9 Reacties

3 dagen geleden
Ik ben gestart met groente. Biologische groentes gekocht: pastinaak, wortel, pompoen en later ook broccoli, bloemkool, courgette. Koken, pureren en in ijsblokjesvormen in de vriezer. Niet teveel tegelijk maken, tenzij je grote vriezer en veel vormen hebt ;-) na tijdje pindakaas en ei toegevoegd, in stapjes opgebouwd.
Fruit ben ik deze week pas mee begonnen, stukje banaan geprakt gegeven.

2 dagen geleden
Reactie op Lin7
Ik ben gestart met groente. Biologische groentes gekocht: pastinaak, wortel ...
Tip: als de blokjes bevroren zijn kun je ze uit de vorm halen en gewoon bewaren in een ziplock.

2 dagen geleden
Ik ben met fruit en groente gelijk begonnen .. in de ochtend fruit en middag groente. En gewoon zo ver het gaat . Hij begint nu na 3 weken een beetje te happen en soms eet hij echt al bijna 2 ijsblokjes op .

2 dagen geleden
Ik begin morgen als ons zoontje 6 maanden is. Ik ga eerst groente geven en als dat goed gaat na een week of 2 ook starten met fruithapjes.
Ik heb ijsblokjesvormen gekocht waar ik de hapjes in kan vriezen.
Ik start met groenten zoals wortel, pompoen, bloemkool, de wat zachtere smaken.

2 dagen geleden
Ik ben begonnen met 5 maanden. Wel alleen groente zoals bloemkool, wortel, pompoen, doperwten en pastinaak. Bij 6 maanden start ik met fruit, pindakaas en ei.
We gaan bij 6 maanden ook een beetje over naar het geven van grotere stukjes (kleintjes methode). Zodat hij de structuur ook leert kennen. Daarnaast zijn we gestart met oefenen uit een bekertje drinken, zodat hij vanaf 6 maanden ook een beetje water krijgt aangeboden.

2 dagen geleden
Reactie op Honingbijtjes
Ik ben begonnen met 5 maanden. Wel alleen groente zoals bloemkool, wortel, ...
Wij doen dit precies hetzelfde. Mijn zoon is nu 6 maanden dus net gestart met 1x per dag fruit en 1x per dag groente. De smaken doe ik wel 3-4 dagen achter elkaar dezelfde geven zodat hij goed aan de smaak kan wennen. Tot nu toe smikkelt hij overal heerlijk van en wordt er zeer enthousiast bij! 馃き馃グ

2 dagen geleden
Reactie op Hallo145
Wij doen dit precies hetzelfde. Mijn zoon is nu 6 maanden dus net gestart m ...
Wij doen inderdaad ook 3 dagen dezelfde smaak! Vergeten te vermelden haha

2 dagen geleden
Hier ben ik met 5 maanden begonnen, 1x per dag een groentehapje, elke groente krijgt hij 3 dagen achter elkaar. Als hij 4 groentes goed eet ga ik beginnen met fruit. Verder moet ik binnenkort met pindakaas en ei beginnen ivm eczeem (grotere kans op allergie毛n). Dit moet voor 6 maanden.
Hoe ik de hapjes klaarmaak is biologische groente helemaal zacht en gaar stomen, pureren met wat borstmelk en in ijsblokjesvorm invriezen. Hierna kan je ze in een ander bakje of zakje overzetten in de vriezer. Elke ochtend ontdooi ik 2 blokjes voor einde van de middag en die warm ik au bain marie op.
Wat mij opviel is dat hij een dun lepeltje fijner vindt eten dan een dikker lepeltje. Wees vooral voorbereid op een dikke kliederboel en hilarische gezichtsuitdrukkingen馃槉