29 Reacties

3 dagen geleden

Onze baby is ook een kleintje! Was 2500gr bij de geboorte. Bij de laatste check met 5 maanden woog ze 5.5kg. Maar ze zit niet in maat 56 en zo te lezen Julia ook niet ;) Maat 56 is tot 56cm, als ze al 60cm is zit ze in maat 62. Helemaal prima! Onze dochter poep soms ook weinig, soms veel, zeker nu met de hapjes is het weer anders, soms daaagen geen poep. Maar heb je het idee dat je kindje ergens last van heeft? Of is het ‘gewoon’ een klein kindje?

3 dagen geleden

Mijn zoontje was bij 5 maanden 6kg en 61cm. Droeg met 14 maanden maat 68/74. Hij is nu bijna 4 jaar, is 97cm en weegt 14,5kg. Draagt nog steeds maat 98. Alles is goed met hem dus hij is gewoon klein en dat is het 😊

3 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Onze baby is ook een kleintje! Was 2500gr bij de geboorte. Bij de laatste c ...
Oh nou maatje 62 is nog veel te groot 😬 zal komende week weer een setje proberen, maar met 5 maanden heb ik haar in een tuinbroekje van 62 gestopt en die was veel te groot, ze verzoop erin 🙈 Ze groeit heel weinig, dat is al een tijdje aan de gang. Dus het is een combinatie van alles, slecht groeien, wisselvallig drinken en weinig poepen waardoor we ons zorgen maken..

3 dagen geleden

Mijn dochtertje is vandaag 6 maanden en draagt nu net maat 62. Vorige keer woog ze net iets meer dan 6 kilo en was ze 61.5 cm lang. Mijn kleine smurfje🩷

3 dagen geleden

Reactie op Alyssa van den Brink

Mijn dochtertje is vandaag 6 maanden en draagt nu net maat 62. Vorige keer ...
Mijne is ietsje groter, 6730 en 63 4cm en krijg opmerking van mensen dat het een grote is 😅. Zit ook in maatje 62 en groeit onder gemiddeld. Vind het altijd grappig dat vreemden haar groot vindem voor 6 maanden.

3 dagen geleden

Mijn zoontje is vandaag 7 maanden, hij is van 3 januari. Is 5 weken te vroeg geboren en woog bij geboorte 2310gram. Hij weegt nu 6.2kg en draagt maat 62. Hij groeit goed op zijn lijntje. Ik hoor vaak:" oh wat een kleintje". Ze verwachten dan ook niet dat hij al 7 maanden is.

3 dagen geleden

Fijn om jullie ervaringen te lezen! In mijn omgeving is ze echt verre van de kleinste, dus ik had geen herkenning. Dankjewel! ❤️

3 dagen geleden

Onze dochter woog bij geboorte 3440gram met 39 weken precies. Nu vorige week bij ruim 5 maanden woog ze 5.9 kg en 61 cm geloof ik...ze is in gewicht echt een stuk gezakt op de curve door 3 verkoudheden in de eerste 3 maanden, nu volgt ze mooi haar eigen lijntje. Verder heel vrolijk relaxed kind dat zich goed ontwikkeld, krijgt alleen borstvoeding btw. Dus maak me niet echt zorgen..sommige dingen 62 past ze goed, andere dingen nog veel te groot...ook beetje afhankelijk van hoeveelste hands het is (sommige dingen al door 3 kindjes gedragen, dus vaak gewassen en dus kleiner)

3 dagen geleden

Mijn dochter is bijna 26 weken, geboren met 38 weken en weegt nu 6100. Echt een tip: laat het los. Je kan er echt niks tot weinig aan veranderen. Ik heb al een tweeling van nu 4 jaar oud en ze wegen net 13 kilo. Klein, licht en heel gezond. Zoveel reacties altijd gekregen over hoe klein en schattig ze waren en dat is waar de onzekerheid ook altijd begint: het vergelijken. Er zal toch een baby onder het gemiddelde moeten komen en toevallig is dat jouw baby en dat is goed. Geen zorgen ❤️

3 dagen geleden

Hier ook een dochtertje geboren met 39 weken precies en is geboren met 2985gram en 48cm. nu 24 weken en weegt 5,7kg en is 60cm. Ik heb het losgelaten ze is vrolijk en drinkt goed zolang ze dat blijft doen maak ik me niet zo’n zorgen. wij lopen wel bij de kinderarts waar we eens in de maand op controle komen, maar ook daar maak ik me niet druk om. Ben wel met 3,5 maand over gegaan op kunstvoeding omdat ik merkte dat ze daar beter van groeide en mijn productie te weinig was.

