787 Reacties

2 weken geleden

Eindelijk een nieuwe thread! @cupcake19 wat een poepnacht inderdaad! Hopelijk slaap je nu nog even

2 weken geleden

Ohneee @cupcake, wat een nacht 😫.. Fijn ook dat je man zich weer buiten gesloten had 🫢 Hopelijk kan je nu idd nog lekker even slapen met Noud!

2 weken geleden

Meylie heeft constant smetplekjes in der liezen.. Het is niet open en ruikt ook niet, dus wel droog maar wel enorm rood.. Gisterochtend was het bijna weg dus dun laagje frambozen zalf opgedaan. Gisteravond was het weer donkerder rood 😫. Heb er nu maar weer zinczalf opgedaan maar vind het zo zielig. Ook alsof wij haar niet goed verzorgen 😔. Ze krijgt eerder teveel dan te weinig een schone luier aan namelijk

2 weken geleden

Reactie op Ghisjhe

Meylie heeft constant smetplekjes in der liezen.. Het is niet open en ruikt ...
Ahh dat is naar he! Het helpt wel als je de vorige zalf ook goed verwijderd met bijv een beetje babyolie ofzo. En misschien in haar wakkertijd d’r even in de blote billen leggen? Beetje luchten :)

2 weken geleden

Dames die KV geven.. hebben jullie tips? 😕 door de regeldagen van 3wkn (die duurden 2 dagen) zijn wij compleet het ritme van de flessen kwijt, omdat hij toen meer wilde drinken en dus her en der een keer 30, keer 60, enz tussendoor heeft gehad. Vóór die tijd hadden we een heel netjes schema van overdag om de 3u 90cc en snachts 4u 90cc (dus flessen van 100cc). Na de regeldagen zijn we iets grotere flessen gaan geven (120+4, afkiepen naar 110cc). Nu moet ik hem snachts echt na 4.5u wakker maken omdat ie zich niet meldt, vanmorgen lag ie wakker om zich heen te kijken en kwam niet in slaap, dus 60cc als slaapmutsje aangeboden. Deze dronk hij op en weer lekker liggen tukken. Ongeveer 3 á 3.5u later meneer weer wakker, maar liet geen hongersignalen zien.. om het ritme te houden toch een fles aangeboden, deze dronk hij tot 90cc leeg. Maar na een half uur minstens de halve fles uitgespuugd, zo veel heeft ie nog nooit overgegeven. Ik ben dus bang dat ik hem heb overvoed door een fles te bieden terwijl hij geen hongersignaal liet zien. Hij ligt nu weer te slapen. Moet ik nu dan wachten tot ie uit zichzelf komt..? En dan hem een beetje gaan volgen..? Want dat voelt wel natuurlijker, maar is precies het tegenovergestelde van wat we de afgelopen 3.5week hebben gedaan, namelijk altijd de wekker zetten voor een voeding. Lang verhaal kort; hoe krijg ik nu weer ritme in de flesvoedingen?

2 weken geleden

Reactie op IreneEmma

Dames die KV geven.. hebben jullie tips? 😕 door de regeldagen van 3wkn (di ...
Ik heb dus ook dit ‘probleem’ gehad, hadden opzich een prima schema om de 2-3 uur, toen ging ze grotere flessen drinken en nu komt ze tussen de 3-4 uur, ik laat haar nu zelf komen want als ik dat niet doe, dan drinkt ze niet of weinig en komt ze toch weer een half uur later als ze wel honger heeft

2 weken geleden

Reactie op IreneEmma

Ahh dat is naar he! Het helpt wel als je de vorige zalf ook goed verwijderd ...
Dat goed verwijderen doen we! Zinczalf gaat er idd heel makkelijk af met baby olie, wist ik eerst niet haha. In de blote bips kunnen we idd proberen. Ik dacht misschien ook een grotere luier zodat het niet zo op de huid ‘geplakt’ zit?

