30 Reacties

vorige week

Zal zeker nog veranderen, maar 7 weken is nog heel erg jong. Ze hebben die geborgenheid nog hard nodig. Ik ben ook 24 op 7 bij mijn dochter te vinden. Ik kan haar wel naast me leggen terwijl ik iets doe (gaat ene periode ook al beter dan de andere). Slapen doet ze vooral terwijl we wandelen, maar de laatste tijd ook niet altijd meer. Ze heeft nu net een prikkelarme omgeving nodig om te slapen zoals de kinderwagen met de zonnekap helemaal omlaag of haar eigen ledikantje zonder anders spullen om haar heen. Ik denk dat het belangrijkste is om je eraan over te geven. Het is nu even wat het is en soms krijg je in een dag niet veel meer gedaan dan urenlange knuffelsessies met je baby. Ik zou wel zeggen om ervan te genieten. Een hatelijke zin 😅 maar mijn 9 weken oude dochter is zo nieuwschierig geworden aar alles om zich heen dat ze het geduld niet meer heeft om op mij te liggen slapen of knuffelen.

vorige week

Heel herkenbaar! ‘s nachts slaapt ze bij ons in de co-sleeper en alleen 2 slaapjes in de nacht kan ze zelf in slaap vallen maar overdag het zelfde. 15 minuten alleen laten in de wipstoel of box werkt hier ook niet. Als ik kook en geluk heb is ze met wipstoel in de keuken. Douchen kan ik alleen als ze in de nacht slaapt of als mijn man thuis is. Ik begrijp dat ze mij nodig heeft maar ik krijg soms niets gedaan in huis. Mijn mindset is wel: baby heeft mij nu nodig en over een paar maanden zal dit anders zijn. Het is vermoeiend maar ik probeer door te zetten en te denken: ze zal nooit zo klein zijn als nu en mij zo hard nodig hebben, maar dat wasje kan wachten. Maar de situatie is zeker herkenbaar en vermoeiend…

vorige week

Ja hier nog een. In de wagen slaapt hij s middags wel langer door na het wandelen. Maar idd ook de draagzak. Vd week overdag 1 keer gelukt in zn bed!

vorige week

Hier ook hetzelfde, ook 7 weken. Misschien is dat even een fase die over gaat? Anderhalve week geleden was dit nog niet zo bij ons.. Ik herinner me van ons eerste zoontje ook zo'n periode. Alleen weet ik niet meer hoe lang het duurde. Maar inderdaad, ik maakte me ook een beetje zorgen hoe ik dit ooit moet doen. Huishouden, baby en zoontje van 4 verzorgen lijkt echt onmogelijk in mn eentje nu. Maar goed, het gaat vast weer over inderdaad. En niet vergeten ook te genieten van nu idd. Succes jullie ook!

vorige week

Mijn kindje is 5.5 week en ik krijg haar overdag ook niet weggelegd. Zelfs als ik haar slapend in haar bedje leg wordt ze bijna meteen wakker. ‘s Nachts slaapt ze ook niet fantastisch, maar dan in ieder geval nog 45 minuten achter elkaar, dus blijkbaar kán ze wel in haar bedje slapen. Ik heb haar de eerste weken veel in mijn armen en in de draagdoek laten slapen. Door zeer moeizaam beloop van nu borstvoeding had ik mijn prioriteiten daar liggen ipv te focussen op zelfstandig slapen. Nu loop ik wel tegen het probleem dat mijn vriend volgende week weer moet werken en ik geen idee heb hoe ik dan mijn handen vrij kan maken om te kolven overdag. Heb daar toch zo’n 30 minuten voor nodig. Ben nu toch bang dat ik het zelfstandig slapen misschien zelf heb gesaboteerd door haar de eerste weken zoveel in mijn armen te laten slapen?

vorige week

Reactie op lnfs

Mijn kindje is 5.5 week en ik krijg haar overdag ook niet weggelegd. Zelfs ...
Je had er sowieso echt geen controle op gehad hoor met deze leeftijd! In de nacht slapen bijna alle baby's beter. Zijn ze vast ook vermoeider door alke prikkels van de dag. Een baby onder de 6 maanden handelt naar wat ze nodig hebben, niet naar wat je leert. Je kan een kindje van 6 maanden nier verwennen en zij kunnen jouw niet manipuleren.

