20 Reacties

2 dagen geleden
Heel herkenbaar! Ik ben voor de zekerheid naar de dokter gegaan om bloed te prikken en hier kwam uit dat ik bloedarmoede heb. Ik krijg nu ferrofumeraat van de huisarts en slik vitamine C en magnesium bij!
Wellicht kan het liggen aan een vitamine tekort, schildklier etc. Komt vaak voor na de zwangerschap 😊

2 dagen geleden
Ja ik herken dit ook. Al was bij mij vooral de extreme vermoeidheid erg hinderlijk. Bleek bloedarmoede door ijzertekort te hebben. Heb een ijzer infuus gekregen en rende de dag daarna de trap alweer op en af.

gisteren
Reactie op Louise1982
Ja ik herken dit ook. Al was bij mij vooral de extreme vermoeidheid erg hin ...
Mag ik vragen wat jouw waarde waren dat ze voor een infuus hebben gekozen? Ik krijg steeds alleen tabletten, maar het duurt echt weken voor ik me beter ga voelen 😅

gisteren
Reactie op Florence2102
Mag ik vragen wat jouw waarde waren dat ze voor een infuus hebben gekozen? ...
Mijn HB was 6.2.

13 uur geleden
Reactie op Rmcvh
Mijn HB is nu 8.4 ferritine 34 heb je dan nog steeds een tekort?
Ik ben verpleegkundige dus dacht reageer er even op haha. Een hb van 8,4 is netjes! Ferritine zit aan de ondergrens van normaal. Vaak daalt eerst je hb iets verder voordat de voorraad uit je ferritine wordt gehaald. Dus in dit geval spreek je niet echt van een groot tekort, maar kan geen kwaad om wat meer ijzer te nemen om wat voorraad op te bouwen 😊

12 uur geleden
Ja hier precies het zelfde 7 maanden verder nog steeds last van mijn gewrichten, kan komen dor borstvoeding

8 uur geleden
Reactie op Rmcvh
Mijn HB is nu 8.4 ferritine 34 heb je dan nog steeds een tekort?
Ik heb een ernstig tekort mijn ferritine is nu 8.9, was eerst 5. Ik had al een heel laag tekort voor ik zwanger werd en is continu zo gebleven ondanks dat ik ferrofumeraat slikte. Ze willen me maar geen infuus geven omdat hemoglobine rond 7 zit.

8 uur geleden
Reactie op Florence2102
Ik ben verpleegkundige dus dacht reageer er even op haha. Een hb van 8,4 is ...
Ik zet hier even nog eens mijn reactie: Ik heb een ernstig tekort mijn ferritine is nu 8.9, was eerst 5. Ik had al een heel laag tekort voor ik zwanger werd en is continu zo gebleven ondanks dat ik ferrofumeraat slikte. Ze willen me maar geen infuus geven omdat hemoglobine rond 7 zit. Is dit normaal als ik al jaren hiermee kamp? Ik heb super veel haaruitval ( ben ook 7 maanden geleden bevallen) maar ook spierkrampen, rusteloze benen, als ik te snel opsta of de trap opga word ik soms duizelig, overdreven vermoeid kan uren doorslapen

7 uur geleden
Reactie op Safae🌼
Ik zet hier even nog eens mijn reactie: Ik heb een ernstig tekort mijn ferr ...
Dat ligt echt aan je huisarts, ik heb wel een ijzerinfuus gekregen tijdens mijn zwangerschap

5 uur geleden
Reactie op Safae🌼
Ik zet hier even nog eens mijn reactie: Ik heb een ernstig tekort mijn ferr ...
Ah wat vervelend ☹️ vaak betekent het dat er onvoldoende ijzerreserves in je lichaam zijn, maar geen bloedarmoede. Vaak is de aanpak dan wel ferrofumeraat.. Door zwangerschap kan dit verergeren, maar bv ook door intensief sporten, menstruaties, stress of ijzerarme voeding. Het is lastig om natuurlijk uit dit bericht op te maken wat de oorzaak zou kunnen zijn, maar de klachten zijn wel passend bij een laag ferritine! Ik zou vooral ijzer blijven slikken, evt Ferro siroop, ijzerrijke voeding en even proberen waar mogelijk (I know super moeilijk) rustmomenten pakken/niet intensief sporten zodat je lichaam op kan laden een aantal weken. Bij twijfels vooral je huisarts blijven bellen en al je waardes laten checken. Maar ben helaas zelf ook bekend met veel van deze klachten al jaren. Genoeg vitamine C erbij slikken en soms aanvullen met magnesium en vit.b (bv metarelax). Soms komen de “problemen” ook vanuit je darmen en moet je lichaam van binnenuit even herstellen. Voeding, rust en die supplementen kunnen daar ook bij helpen. Hopelijk voel je je snel wat beter!

33 minuten geleden
Ik herken de gewrichtspijn ook! Ik had er ook een topic over geopend.
Ik voel me echt een oud wijf…..
Ik heb bloed laten prikken en alle waardes waren normaal. Wel ijzer en vitamine D aan de lage kant dus daar slik ik nu multi voor.
Verder B12, ijzer, HB, schildklier allemaal goede waarden.