2 weken geleden

Reactie op IreneEmma

Hmm lastig! Zelf niet zo’n last van gehad eigenlijk. Maar ik zou omdat hij nu zoveel gespuugd heeft zelf laten komen en daarna 110 aanhouden om de 4u! Cb zei tegen mij als ze 100 krijgen is het beter er 4u tussen te laten anders krijgen ze te veel. Maar dat ligt ook weer aan het gewicht lijkt me 😅. Wij geven nu 110 om de 4u :)

2 weken geleden

Reactie op Ghisjhe

Ottilie had dit de eerste weken ook, echt met van die puistjes bij. Ik heb toen veel gesmeerd met dermocrem (volgens mij jullie sudocrem?) Het heeft even geduurd, maar nu geen last meer van. Geen idee of het zonder ook was weggegaan, maar dit is wat ik deed 😅 Je doe het goed hoor! Baby's hebben zo'n gevoellige huid, en dan de hele dag ingepakt in een luier zitten is vragen om problemen.

2 weken geleden

Reactie op Ghisjhe

Dat goed verwijderen doen we! Zinczalf gaat er idd heel makkelijk af met ba ...
Dat kan, maar als je een grotere luier gebruikt dan is mijn gedachtegang; sluit niet mooi aan, dus absorptie wordt minder (want meer ruimte om ernaast te lopen) dus misschien meer urine/ontlasting op de huid en daarmee juist meer irritatie? Weet ik niet hoor!! Maar dat is wat in mij opkomt. Je kunt het natuurlijk wel altijd proberen. Eventueel met de jeugdarts overleggen als het echt kapot gaat, of je Engels pluksel mag gebruiken?

2 weken geleden

Reactie op IreneEmma

Dat kan, maar als je een grotere luier gebruikt dan is mijn gedachtegang; s ...
Morgen moeten we naar cb dus kan idd vragen! Ken dat helemaal niet, nooit van gehoord ook. Zal zo eens opzoeken wat het is :). We doen haar met slapen in een 2 luier, deze sluit wel mooi aan dus ze lekt niet door! Soms zit de 1 luier ook wel echt snel vol moet ik zeggen. Gister in 2u denk ik 2 luiers vol geplast de meid 🤣. Maar klinkt ook wel logisch wat je zegt ja! Ze heeft nu een 2 aan, maar mijn man zei ook al misschien de 1 iets losser om doen wie weet werkt dat ook. Gaat zo op en af, ze heeft er geen last van maar vind het alsnog zo sneu.. Beer een beetje happy vandaag of nog steeds veel last?

2 weken geleden

Reactie op Ikigai

Ottilie had dit de eerste weken ook, echt met van die puistjes bij. Ik heb ...
Ohh germ meisje. Meylie heeft ook 1x met puistjes gehad ja, dit was een paar uur later al weg. Sudo kan idd! Vind dat alleen vettige troep, heb nu gewone zinc zalf van naïf. Zou evt ook nog bepanthen de baby zalf kunnen gebruiken maar ben daar ook niet zo’n fan van. Die vind ik zo vies vettig eigenlijk 🫢. Dan heb ik juist het idee dat je het blijft voeden of iets.. De frambozen zalf is ook wel vettig maar trekt snel in, doet bepanthen vind ik niet. Ja dat zegt een vriendin van mij ook, maar toch voelt dat anders. Ze hebben elke keer iets dat je denkt waar komt dit toch weer vanaf.. Hoe is het met Ottilie vandaag?

2 weken geleden

Reactie op Ghisjhe

Ohh germ meisje. Meylie heeft ook 1x met puistjes gehad ja, dit was een paa ...
Ik (en veel vriendinnen van me) zweer bij de calendula zalf van Weleda. Gebruik ik als mn zoon soms wat rode billetjes heeft en werkt direct. Sudocreme vind ik goor omdat je daar telkens met je vingers in hetzelfd potje zit 🫣 Mn dochter is nog altijd herstellende van extreme babyacne (lijkt al 2 weken of het arme kind een gezichtspeeling heeft gehad) en daar werkt kokosolie als een tierelier. Bijna de neiging om haar hele lijfje daarme lekker in te smeren haha. Frambozenzalf ken ik niet!

