322 Reacties

3 maanden geleden
Zijn er mama's die infacol geven aan hun kleintje en wat is jullie ervaring hier mee?

3 maanden geleden
Reactie op MamaSince2025
Zijn er mama's die infacol geven aan hun kleintje en wat is jullie ervaring ...
Heb ik wel gedaan, had zelf het idee dat ze er meer van ging spugen. Krampjes leken ook wel minder, maar vond het spugen eigenlijk vervelender voor haar (was echt veel en dikkig). Tegen de krampjes hielp de kipkep woller hier uiteindelijk ook heel goed, dus vond het het niet waard om de infacol te blijven geven

3 maanden geleden
Het is nog vroeg, I know, maar hoeveel bv moet je meegeven aan de opvang als je baby 6 maanden is? Weet iemand dit (al)?
Ik kom er via internet niet helemaal uit. Je geeft tegen die tijd natuurlijk ontbijt en avondeten. 'S ochtends en 's avonds kun je live bv geven. Op dit moment tel ik geen voedingen of aantallen of wat dan ook, ik leg ze gewoon aan wanneer ik denk dat dat moet.
Maar hoeveel zou je dan mee moeten geven voor tussen 8.00 en 16.30? En nog aanvullend: hoe kom je hier aan? Hoe bouw je die voorraad op voor de volgende dag? En wat als dat een keer niet lukt, om wat voor reden dan ook?

3 maanden geleden
Mijn dochter is vandaag 12 weken en slaapt vandaag bijna niet overdag. Echt hazenslaapjes van 10-20 minuten. Op dit moment is ze al ruim 2,5 uur wakker. Merk aan alles dat ze moe is, maar ze wil maar niet slapen. Herkennen mensen dit?
Heb goed rekening gehouden met de wakker tijd en sleep Window, echter vertoont ze niet echt slaap signalen (wat ze normaal dus wel doet). De afgelopen dagen konden we haar redelijk makkelijk in slaap brengen overdag maar vandaag is echt drama.

3 maanden geleden
Reactie op Kiimi
Het is nog vroeg, I know, maar hoeveel bv moet je meegeven aan de opvang al ...
Poeh goede vraag. Ons meisje drinkt nu 7x per dag en drinkt rond de 100ml uit de fles. Geen idee hoeveel dat gaat zijn straks bij 6 maanden.
Qua voorraad opbouwen; volgens mij begin je met voorraad opbouwen door te kolven na de ochtend voeding. In de ochtend zou je het meeste productie hebben. Op de dag dat je kindje bij de opvang is, moet je natuurlijk ook kolven, dus die voedingen kan je dan weer voor de volgende dag gebruiken

3 maanden geleden
Voor de 1e kind doet ik 2 zakje van 100-120ml, soms uitschieten tot 150ml. En nog een zakje extra met wat minder. Tips van de lactatiekundige is portie maken van 100ml gekolfde melk. Vanaf 2 week te voren doet ik power kolf1 keer per dag om wat voraad op te bouwen.

3 maanden geleden
Reactie op MichelledH
Mijn dochter is vandaag 12 weken en slaapt vandaag bijna niet overdag. Echt ...
Oh ja heel herkenbaar. Heeft ons meisje van 10 weken ook z贸 vaak. Dan slaapt ze al met al gewoon te weinig overdag waardoor ze oververmoeid raakt (houden wel rekening met de wakker tijden, maar ze slaapt gewoon te korte slaapjes en langer lukt nog niet momenteel). Vanavond was ze ook flink overstuur aan het krijsen. Ze was z贸 moe dat niets goed was. Heel vermoeiend voor zowel haar als voor ons 馃槄

3 maanden geleden
Het best te kolven naar de eerste voeding van de dag. Zet je die in de freezer en bewaar dat voor de 1e dag van de opvang. Maar doe dit niet te lang te voren. je wil ook niet overproductie.
Als je kind op de opvang kolf je gewoon. Het was voor mij 2 keer per dag.

3 maanden geleden
Reactie op Fier
Oh ja heel herkenbaar. Heeft ons meisje van 10 weken ook z贸 vaak. Dan slaap ...
Dit hadden wij gisteravond ook met zoon 10 weken. Niks was meer goed omdat ie zo oververmoeid was. Krijsen en huilen. Vond het echt pittig en sneu. En echt van alles geprobeerd, ook bij eerste slaapsignalen meteen geacteerd..

3 maanden geleden
Fijne moederdag!
Voor wie borstvoeding geeft (of in het algemeen eigenlijk). Merken jullie ook een verandering in je lichaam? Ik merk al even dat ik me weer wat meer mezelf voel (kan er niet meteen een vinger op leggen wat anders voelt). Ik stond net op de weegschaal en weer 1 kilo kwijt in een grote week tijd. Mijn lichaam lijkt de laatste zwangerschapskilo's los te laten en weer een balans te vinden. Ben nu 3,5 weken geleden bevallen.

3 maanden geleden
Reactie op Fier
Die laatste kilos stagneren hier haha, en voel me eigenlijk al sinds 3/4 we ...
Je loopt een maand op mij achter toch? Ben benieuwd of het afvallen binnenkort ook vanzelf start bij je! Ik was even aan het zoeken en kwam meerdere veruchten tegen van vrouwen waar het gewicht bij 4 maanden weer omlaag ging!

3 maanden geleden
Reactie op Ikigai
Je loopt een maand op mij achter toch? Ben benieuwd of het afvallen binnenk ...
Ja op zich ben ik de zwangerschapskilo's allemaal al kwijt, ging echt mega snel hier. Maar had gehoopt dat ik nog wat meer kwijt zou raken 馃槀
Blijf nu beetje rond startgewicht hangen

3 maanden geleden
Mijn kleine is woensdag 12 weken. Maar vroeg mij af.. maken jullie ze nog wakker overdag voor voedingen etc? Ik doe dat nu nog wel maar hij vind dat (begrijpelijk) niet zo heel leuk馃檲 en wanneer hij wakker is, is hij heel goed in aangeven dat hij honger heeft. Merk vooral dat hij zijn eerste slaapje vaak wel wat langer zou willen slapen馃ゴ dus ben benieuwd wat jullie doen.

3 maanden geleden
Reactie op rmdb1992
Mijn kleine is woensdag 12 weken. Maar vroeg mij af.. maken jullie ze nog w ...
Ik zou willen dat het nodig is om ze wakker te maken voor een voeding 馃槀
Het zou er voor mij van af hangen hoe lang ze al slaapt, of hoe het uitkomt met de planning van de rest van de dag.
Gister maakte ik haar bijv wel wakker, omdat ze anders op een heel slecht moment zou komen voor een voeding. En ze had kort daarvoor toch ook al geslapen