15 Reacties

2 weken geleden
Ja ik heb dit bij beide zwangerschappen gehad
Bij de eerste is het helaas tot Hashimoto gekomen
Dus auto immuunziekte en traagwerkend
Bij de tweede had ik het ook weer, maar herkende ik het direct en moest ik mijn medicatie aanpassen.
Hyperactief vind ik fijner dan de trage versie hhaha. Inmiddels is hij weer rustig..
Voor mij werkt dagelijks een halfuur slapen goed.. je voorkomt dan namelijk dat je leegbrand en het zorgt ervoor dat je schildklier een rust moment heeft. Heb dit echt op doktersadvies gedaan.
En acupunctuur helpt voor mij ook heel erg om tot rust te komen en me minder moe te voelen.
Voor de rest is het vooral heel pittig en hopelijk wordt het snel stabiel

vorige week
Thnx voor de tip! Ik ga ook eens met mijn supervisor op werk babbelen of ik wat meer gaten kan laten in mij n agenda zodat ik wat meer rustmomenten kan pakken. Merk dat ik echt gesloopt ben aan het einde vd dag. En idd vooral uitzitten maar allang blij dat er een reden is dat ik me zo voel.

5 dagen geleden
Hier ook hashimoto en het is echt killing. Geen tips. Behalve veel rust pakken en elke maand bloedprikken

5 dagen geleden
Hier ook Hashimoto. Ik neem aan dat wanneer je spreekt over de 'hyperactive schildklier fase' dat je TSH onder de 0.20 zit? Slikte je al iets of is dit nieuw voor je?

4 dagen geleden
Yes! Sinds mei. En in juli overgegaan op hypo... Drama. Omdat het bij mij zo extreem snel ging had ik nog nauwelijks melkproductie, sliep nauwelijks, agressief, hartkloppingen. Wat hielp was elke dag iemand thuis hebben om met de baby te bezigen en zelf te slapen (ik sliep 18u per dag). Uiteindelijk toch medicijnen, want werd bij de hypo mega depri.

3 dagen geleden
Ja ik heb hier helaas ook last van. Ik ben nog niet aan het werk gegaan na m'n verlof, dus ben nu al het hele jaar thuis. Met medicatie lijkt het nu eindelijk een beetje stabiel, ongeveer 5,5 maand na de bevalling (en het begon met 1,5 maand).
Vooral rustig aan doen en overal de hulp vragen die je kan krijgen! Het is echt heel zwaar. En als ik jou was zou ik ook zsm beginnen met Thyrax zodra de in de hypo komt, dan heb je de meeste kans dat het snel weer in balans raakt.
Verder heb ik zelf ook veel baat gehad bij acupunctuur, daardoor voel ik me weer veel energieker en minder somber. Als dat iets voor je is, dan is het zeker een aanrader.
Veel sterkte de aankomende tijd!

3 dagen geleden
Reactie op Thomas1989
Hier ook Hashimoto. Ik neem aan dat wanneer je spreekt over de 'hyperactive ...
Jup onmeetbaar laag was ie, funfunfun. Nee was nieuw, maar veel mensen in de familie hebben schildklierproblemen dus vandaar laten prikken toen ik me naar voelde en niet als mezelf.

3 dagen geleden
Reactie op annb30
Hoe herkende jullie dit?
Niet mezelf voelen, en achteraf de hartkloppingen die ik had niet door slechte conditie na bevalling maar te snelle schildklier. De opvliegers die ik duidde bij hormonen na de bevalling/bij de borstvoeding achteraf ook de schildklier. En snel prikkelbaar om de meest domme dingen ook. Some uit het niets ook. En vooral ook erg moe terwijl we echt niet mogen klagen over onze dochter,ze is vrij makkelijk en snel tevreden en happy

3 dagen geleden
Reactie op Alili95
Yes! Sinds mei. En in juli overgegaan op hypo... Drama. Omdat het bij mij z ...
Oeff. Hopelijk voel je je beter met medicatie. We hebben nu dat ze dinsdag tm woensdag bij mijn ouders is. Kolf dan genoeg melk voor dr en dan heb ik even een avond en nacht zonder haar zodat ik ook gewoon rustig dingen voor mezelf kan doen en extta rust kan pakken. Helaas is niet werken op dit moment niet echt een optie zonder mijn leven ene stuk moeilijker te maken. Ben bezig met afronden van een stage voor mijn opleiding. Gelukkig is mijn opleider zelf heel relaxed en kan ik rustig aan doen

2 dagen geleden
Ik heb vorige week bloed laten prikken en mijn TSH was 0,16. Ik moet de uitleg van de huisarts nog krijgen… Ik weet er nog niet veel van… Kan iemand mij er wat meer over vertellen? Dan ben ik een beetje voorbereid 🙃 Ik liet mijn bloed prikken omdat ik vaak duizelig ben, een soort van wattenhoofd heb, erg vermoeid (terwijl ik best wat uren slaap) en prikkelbaar ben. Ik dacht eigenlijk dat het allemaal met het ontzwangeren te maken had. Nu 6 maanden PP. Alvast dank! 😊

2 dagen geleden
Reactie op Eee13
Ik heb vorige week bloed laten prikken en mijn TSH was 0,16. Ik moet de uit ...
https://schildklier.nl/aandoeningen/zwangerschap-en-schildklier/na-de-bevalling/
Dit is een website met betrouwbare informatie, die werd mij aangeraden door de endocrinoloog