45 Reacties

vorige week
Woah bijna precies hetzelfde, ik volg graag :).
Ik woog 76, ging naar 96 bij 20 weken zwangerschap, ben toen gestopt met wegen, en woog 4 weken pp weer 96. Ben nu toch wel benieuwd wat ik aan het eind van de zwangerschap heb gewogen.... Zal dik over de 100 zijn geweest.
Ik ben sinds 18 maart al bezig met gezonder doen. Het was 9 maanden lang leve de lol voor mij: ik at de hoofdmaaltijden heel gezond, maar daaromheen echt een hoop troep. Vooral vet veel chocola.
Doel 1 is inderdaad <90. Ik weeg nu 93,5 dus ben al wat vocht en klein beetje vet kwijt.
Daarna <80, hopelijk ergens in de zomer.
Tot slot <70, iets wat ik de vorige keer dus net niet gered heb. Toen ik zwanger werd was ik namelijk net 20 kilo afgevallen 😂.
Ik wandel vooralsnog veel, eet geen geraffineerde suikers (dus ook geen chocola 🥹), en doe ook meer in het huishouden onder het mom van 'calorieën verbranden'. Ik doe nog geen echt actieve sport oid, maar ga wel weer mijn crosstrainer gebruiken. Die heeft me de eerste keer ook vet geholpen :).

vorige week
Reactie op Kiimi
Woah bijna precies hetzelfde, ik volg graag :).
Ik woog 76, ging naar 96 ...
Goed bezig! Ik herken dat ‘lang leven de lol’ wel. Ik had er tijdens de zwangerschap echt een beetje schijt aan. Kon al vanaf 11 weken niet meer sporten en vanaf 24 weken nauwelijks nog stukjes lopen door bekkenklachten dus dat hielp ook niet mee…
Ik ben heel benieuwd wat al het wandelen dat ik nu doe gaat doen. Volgens de bekkenbodemfysio is het dé basis dus ik ben benieuwd.

vorige week
Ja graag!
Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, hoor zoveel bescheiden kilo’s om mij heen 😅
Ik sportte 3-4x per week vrij intensief voor mijn zwangerschap, was 15kg afgevallen en lekker fit. Woog 72kg met 177cm. Nu focus ik meestal niet op gewicht maar helpt wel als soort graadmeter.
Eenmaal preggo ben ik met 2 maanden gestopt en heb ik vooral heel lekker en veel gegeten haha! Had zoveel trek en cravings.
Hier ook de 100kg aangetikt, hoewel ik een week later alweer 14kg kwijt was omdat ik o.a. veel vruchtwater had.
Ben 3 weken geleden bevallen dus doe nog even rustig aan. Hoop zo dat ik snel wat meer kan wandelen. Ik let nog niet heel erg op afvallen maar eet wel zo veel mogelijk gezonde dingen, met hier en daar wat chocola voor de balans :)
Hebben jullie bepaalde recepten of dingen die je eet als je wat af wil vallen?
Ik ga goed op overnight oats, gevulde soepen, dadelcacaoballetjes, dat soort dingen. Want wil wel lekker blijven eten natuurlijk :)

vorige week
Ik doe ook graag mee voor dit motivatie-topic.
Ik woog 74 kilo voor de zwangerschap en op het laatst 96. Ik heb zeker wel gesnoept tijdens de zwangerschap en door faillissement van mn werkgever ook wel vaker slecht (emo eter / veel thuis), maar had niet t gevoel dat alles echt vet was. Ik heb ook nog gesport tot 39+8 weken.
Maar ben toch teleurgesteld dat ik nu nog maar 10 kilo kwijt ben van de bevalling en daarna echt niks. Ben dus nu 4weken pp toch maar gaan letten op mn eten. Mn herstel gaat op en neer waardoor echt wandelen er nog niet in zit, maar hoop ik straks ook op te kunnen bouwen en dan een uur per dag te gaan wandelen en hoop over 2 weken naar de sportschool te kunnen om heel rustig op te bouwen.
M’n doel is om over 3 maanden in ieder geval op 75 kilo te zitten. En daarna wil ik het liefst weer terug naar 70, daar voel ik me het prettigst.

vorige week
Ja ik doe mee!
Woog 85 kg voor mijn zwangerschap, ben nu 8 weken pp en weeg 92 kg. Zou graag voor de zomer onder de 80 kg willen zijn.
Ik doe vooralsnog veel wandelen (dagelijks minimaal 1 uur), maar hoop tzt weer te kunnen gaan hardlopen. Heb nu even geen motivatie 🙃
Ben van plan om april alcoholvrij door te brengen. Vaak als ik gezellig meedrink, heb ik daarna weer zin in iets lekkers/vettigs. En dat is natuurlijk niet goed voor mijn gewicht…

vorige week
Ik doe mee! Ben de afgelopen 4 jaar alleen maar zwanger geweest en/of borstvoeding gegeven. Dus ik voelde ook heel erg lang leven de lol met mijn vrienden Ben en Jerry. Voor de zwangerschappen woog ik 76 nu 92.8. Eerst maar eens onder de 90 komen en hopelijk daarna onder de 80 zodat we weer een 7 zien.
Sporten ga ik niet doen. Heb amper tijd om te douchen met 3 kinderen onder de 3 jaar 😆 Echt respect voor iedereen die sport naast het ouderschap. #altijdmoe
We hebben wel een groot huis en veel huishouden dus dagelijks zet ik rond de 10.000 stappen. Echt fijn dat het mooie weer begonnen is. Lekker elke dag even buiten wandelen met ze alle.
Succes iedereen ❤️