3 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Onze baby is ook een kleintje! Was 2500gr bij de geboorte. Bij de laatste c ...
Klopt ook niet helemaal. Onze is 68 cm en heeft maat 74/80

3 dagen geleden

Onze dochter is nu ruim 23 weken oud (gecorrigeerd 18 weken) en is geboren met 34+4 waarbij ze 1880 gram woog. Inmiddels is ze 6,5 kg en is ze 61cm. Ze is ook een wat kleiner meisje, vind het zelf vooral lastig om niet te vergelijken met babys van vriendinnen die rond dezelfde datum zijn geboren. Dit maakt het voor mezelf moeilijker dan het is…

3 dagen geleden

Reactie op Grietj

Klopt ook niet helemaal. Onze is 68 cm en heeft maat 74/80
Klopt wel toch? De "regel" ia dat de mat een "tot" is. Dus maatje 56 is tot 56 cm, maatje 62 is tot 62 cm, maatje 68 is tot 68 cm en dan ga je dus inderdaad naar maatje 74. Daarnaast hangt het ook echt van merk tot merk af.

3 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Klopt wel toch? De "regel" ia dat de mat een "tot" is. Dus maatje 56 is tot ...
Dat is niet perse de regel. Het ene merk hanteert dit, het andere merk doet vanaf 68cm is maat 68 enz. En het verschilt enorm per merk, onze dochter is de 68cm inmiddels voorbij maar past veelal maat 68 gewoon. Maar boxpakjes moet ze wel maat 74 hebben en dat wordt al krap om haar romp. Ze is alleen vrij smal dus dat maakt het qua kleding niet makkelijk😅 Gelukkig was onze zoon ook zo en weet ik welke merken vaak wel goed zitten en welke ik moet vermijden.

3 dagen geleden

Even over het poepen, hebben jullie ook andere kv geprobeerd? Onze zoon had daar met kv ook enorm veel moeite mee en na 3 of 4 verschillende soorten geprobeerd te hebben vonden we 1 die goed werkte. Net als dat we geen kraanwater gebruikten voor de flesjes, maar evian water. En als het bij bv ook al zo was ooit gedacht aan koemelkallergie/intolerantie? Dat kan ook milde klachten geven. Wilde ik nog wel even als tip meegeven, maar zie dat jullie ook al naar de kinderarts mogen dus hopelijk komt er snel meer duidelijkheid en gaat dat weer wat beter 😘

3 dagen geleden

Reactie op Bananababy

Even over het poepen, hebben jullie ook andere kv geprobeerd? Onze zoon had ...
Ja we hebben ook al andere kv geprobeerd, maar die pakt ze niet.. Ik begin wel te denken aan koemelk intolerantie idd, zelf eet/drink ik bijna geen koemelk producten dus met de bv kreeg ze die bijna niet binnen. Over 2 weken naar de kinderarts idd, hopelijk helpt dat iets!

3 dagen geleden

Reactie op Bananababy

Dat is niet perse de regel. Het ene merk hanteert dit, het andere merk doet ...
Vandaar de "" en dat het ook van het merk afhangt en de lichaamsbouw van je kindje. Verder is het weldegelijk hoe de meeste maten werken en een richtlijn die je kan aanhouden als je geen verdere info van je/ het kindje hebt. https://dekraamtijd.nl/hoe-werken-babymaten/

3 dagen geleden

Mijn zoon is nu 6 maanden en zit net in maat 62. Maat 56 heeft hij ook nog wel maar alleen wat groot uitvalt. Hij is geboren met 3130 gram maar door koemelkallergie kwam hij weinig aan. Bij 5 maanden woog hij 5500 gram en daar waren we al erg blij mee.

3 dagen geleden

Hier was ze ook 2,8kg en 48cm bij de geboorte met 38+5, ze groeit perfect op haar eigen lijntje. Met 23 weken nu is ze 6,5kg en 64cm. We horen ook continu dat ze nog zo klein is, maakt je soms erg onzeker! Maar het is een blij en tevreden kind, dus ik leg het commentaar naast me neer. Voor onze eigen gemoedsrust wegen we haar wekelijks, misschien kan dat je nog helpen?

3 dagen geleden

Mijn dochter is morgen 24 weken, ook 37 weken +1 geboren en weegt nu 5.2 kilo en was paar weken terug 63 cm. Ze heeft taaislijmziekte waardoor ze (in het begin) slecht groeide en heeft ook koemelk/en soja allergie hoogstwaarschijnlijk. Ik snap inderdaad je onzekerheid en ik weeg haar zelf wekelijks wat ik wel fijn vindt. Ook krijgt ze gewoon 7 voedingen, want met 6 voedingen viel ze af🫠 En wel fijn om te lezen dat we niet de enige zijn, want zij draagt ook nog maatje 56🤭