9 Reacties

4 dagen geleden
Geen gouden tip maar wel heel vergelijkbare situatie hier. Overdag plots wel weg te leggen in bed (voordien enkel in de draagzak) en 's nachts heel vaak wakker.
Ons dochtertje sliep rond 5 maand ook plots veel slechter dus ik vermoed/hoop sprong 5 en dan betert het weer vanzelf...? :)
Veel sterkte! En niet vergeten, alles is een fase! Mooi dat jullie je kindje de nabijheid geven die hij nu blijkbaar nodig heeft!

4 dagen geleden
Misschien niet een directe oplossing, want wij struggelen ook best wel met het slapen bij mijn zoontje van 23 weken haha. Kan van alles zijn; sprongetje, tandjes, nasleep slaapregressie etc. Maar voor ons helpt het om iets meer slaapdruk op te bouwen voor de nacht dan overdag. Dus voor dutjes overdag 1u45-2 uur (in ons geval) en tussen het laatste slaapje 2,5-2u45 min. Weer niet langer dan 3 uur anders is er alsnog ellende 😂 dit zorgt er vaak voor dat mijn zoontje een stuk rustiger is ‘s nachts. Dutje 1 en 2 zijn 50-90 minuten (met hulp) en het 3e dutje 25-40, en we maken hem wakker als het te dicht op zijn bedtijd komt. Sterkte en idd, alles is een fase. Daar houden we ons maar aan vast haha

4 dagen geleden
Hebben wij hetzelfde kind? 🤣
Heel herkenbaar, alleen dan overdag ook nog alleen contactslaapjes 🥴 ons zoontje wordt ineens steeds huilend wakker en dat lijkt echt door een tandje te komen (puntje zichtbaar). Ook overdag wordt hij ineens weer regelmatig huilend wakker terwijl hij echt nog super moe is. Drinken gaat moeilijker, steeds bijten in speen en tepel, dat is wel weg als we van te voren een koude bijtring geven dus het is denk ik echt ongemak/pijn. Vanochtend was hij al om kwart over 5 wakker en wilde niet meer slapen, alleen op een bijtring kauwen 😅
Vannacht ga ik een keer een zetpilletje proberen. ‘S avonds heeft hij de afgelopen dagen steeds lichte verhoging en wakker worden van de pijn is voor ons vervelend maar vooral zielig voor hemzelf. Hij ziet er al de hele dag hartstikke moe uit maar slapen gaat juist slechter.

3 dagen geleden
Reactie op Julie1991
Geen gouden tip maar wel heel vergelijkbare situatie hier. Overdag plots we ...
Ja dank je! Ik hoop inderdaad dat het een fase is 🤭 inmiddels geleerd dat, zolang hij tegen me aan ligt in het tweede deel van de nacht, hoef ik niets te doen als hij weer gaat bewegen. Hij is gewoon zijn slaapcycli aan het koppelen. Voorheen ging ik hem even op de billen kloppen, ik maakte hem wakker denk ik. Oeps!

3 dagen geleden
Reactie op Florence2102
Misschien niet een directe oplossing, want wij struggelen ook best wel met ...
Hoe lang hebben jullie dat gedaan voor jullie daar een verschil in hebben gemerkt? Tweede dagen geleden zijn we naar het restaurant met hem geweest en het was net ongelukkig met zijn dutje, waardoor hij heel lang (lees 5u 😱) wakker is geweest. Niet vervelend, prima in slaap gevallen om 20u, maar zoals altijd weer om 22u30 wakker geworden voor een voeding, en daarna lopen keten vanaf 1u

3 dagen geleden
Reactie op SleepingBakery
Hebben wij hetzelfde kind? 🤣
Heel herkenbaar, alleen dan overdag ook nog ...
Oh wat zielig dat hij zoveel last heeft! Heeft de zetpil zijn werk gedaan?
Tot nu toe bijt mijn zoontje niet in mijn tepel, waar ik heel blij van word, als ik zie hoe de bijtringen worden behandeld op het moment 🫠 maar wie weet, misschien komt het nog aan. Hij begint weer moeilijk te doen met de rechterborst, wil niet graag in de madonna houding drinken (gelukkig wel in Rugby), dus ik vermoed ook dat er iets aan zit te komen (sprongetje 3 begon ook met bijna weigeren van rechterborst)

3 dagen geleden
Reactie op Elisa78
Hoe lang hebben jullie dat gedaan voor jullie daar een verschil in hebben g ...
Ik heb een week de tijd genomen waarin ik bewust even niks had gepland om strak dit ritme te volgen. Dit had ook echt wel 5-6 dagen nodig, voor het beter ging. Nu hebben we uiteraard ook wel eens dagen dat het anders loopt omdat we m ergens mee naartoe nemen, vooral in het weekend. Maar dan pakken we het op maandag gelijk weer op 😊
Niet altijd garantie op succes. Weer het hele weekend aan het spoken geweest 😂
Het blijft zwaar.. waar lukt elkaar afwisselen in de nacht en pak je rust momenten (al is t maar met 1 uurtje oppas zodat je even lekker kan liggen). Ik herhaal continu de mantra dat m’n zoontje dit echt niet doet om mij te pesten, ons nodig heeft en dat er een tijd gaat komen dat hij groot is en zelfstandig gaat worden. Dan ga je dit nog “missen”. Dus waar kan probeer ik er van te genieten. Al doet slaaptekort echt een hoop met de mens. Ze komen er echt! 😘

gisteren
Wij hadden dit ook met ons zoontje en zijn toen de wakkertijden in de gaten gaan houden. Ook vanaf het wakker worden. Als hij om half 6 wakker werd ging hij uiterlijk half 8 weer naar zn bedje voor het dutje , maar lette hierbij ook goed op zijn slaapsignalen dus soms ook al 7.10. En elke keer uiterlijk 2 uur er tussen. Het vroege wakker worden kan juist komen door het weinig slapen. Daarnaast lette we er op dat het laatste dutje voor de nacht niet langer dan 45 minuten was. Dit om ervoor te zorgen dat hij rond 18.30/19 genoeg slaapdruk heeft waardoor hij juist langer slaapt. En uit eindelijk word de kleine man hier nu 6.30-7 wakker.