vorige week

Ik volg voor tips, want ervaar momenteel hetzelfde (5,5 week). Komende nacht (en volgende week nog een keer), ben ik ook nog eene alleen vanwege overnachting werk van mijn man, dus vrees het ergste 😓

vorige week

Reactie op lnfs

Mijn kindje is 5.5 week en ik krijg haar overdag ook niet weggelegd. Zelfs ...
Kan het zijn dat ze verborgen reflux heeft? Ik kan onze dochter van 10 weken ook niet wegleggen overdag. Ook als ze diep slaapt, zodra ze ligt begint ze al snel te slikken, wild met haar armen en benen te zwaaien en dan uiteindelijk huilen. Er is een paar dagen van strijden om haar weg te leggen overheen gegaan om te realiseren dat dat was wat er aan de hand was. Het is makkelijker te accepteren dat ik haar niet weg kan leggen omdat ze gewoon last/pijn heeft, dan dat het ‘gewoon niet lukt’. Het resultaat is ook de hele dag de baby in de draagdoek, dat is lastig maar dan slaapt ze in ieder geval wel.

vorige week

Herkenbaar hoor. Vandaag was het zodra ik even het huis verliet om mijn dochter op te halen of naar de supermarkt direct huilen/krijsen bij mijn man. Voelt ook alsof ik geen moment van zijn zijde kan wijken. En ook veel en vaak willen drinken bij mij vandaag. Ik vind het ook echt zwaar soms. We moeten er even doorheen denk ik.

vorige week

Reactie op liesjeluum

Kan het zijn dat ze verborgen reflux heeft? Ik kan onze dochter van 10 weke ...
Ja ze heeft ook verborgen reflux. Om die reden houden we haar ook na elke voeding 30 minuten omhoog, waarbij ze standaard in slaap valt (dus echt wakker of slaperig in bed leggen lukt daardoor al niet). Maar sinds we het bedje schuin op stapeltjes boeken hebben gezet gaat dat veel beter.

vorige week

Ik weet niet of het normaal is maar ik heb precies hetzelfde. Deze week voor het eerst een avondje weggeweest. Toen had mn vriend het zwaar alleen:p

vorige week

Ik ben blij dat je dit topic hebt geopend! Ik ervaar precies hetzelfde met mijn dochter van 7 weken.. Ik had gisteren echt een mental breakdown hierdoor, vandaag heb ik het geaccepteerd.. Alle dutjes overdag op een na in de draagzak gedaan, een ander kort dutje toen haar oma met haar ging wandelen zodat ik boodschappen kon doen.. Snachts slaapt ze wel in haar cosleeper, maar als ik haar overdag in diepe slaap weg leg, wordt ze snel wakker. Maar in de draagzak kan ze gerust uren slapen.. Ik kies voor dat zij kan slapen, dan maar bij mij. Dan maar geen spik en span huis 🥲 En ja het is pittig, vooral als je alleen thuis bent! Accepteren is dan je enige optie denk ik, dat is het iig voor mij nu.. Succes! Je mag me een berichtje sturen als je even wilt spuien, dat lucht op 🫂🤭

vorige week

Hier hetzelfde , morgen 9 weken. Sinds een paar nachten laat ik haar gewoon op mij slapen en man, wat heb ik daardoor meer rust gekregen wauw. Ineens zijn de nachten nu goed te doen en pak ik heerlijk heel wat uren slaap. Dit gaat sowieso voorbij hoor, ze blijven niet altijd zo clingy. Ze hebben ons nu heel hard nodig en kunnen zichzelf niet soothen. Goed dat je wel aan het oefenen bent met cosleeper , doe ik ook , vandaag 2 slaapjes van 20-30 minuten erin en was eigenlijk al trots daarop. Ze moeten leren dat het bedje veilig is en vertrouwt . En het is echt niet zo dat allle newborns in hun eigen bedje slapen!!

