eens per week ongeveer, en alleen overdag. Familie is er eens per 2-3 weken, die blijven vaak wel wat langer. Ik heb er bewust voor gekozen om de visites niet allemaal achter elkaar te doen. Ik vind het intensief en wil de eerste weken/maanden met onze baby echt gebruiken om elkaar goed te leren kennen en op elkaar ingespeeld te raken. En rust te houden samen. Dat lukt toch moeilijker als er steeds mensen over de vloer zijn.

2 weken geleden
Reactie op diplodocus
Wij hebben zo’n 4 tot 5 visites per week buiten de (schoon)ouders om en ik ...
Hier hetzelfde! Vind het super leuk dat iedereen om ons heen zo enthousiast en betrokken is, en familie is wat ons betreft altijd welkom (wel even een belletje of appje van de voren met de vraag of het uitkomt en niet onaangekondigd). Ik ben de hele dag al “alleen” met de klein en vind het juist alleen maar fijn om een beetje onder de mensen te zijn.

2 weken geleden
Reactie op anno123123
@ansjepansjekevertje1 wat vervelend ook van je situatie met je moeder. Alti ...
Ik en mijn moeder hadden voor mijn zwangerschap al 3 maanden geen contact vanwege verkeerde prioriteiten stellen. ( nieuwe man boven haar kinderen stellen en hierdoor echt respectloos zijn). En toen ik zwanger was toch het contact weer herstelt. Nu is het weer zo dat ze haar man boven ons stelt terwijl wij haar kinderen zijn . Toen ik had gezegd dat wij tijdens de kraamweek alleen directe opa en oma's wilde , dus zonder aanhang was er al een teleurgesteld gezicht en weerstand. Afgesproken dat indien ik in het zkh moest blijven we zouden overleggen. Door koorts moest ik 24 uur blijven en mocht mn moeder op visite komen want ja in het zkh lekker makkelijk. En wie kwam daar ook binnen gekopen, mn stiefvader... dus toen ik thuis kwam nogmaals op de rem getrapt, en kreeg ik het verwijt dat ik het zelf maar moest aangeven..... maar joh was net 2 uur geleden bevallen toen ik aangaf dat ze de volgende dag konden komen .( bevallen om 20:25). Toen ben ik even heeeeeell duidelijk geweest. Contact verbreken doet heel veel pijn en is heeel lastig , maar de grenzen en wensen accepteren vindt ik erg fijn .en daarom zou ik het nu misschien sneller doen omdat er altijd over mijn grenzen heen gegaan wordt en ik daar nu gewoon echt klaar mee ben , en niet alleen bij mn moeder

2 weken geleden
Sinds 2 weken pas de vrienden, alleen zaterdag of zondag en 1 keer per dag. Familie (ouders broers/zussen) wel vaker eventjes op de thee of ze passen even op (zodat ik kan slapen haha) Ben 4,5 weken geleden bevallen

2 weken geleden
Wij hebben in maart bijna iedereen gehad. Alleen in de ochtend en middag. In de drukste week hadden we 7x kraamvisite. Dat was wel iets te veel.
Je moet echt doen waar je je goed bij voelt.
Bij de eerste vonden we het erg pittig en kwam er alleen 1-2x visite in het weekend, zoveel mogelijk maar 1x op een dag, en soms doordeweeks nog 1x. Nadeel is dat je maanden naderhand nog steeds kraamvisite hebt.
Nu gaat alles super makkelijk en vanzelf dus hebben we wat meer achter elkaar of op 1 dag gepland.
Wij gaan zelf 1-2x per week naar ouders en schoonouders. Daarnaast passen zij beide nog 1 dag op onze oudste. Dan zien we ze heel kort met het ophalen/wegbrengen.

2 weken geleden
In het begin hadden we meerdere keren per week in de ochtend en middag bezoek. Ik dacht dat ik visite vrij snel na thuiskomst wel fijn zou vinden maar hier ben ik snel op teruggekomen. Twee keer visite op een dag vond ik icm baby en herstel keizersnede heel intens. Nu mijn partner weer aan het werk is, komt visite in het weekend maar ook maar 1 dag zodat we ook een dag samen als gezin hebben.
Ouders, schoonouders en broers/zussen zijn altijd welkom. Wel in overleg uiteraard.
Ik vind het heerlijk dat we nu aan het einde van al het visite koken. Als er ooit nog een tweede komt pak ik het anders aan qua visite.