14 Reacties

Ik lees graag even mee, hier namelijk hetzelfde!

gisteren

Ik zou terug gaan naar nr 1 en iets meer geven. Opvolg melk is letterlijk hetzelfde alleen met suiker toegevoegd, keuringsdienst van waarde heeft hier een hele aflevering over gemaakt.

gisteren

Hier hetzelfde.. we hebben wat meer hapjes gegeven. En nu slaap meneer door. Maar van het cb kreeg ik de tip idd terug naar 1 te gaan want dan is de kleine er nog niet klaar voor

gisteren

Reactie op Motherin2025

Ik zou terug gaan naar nr 1 en iets meer geven. Opvolg melk is letterlijk h ...
Nummer 2 heeft wel echt nut aangezien daar extra ijzer aan is toegevoegd en de voorraad die de baby vanuit de buik heeft meegekregen opgebruikt is. De andere nummers zijn in principe overbodig.

20 uur geleden

Reactie op zowelkom2023

Nummer 2 heeft wel echt nut aangezien daar extra ijzer aan is toegevoegd en ...
Dat klopt, maar als hij voor nu ook zijn ijzer uit de vaste voeding binnen krijgt? Het is gewoon lastig want het lijkt alsof hij gewoon niet genoeg heeft aan 4x 180. Tandjes is het niet want de onderste zijn al door. Krampjes ook niet, goed en veel ontlasting.

20 uur geleden

Reactie op Debje17

Hier hetzelfde.. we hebben wat meer hapjes gegeven. En nu slaap meneer door ...
Ik heb het verhaal voorgelegd bij het cb, kijken wat hun ervan zeggen. En doe uiteindelijk dan wat voor ons goed voelt. Als hij behoefte heeft aan meer aangezien hij lang is voor zn leeftijd dan maar terug naar 1 en meer geven

19 uur geleden

Reactie op Dwisjes

Dat klopt, maar als hij voor nu ook zijn ijzer uit de vaste voeding binnen ...
Ik gaf de opmerking gewoon gegeven om foute informatie tegen te spreken ;) Maar even in verband met jouw situatie. Hoeveel meer melk gaf je bij nummer 1? Want als hij plots minder melk krijgt en niet beduidend meer vaste voeding dan lijkt het me logisch dat hij nog honger heeft. Ik zou gewoon wat meer geven van nummer 2 dan, maar ik ben natuurlijk geen professional.

19 uur geleden

Reactie op zowelkom2023

Ik gaf de opmerking gewoon gegeven om foute informatie tegen te spreken ;) ...
Voorheen zat hij tussen de 900 en 1000 ml van nr 1. En nu rond de 800 + 2x ongeveer 100gr fruit en groente. Het is een grote baby, niet zo zeer zwaar maar wel lang en miss dat hij toch iets meer nodig heeft. Heb t voorgelegd bij cb en anders miss toch terug naar 1 en groente en fruit meer opbouwen.

19 uur geleden

Van 2 mogen ze niet meer dan 800 ml want dat geeft mogelijk verstopping wegens het ijzer

19 uur geleden

Reactie op Debje17

Van 2 mogen ze niet meer dan 800 ml want dat geeft mogelijk verstopping weg ...
Verstopping hier gelukkig niet aan de orde. Maar zou je zelf dan als hij nog honger heeft terug gaan naar 1 zodat je extra kunt geven? En iets meer hapjes aanbieden ivm ijzer?

19 uur geleden

Reactie op zowelkom2023

Nummer 2 heeft wel echt nut aangezien daar extra ijzer aan is toegevoegd en ...
Dit kan je ook op een andere manier ondervangen. Uit eindelijk gaat het er om dat de kleine man waarschijnlijk gewoon nog honger heeft want 100-200ml verschil op een dag is flink.

19 uur geleden

Reactie op Motherin2025

Dit kan je ook op een andere manier ondervangen. Uit eindelijk gaat het er ...
Dat vonden wij dus ook. Dan miss toch terug naar 1 en iets meer hapjes aanbieden voor het ijzer.

18 uur geleden

Dit zou zo maar eens het toekomstige probleem voor mijn zoontje kunnen zijn. Wat wij nu gaan doen is hapjes rustig ophogen en aantal ml rustig afbouwen. Zitten op 1000 ml op een dag + 1 groentehapje van 20 g, gaan nu fruithapje van 10-20 g toevoegen. Tegelijkertijd bouwen we 1 - 2 flessen aantal ml af zodat hij op 965-930ml uitkomt icm met hapjes ophogen. Zo kunnen we dag voor dag kijken hoe het uitpakt en wat zijn behoefte is. Willen vanwege zijn slaapjes en reflux heel graag overstappen naar 4x200 ml, maar zijn ook bang dat hij nog meer behoefte heeft dus vandaar dat we het op deze manier rustig proberen af te bouwen, zodat de stap niet te groot is in 1x. Anders zullen wij waarschijnlijk toch gaan schipperen met 1 nachtfles als hij nog niet toe is aan minder, want overdag moet hier echt iets veranderen bij mijn zoontje, omdat het steeds moeizamer gaat. Je kan zo doorgaan en kijken of het zich vanzelf recht trekt of terug naar 1 gaan vanaf daar rustig afbouwen met aantal ml en ophogen hapjes. Het is maar net wat past bij jullie en je kindje!

10 uur geleden

Reactie op YH89

Dit zou zo maar eens het toekomstige probleem voor mijn zoontje kunnen zijn ...
Wij gaan overigens 1 met 2 mixen in het begin. Misschien is dat nog een idee, zodat je dan alsnog wat meer ml kan geven en op die manier kan afbouwen?!