vorige week

Hier nagenoeg hetzelfde.. mijn dochter van 6 weken slaapt het liefst en het lekkerst op mij. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heerlijk en geniet er grotendeels ook van, maar heb ook nog een dochter van bijna 3 rondlopen die ook mijn aandacht verdient. Gelukkig kan ze heel goed en fijn zelf spelen, maar ooo mijn moederhart. Ik herken het ook niet zo, mijn andere dochter was een voorbeeldige slaapster die rond deze leeftijd destijds al meerdere slaapjes in haar bedje boven deed. Ik denk maar zo, het wordt écht makkelijker 🙈

vorige week

Heel erg herkenbaar, dit is bij ons rond 3 weken begonnen en ons zoontje is nu ook bijna 7 weken. Heel soms lukt het sinds een paar dagen om hem slapend in de bak van de kinderwagen te leggen zonder dat hij na 1 min wakker wordt. Naar de wc gaan met draagzak is hier ook al meerdere keren voorgekomen. Vind het vaak ook zo lastig om gewoon al de basis dingen te doen zoals mezelf aankleden, eten etc zonder dat hij ligt te huilen omdat hij niet vastgehouden wordt.

vorige week

Ik blijf elke dag tegen mezelf zeggen ik doe mijn best. Ik merkte dat ik veel druk op mezelf legde door dagelijks bezig te zijn met alle taken die “moesten gebeuren”. Ik ben ook nog eens alleen dus geen papa die iets over kan nemen. Ik kwam dus snel tot de conclusie dat ik het belangrijker vind dat mijn zoontje alle tijd en aandacht krijgt die hij nodig heeft deze eerste weken dan een stofzuiger door mijn huis te halen. Gewoon accepteren dat mijn huis in een constante staat van chaos verkeert 😅 Op de betere dagen dat hij overdag wat meer slaapt haal ik dan wel weer wat in. Het is een fase en het komt wel weer goed. Mijn zoontje slaapt gelukkig heel de nacht door tot 08.00 of soms wel eens 09.00 uur, dus ik vind het dan wel prima zo.
Haha nou ik wilde ook bijna al een topic openen. Meneer hier is 7 weken , slaapt snachts perfect in co sleeper en slaapt nu wel eens 6.5 uur door ( maaak hem dan wel op een gegeven moment wakker). Maar overdag wilt hij absoluut niet zonder mij slapen. Zodra ik hem neerleg om te kolven drama!!! Heel af en toe heb ik even 10 minuten rust om even wat snel te doen maar daarna weer drama. Vaak tijdens het eten echt huilen, wilt graag bij mij slapen. Maar lees dat het veel gebeurd dus denk dan maar dat het nu eenmaal zo even is. En dat meneer maar even geduld moet hebben als ik aan het kolven ben, daarna kan hij weer bij me slapen.

vorige week

Heel herkenbaar hoor. Overdag wil de baby alleen op mij of in de draagzak slapen. Gelukkig gaat het in de co-sleeper in de nacht (vanaf laat in de avond tot vroeg in de ochtend) wel goed bij ons. Ik zet ook de wipstoel in de badkamer zodat ik kan gaan douchen en in het weekend geef ik hem aan mijn partner. Ik vind het zelf ook wel pittig, maar ik probeer de lat voor mijzelf laag te leggen. Mijn dag is geslaagd als ik heb kunnen douchen en eten en hij lekker heeft kunnen slapen. Als ik dan nog iets in het huishouden heb kunnen doen is het bonus. Gelukkig helpt mijn partner hier ook goed mee. Ik hoop dat het over een tijdje beter gaat. Ik wil eigenlijk ook wel gaan oefenen met een dutje in de co-sleeper doen overdag, maar weet nog niet hoe ik dat ga aanpakken.

vorige week

Reactie op anoniempje4321

Heel herkenbaar hoor. Overdag wil de baby alleen op mij of in de draagzak s ...
Even voor de duidelijkheid, hij slaapt nog niet door in de nacht hoor. Komt meestal voor 1 of 2 voedingen in de nacht.

vorige week

Hier ook herkenbaar, zoontje is 7 weken en slaapt ook alleen maar in draagzak. ik heb wel met mijn man afgesproken dat ik 10 min per dag even voor mij zelf wil, even in de tuin werken of douchen etc. En dan ook even niet verantwoordelijk zijn. Mij helpt dat erg. Al moet ik zeggen, dat mijn man ook vaak de baby draagt, dus dat scheelt wel.