2 weken geleden

Reactie op Ghisjhe

Morgen moeten we naar cb dus kan idd vragen! Ken dat helemaal niet, nooit v ...
Hoe zwaar is Meylie? Hier heeft ze eigenlijk alleen in de kraamweek maat 1 aangehad, daarna maat 2 (dus laten we zeggen, vanaf 3.8kg). Met maat 2 redt ze het snachts ook zonder verschonen. Overdag doe ik dat zo om de 4-5u

2 weken geleden

Reactie op Lousb12

Hoe zwaar is Meylie? Hier heeft ze eigenlijk alleen in de kraamweek maat 1 ...
Morgen weer wegen! 3 weken terug 3750 haha. Ze plast wel echt enorm veel 😂. Elke fles moeten we een schone aan, dus elke 4u sowieso. Soms dus meer

2 weken geleden

Reactie op Lousb12

Ik (en veel vriendinnen van me) zweer bij de calendula zalf van Weleda. Geb ...
Ja sudo is ook vies! De zalf van naïf zit in een tube dus dat scheelt weer haha. Nu zag het er iets rustiger uit en weer rozer gelukkig! Zal die van weleda eens opzoeken! Frambozenzalf schijnt ook goed te zijn voor rode billen maar moet zeggen bij Meylie is het stukje bij der gatje altijd wel ietsje rood geweest?! Of ik daar smeer of niet daar veranderd niks van kleur zeg maar 🤣. Weet niet of dat herkenbaar is? Oohh germ snuitje! Dat is ook zielig, heeft ze er last van of dat niet? Kokosolie is ook voedend ja, geloof goed dat dat helpt! Meylie is vet droog vooral na bad/douche wat we maar 2x pw doen en haar gezichtje nooit met zeep. Alleen vooral de wenkbrauwen voorhoofd en wangen zijn droog.. Nu zag ik in der nek ook een soort uitslag en weer een enorm rode plek. Echt om moedeloos van te worden en ze wordt kei boos als ik het wil insmeren 🫠

2 weken geleden

Reactie op IreneEmma

Ik zou overdag echt wakker maken na max 4uur als hij niet zelf komt. In de nacht zou ik kijken wanneer hij zichzelf meldt. Idd zou ik eerder wandelen oid om in slaap te laten vallen dan melk aanbiedem. Temzij het bijna voedingsmoment is

2 weken geleden

Reactie op Ghisjhe

Wat frustrerend. Ik zou idd ook smeren met zinkzalf en bij elke verschoning even droogdeppen met een Hydrolfiel

2 weken geleden

Reactie op Ghisjhe

Hmm lastig! Zelf niet zo’n last van gehad eigenlijk. Maar ik zou omdat hij ...
Wij gaven met 3 weken idd ook 100/110. Maar noud is een echte hongernek dus nu drinkt hij al 150/170. Als je minder aanbiedt dan is hii echt boos. Of hii is even content maar kom6 veel sneller voor de volgende voeding.

2 weken geleden

Reactie op Cupcake19

Wij gaven met 3 weken idd ook 100/110. Maar noud is een echte hongernek dus ...
Haha echte hongernek zegt ze 🤣. Als hij het nodig heeft en idd anders boos wordt. Daar word je zelf ook niet vrolijk van! Ik heb nu meylie op de zij fles gegeven en heeft een klein mondje terug gegeven, dus veel minder dan vanmorgen! Hopelijk blijft dat zo of mss toevalstreffer. Jaa dat doen we nu ook, maar word er wel simpel van. Ben benieuwd wat cb morgen zegt over alles, ook der schrale wangen enzo. Hoop niet dat ze ergens niet tegen kan of iets