vorige week
Reactie op Lisaenfabian
Ik doe mee! Ben de afgelopen 4 jaar alleen maar zwanger geweest en/of borst ...
Begrijpelijk! Moest erg lachen om je Ben en Jerry 😂 Deze week weer 1+1 bij de appie maar IK HEB HET NIET GEKOCHT! 💪🏻
Ik heb eerder best fijn thuis gesport met Grow With Jo op YouTube. Daar zitten ook workouts tussen voor tijdens de zwangerschap en erna. Ik houd het nu even bij wandelen (bekken/banden vinden het genoeg na een uur) maar wil dit zeker ook weer gaan proberen. Elke minuut bewegen is er één 💪🏻

vorige week
Yeeeaahh lets go ladiessss! 4 weken p.p. 92 kg en 85 kg op de teller voor de zwangerschap. Doel: Onder de 80 komen en ook de 7 weer zien op de weegschaal. Mijn strategie is ook stoppen met snoepen en ongezonde tussendoortjes. Voor als nog wandelen wandelen wandelen totdat ik weer voldoende hersteld ben van de keizersnede voor meer actie. Boek aanrader: Eet als een expert 😄

vorige week
Ik doe mee!!! Ik weeg nu 99.9 kilo . En wil naar 75 a 80 kilo . Ik wil straks met mn kleine vent kunnen klimmen en klauteren en spelen! En dat is mijn motivatie

vorige week
Ja goed om te lezen dat niet iedereen de kilos in enkele weken al kwijt is... Dacht al dat het aan mij lag 😉
180cm, woog ca 75kg voor 🤰🏻en 103,5 op hoogtepunt.
Na bevalling 93,5... Dus 10kg kwijt maar daar blijft het al weken op steken.
Bijna 6 week PP.
Overigens kan ik door bekkeninstabiliteit nog niet zolang wandelen, tillen, etc. Dat frustreert wel.
Wil nu ook eerst met voeding aan de slag en ondertussen iedere dag een minuutje langer proberen te wandelen.
2 jaar voor de zwangerschap was ik 30kg afgevallen .. middels koolhydraatarm eten. Dat zit er nu dus weer bij aan 😭

vorige week
Ik heb sinds 3 weken de app yazio! Ben al 2.5 kilo kwijt geraakt. Het geeft mij echt houvast! Ik heb de betaalde versie

vorige week
Yes, ik doe ook mee!
Was 80 kilo voor zwangerschap, 14 kilo aangekomen en meteen na bevaling waren er 10 af. Nu 7 weken na bevalling is er weer wat bijgekomen. Dat komt door roomboter, cakes en taarten dienik bak hoor bezoek en toetjes. Dus ik ga niet d'r goede kant op. Wil graag voor half juni weer op 80 kilo zitten. Door te wandelen en te kappen met al die suikers en roomboter.

vorige week
Mag ik vragen hoe lang je bent? Ik heb ongeveer hetzelfde gewicht als jij. Ik begon met 73 kg, einde zwangerschap 105 kg en nu 98🥲 ben 1.65

vorige week
I’m in! 🙋🏼♀️
Ik ben voor mijn zwangerschap best veel afgevallen, tijdens het eerste trimester ook nog en zelfs tijdens twee weken van BV geven maar merk nu dat het er langzaam weer aan komt. Ik was op het einde 101kg, na BV 92,5 en 6 weken later alweer 97,5 😥
Ik gooi het nu vaak op de baby waardoor ik slechter eet maar dat is bullshit uiteraard. Ik heb wel minder tijd voor mezelf maar zelfs in die tijd kan ik gezondere keuzes maken dan een pizzabroodje naar binnen werken, haha. Avondeten eet ik overigens wel altijd gezond.
Ik schommel me hele leven al met mijn gewicht en ik weet dondersgoed hoe het moet alleen ik mis of verlies vaak de motivatie.
Om goed te starten ben ik nu in dit vroege uurtje kwark pannenkoeken aan het bakken 🤗

vorige week
Ja ik doe ook mee 🥹
Voor de bevalling 71,5 kg (1.73 cm) en nu 7 weken PP weeg ik 82 kg. Mijn doel is 75 kg te wegen, ik hoef niet per se terug naar de 71,5 kg. Wellicht op termijn een keer, maar voor nu dus eerst 7 kg eraf.
Veel wandelen, veeeel water, weinig snoepen, gezonde maaltijden en 3-4 keer per week een korte Pilates sessie (15 min). Ga ook proberen op zolder te trainen met de gewichten, maar dit voelt nog als een hele stap 😂

vorige week
Hier alledrie mijn zwangerschappen 20 kg aangekomen. Bij de eerste gingen ze er langzaam af. Bij nummer 2 redelijk vlot. Nu bij de derde had ik mezelf voorgenomen om maar meteen te starten met gezonde voeding en in het weekend dit wat losser te laten.. Voor de zwangerschap woog ik 73, aan het eind 93. Ik let op mijn eten, ik wandel iedere dag (om en om grote of kleinere rondes om op te bouwen) en sinds 2 dagen ben ik gestart met de workouts van grow with jo. Langzaamaan opbouwen wegens bekkenklachten tijdens de zwangerschap, dus ik verwacht niet dat het allemaal rap gaat. Veel succes allemaal! ❤️