24 Reacties

2 dagen geleden
Persoonlijk heb ik echt ‘schijt’ aan wat andere mensen denken of vinden. Ik voed eigenlijk overal. Je zou altijd een speciale voedingsdoek kunnen gebruiken.

2 dagen geleden
Ik ervaar hetzelfde. Ik heb nu via Vinted een voedingsdoek gekocht. Hoop dat als ik die heb het wat makkelijker voor me wordt. Ik zag laatst een vrouw met een voedingsdoek op het terras en dat zag er eigenlijk heel mooi uit vond ik!

2 dagen geleden
Ik heb al meermaals gevoed ergens op een bankje, op de bus en al lopend door de ikea. Nog geenkele keer kreeg ik een afkeurende blik en 99% van de mensen valt her niet eens op.
Het zit vooral in ons hoofd denk ik, met gewoon doen merk je dat het niet zo zwaar beladen is en wordt het makkelijker!

2 dagen geleden
Ik voed echt overal en nergens. Maar ik heb zelf echt oprecht nog nooit afkeurende blikken of iets dergelijks gezien (tweede kindje). Ik draag wel voedingstops onder mijn kleding dus er valt ook vrijwel niks te zien.
Hebben jullie wel afkeuring ervaren of is het meer de angst daarvoor?

2 dagen geleden
Om het comfortabeler te maken zou je voedingskleding kunnen dragen of een borstvoedingsdoek kunnen aanschaffen. Of voed je baby net voordat je weggaat zodat de kans kleiner is dat je op locatie moet voeden.

2 dagen geleden
Nou ik heb dus precies hetzelfde ik kolf fulltime en vind het ook zo'n gedoe. Ik ben nu aan het kijken of ik de schelp variant ga aanschaffen lijkt me toch wat makkelijker ipv de flessen variant

gisteren
Ik heb tot twee keer toe in de woonwinkel gevoed, terwijl mijn man en ik op zoek waren naar een bank 🤣 de ene keer zelfs een heel gesprek gevoerd met de verkoopster om de opties van de bank te bespreken terwijl mijn zoontje aan de borst hing. Soms merkte ik wel dat andere mensen eventjes keken naar wat ik aan het doen was, maar meer dan dit was het niet. Waar ik het meest over hoorde was hoe klein en schattig mijn mannetje is, voor de rest geen opmerkingen.
Ik vond het wel spannend, moet ik eerlijk toegeven, maar het viel me reuze mee!

gisteren
Ik voed ook overal en nergens en heb ook geen afkeurende blikken gehad. Soms zie je dat mensen wat sneller wegkijken ofzo. Dat ze niet willen dat je denkt dat ze naar je zitten te kijken ofzo.
Ik zou het gewoon doen als ik jou was. Begin op plekken waar je met je rug tegen de muur aan zit, dan zit je wat minder ‘in de ruimte’. Het is uiteindelijk zo makkelijk om overal te kunnen voeden.

gisteren
Ik voed ook overal. Zolang ik maar kan zitten. Laatst nog op een bankje voor de kerk in een wat ouder dorpje. Hier waren er wat ouderen die wat afkeurend keken. Eentje zei een beetje mompelend: "dat kan toch niet..." Waarop mijn man echt peil snel antwoordde: "je ziet toch dat dat kan?!"
Ik denk altijd bij mezelf: op het strand kan ik gewoon in bikini lopen. Zelfs vrouwen die er topless bij liggen. Dan is het geen probleem, maar nu ineens wel?? Heb nota bene m'n jas nog aan 😂
Wat ik hiermee wil zeggen: lekker je eigen ding doen. Al zou je een broodje eten, dan kun je ook afkeurende blikken krijgen. Geniet van het geven van borstvoeding en trek je niet teveel aan van anderen. Lekker je eigen ding doen meid!

gisteren
Reactie op Jillie94
Ik voed ook overal. Zolang ik maar kan zitten. Laatst nog op een bankje voo ...
Heb altijd wel een doek erover trouwens... Meer ter bescherming van de weersomstandigheden zoals wind enzo. Dus in principe zien mensen helemaal niks. Het gaat ze volgens mij altijd meer om het idee 😂

gisteren
Gisteren en vandaag gevoed op een bankje aan een meertje tijdens het wandelen met de honden. Ook al gevoed aan tafel tijdens lunchen in een zaak, op het terras bij een kroegje, op een bankje in het bos. Heb best wel schijt aan wat mensen vinden, zij moet gevoed worden en dit is gewoon natuurlijk. En er is letterlijk niks te zien ondanks mijn grote borsten. Draag geen speciale kleding alleen voedingsbodem, verder hemd en T-shirt of truitje of overhemd. Werkt prima, zij verbergt toch merendeel van mijn borst.

gisteren
Ja ik vind het ook best een ding. Vooral als hij in de wagen huilt en er even geen bankje in zicht is.

gisteren
Reactie op Pruimenboom
Ja ik vind het ook best een ding. Vooral als hij in de wagen huilt en er ev ...
Ja dat is wel vervelend! Ik heb tijdens mijn zwangerschap en nu als mama al vaak gedacht dat er veel te weinig zitgelegenheden zijn. Ik heb ook al op een trap gezeten en in het gras tegen een boom bedenk ik me nu. Die boom was wel fijn door de schaduw en ergens ook romantisch 😊

gisteren
Reactie op Luna 86
Ik voed overal en ook tijdens het lopen maar wel met een voedingsdoek. Heb ...
Is zo'n voedingsdoek wel handig? Je ziet amper wat je doet? Of valt dat wel mee? Ik heb voedingstops en ga met mijn hand door de opening om mijn bh open te klikken en naar onder te vouwen, dan baby voor de borst en de stof rond de tepel duwen en drinken maar. Er is helemaal niets te zien en je trekt ook geen aandacht met zo'n volledige doek. Ik denk dat ik me daarmee net ongemakkelijk zou voelen omdat het opvalt, maar vraag me vooral af hoe je ermee werkt?

gisteren
Het zou best kunnen dat een bieb of gemeentehuis een ruimte heeft die voor borstvoeding/kolven is. Ik zoek soms van tevoren wat de opties zijn. In de stad waar ik woon heeft de Bijenkorf bijvoorbeeld een mooie ruimte hiervoor. Borstvoeding geef ik overal, maar met kolven vindt ik zo'n ruimte wel fijner. Ook om alles schoon te maken.

gisteren
Maar krijg je echt afkeurende blikken?! Dat zou ik echt schandalig vinden. Wat is er mooier en natuurljker dan een moeder die haar kindje voedt? Ik voed regelmatig buiten- bankje, op een boomstronk, langs het water… maakt niet uit. En volgens mij is er niks te zien en geen enkele afkeurende blik gehad hoor. Gewoon doen!