12 Reacties

vorige week

Eergisteren ben ik overgestapt op Hero Comfort en heb de flesjes afgewisseld met Nutrilon Bio, wat mijn zoontje hiervoor kreeg. Na weken van spugen, huilen en maagzuuroprispingen (die begonnen na de overstap op Omneo) heb ik nu een blije, ontspannen baby terug. Hij is afgelopen maandag 9 weken geworden. Ik heb begrepen dat Hero qua samenstelling dicht bij borstvoeding zit — had ik dat maar eerder geweten… Ik vind het vooral erg voor mijn zoontje dat hij zich zo lang oncomfortabel heeft gevoeld. Wat ik bovendien kwalijk vind, is dat zowel het consultatiebureau als twee kinderartsen alleen Nutrilon aanraden, zonder ook maar één keer andere merken te noemen. Terwijl mijn baby juist zieker werd van Nutrilon Omneo. Dat is toch niet hoe het zou moeten gaan? Hij had veel last van reflux en krampjes. Over krampjes werd telkens gezegd: “Dat hoort erbij.” Onzin, vind ik. Hier op het forum kreeg ik de tip om probiotica van Orthica te proberen. Na vijf dagen gebruik (en maar een halve dosering) waren de krampjes verdwenen. En wat reflux betreft: na vijf bezoeken aan de osteopaat bleek uiteindelijk de voeding het échte verschil te maken. Misschien werkt Nutrilon AR voor sommigen goed, maar ik ben helemaal klaar met Nutrilon.

vorige week

Reactie op Martina020adam

Eergisteren ben ik overgestapt op Hero Comfort en heb de flesjes afgewissel ...
Ik heb ook al zoveel geprobeerd en in huis gehaald voor haar de nutrilon omneo nutrilon standaard nutriton de nutrilon ar niks hielp er of ze kreeg meer honger maar haar reflux is er nog steeds en de johannespitbrood valt niet lekker bij haarvof krijgt ze niet door de speen ik weet het ook niet meer ,dus geef haar nu maar alleen nutrilon standaard maar ze spuugt veel en zakt niet lekker dus wacht maandag maar af bij de dokter ik weet het ook niet meer e en gebruik ook de dr brown fles

vorige week

Ik gebruik ook de flessen van Dr. Brown (de brede versie) met speen nummer 2 voor de Hero Comfort-voeding. Mijn zoontje krijgt elke drie uur een fles. Voorheen gaven we Nutrilon Bio met 150 ml water (165 ml melk), nu met Hero Comfort geven we 180 ml water (200 ml melk). ’s Ochtends rond 6:00 à 6:30 uur krijgt hij een maagzuurremmer (Nexium), apart gemengd met een beetje melk. Daarna krijgt hij een fles met daarin vitamine D van Vitakruid. Om 9:00 uur geven we hem één schepje probiotica van Orthica. De overstap van Nutrilon naar Hero hebben we geleidelijk gedaan: twee flesjes Nutrilon, daarna eentje van Hero, om en om. Misschien heb je hier iets aan: tijdens het voeden houden we hem rechtop en hij slaapt altijd op een helling. We leggen hem nooit plat neer, want dan spuugt hij meteen. Na het voeden laat ik hem boeren — wat met Hero ineens erg goed gaat, terwijl dat voorheen nauwelijks lukte. Daarna houd ik hem nog zeker 30 minuten rechtop. In die 30 min zo min mogelijk schokkende bewegingen en probeer hem heel rustig te houden ook niet te laten huilen. Onthoud 1 ding je bent niet alleen! En je bent er bijna :)

vorige week

Wij hebben ook nutrilon omneo en hebben ook het vermoeden dat onze zoon hier juist wat misselijker van wordt. Als ik het bij het CB vraag dan zeggen ze dat ik beter niet naar andere voeding kan. Hij geeft soms na 2 uur al honger signalen en hikt en hoest de hele dag met vieze bekken erbij. Johannes broodpitmeel (nutriton) geprobeerd maar hier krijgt hij juist weer moeilijke stoelgang van. Ergens wil ik ook proberen over te stappen maar ben bang dat de buikpijn erger wordt

vorige week

Ik gebruik ook de flessen van Dr. Brown (de brede versie) met speen nummer ...
Maar die nexium krijg je toch alleen maar van de dokter ebn je ervoor ook naar de dokter geweest

