3 Reacties

vorige week

Wat doe je precies tijdens de voeding? Groot licht aan? Telefoon erbij? Beiden remmen de aanmaak van melatonine dus het liefst zonder telefoon en alleen een klein nachtlampje aan. Verder kan het bij het in slaap vallen helpen om op de rug te gaan liggen en een minuut of 10 te focussen op een buikademhaling in een ritme waar je rustig en ontspannen van wordt. Dus zeker niet geforceerd doen. Veel mensen worden hier een beetje slaperig van. Bij mezelf helpt het ook goed om een soort van spel te doen om mijn gedachten te verzetten. Bij elke letter van het alfabet bedenk je 1, 2, 3, 4 of 5 landen of Nederlandse plaatsen met die beginletter. Het kan natuurlijk ook met iets anders maar het moet eenvoudig voor je zijn zodat je hersenen niet te actief worden.

vorige week

Bij mijn vorige kindje had ik dat ook maar nu helemaal over op het liggend voeden waardoor ik super snel weer inslaap. Mijn vriend verschoond onze baby snacht, luxe! Als ik niet naar de wc ga dan hoef ik er helemaal niet uit. En wat Mirjam zegt, geen telefoon en een fijn gedimd klein lampje dat standaard aanstaat waardoor je die ook niet aan uit hoeft te doen. Scheelt weer een handeling. Op de gang hebben wij ook een stopcontact lampje met lichtsensor. Dus plassen is ook in gedimd zacht licht.

vorige week

Ik verschoon trouwens in bed. Aankleedkussen en luiers+ doekjes staan naast mijn bed dus hoef ik er maar op te leggen.