vorige week

Reactie op mirandadez

Maar die nexium krijg je toch alleen maar van de dokter ebn je ervoor ook n ...
Klopt, zowel van de huisarts gekregen toen mijn zoontje 5 weken was maar dat was nog te vroeg. En 2 weken later van de kinderarts

vorige week

Reactie op Miesvdv

Wij hebben ook nutrilon omneo en hebben ook het vermoeden dat onze zoon hie ...
We hebben 3 dagen omneo gegeven. Drama! Mijn zoontje stonk naar rotte eieren en zwavel. Had 3 dagen niet gepoept terwijl hij voorheen 3 poepluiers had. Naast het spugen kwam nog maagzuur bij. Daar stikte hij in. Ik heb een filmpje moeten opnemen omdat de kinderarts het niet kon geloven dat er waterachtige spul uit zijn mondje kwam. Toen ze het zag zei ze dat we onmiddellijk moesten stoppen met omneo. Van Johannes bpm kreeg hij meer krampjes. Toen geliact geprobeerd. Ook geen su6. Nu sinds 3 dagen Hero comfort. Lijkt goed te gaan 🤞

vorige week

We hebben 3 dagen omneo gegeven. Drama! Mijn zoontje stonk naar rotte eiere ...
De geur daar staat de omneo bekend. Alleen dat maagzuur herken ik heel goed. Soms een paar uur na de voeding kwam hier een golf heldere vloeistof terug

vorige week

Klopt, zowel van de huisarts gekregen toen mijn zoontje 5 weken was maar da ...
Oke ja ik ga maandag ook naar de dokter voor haar ze word zondag 7 weken en ik zit ook te denken om morgen over te stappen naar hero comfort + ar daar zit al johannespitbrood in verwerkt toch want ik weet het ook niet meer heb al vanalles geprobeerd en ook gebruik ik de probacterie ochtends ze heeft maar heel klein beetje nog last van krampjes maar zou ik dan ook om en doen met de fles om mee te beginnen met dus dan standaard fles dan hero comfort. Ze hikt ook heel veel paar keer per dag en kauwen en hoesten en onrustig slapen zwaaien met haar armen en schulden met haar hoofd

Ik word gelukkig als ik dit lees!! 5 jaar geleden heeft onze dochter van toen 4 maanden uit een week lang opgenomen gelegen in het ziekenhuis omdat ze helemaal ontregeld was qua slapen. Dit was gebeurd vanwege erge reflux, tot aan de volgende voeding spuugde ze en ook gewoon doorzichtig maagzuur alleen. Hierdoor sliep ze niet en dat werd van kwaad tot erger. Wij gaven toen nutrilon, in het ziekenhuis hadden ze Hero en dat kreeg ze daar dus. Sindsdien was het spugen gestopt en ook de onrust een stuk minder.. ik heb nooit willen geloven dat het door de Hero kwam maar als ik dit nu lees! Helaas hebben we nu met onze zoon (bijna 11 weken) min of meer hetzelfde getob, hij heeft erge buikkrampen tot intens aan toe, inmiddels over gegaan op neocate maar ze blijven dus het is geen koemelk allergie. M’n laatste hoop heb ik nu op Hero (comfort).. en als ik het zo lees meer succes verhalen dus! Ik ga duimen als we morgen gaan starten (als ze het hier in de winkels verkopen😅)

vorige week

Reactie op mirandadez

Oke ja ik ga maandag ook naar de dokter voor haar ze word zondag 7 weken en ...
Mijn zoontje had dit ook: na de fles direct een hik, in slaap vallen, 5 min later wakker: ogen open, tongetje eruit steken, en spugen. Uit zijn mond en neus. En dat direct na de voeding. Het ging zo maar door, werd er wanhopig van. Wat jij omschrijft lijkt er enorm veel op. Ik ben geen arts, deskundige en ik ben net voor de eerste keer moeder geworden maar ik zou denken dat dit door de voeding komt. Kijk ik vind het normaal dat een baby huilt, maar niet krijst na elke fles zoals de mijne toen. Of de Hero comfort de oplossing is geen idee maar je moet proberen, dit geldt ook voor mij. Na 5 dagen weet je wel zeker of het werkt of niet. Werkt het niet dan ga je over naar iets anders. Vandaag is voor mij dag 3. Als alles oké blijft dan blijf ik hero, krijgt hij ineens andere klachten dan probeer ik weer iets anders.