24 Reacties

2 dagen geleden
hier hetzelfde! helemaal nu in haar slaapregressie is ze na elk cyclus wakker. we cosleepen al wel, dat scheelt iets, maar moet ook wel zeggen dat ik erg moe begin te worden. ik probeer mezelf steeds voor te houden dat het een fase is en dat mijn kindje op dit moment blijkbaar mijn troost en veiligheid nodig heeft.
en toen ik er gisteren even doorheen zat kreeg ik deze reel van mijn man doorgestuurd, waardoor ik toch weer even beseft hoe mooi het ook is dat mijn dochter mij nodig heeft🥹🩷 (https://www.instagram.com/reel/DMTLBi0NmfB/?igsh=YTEwM2Fwdzhnb2Vl)

2 dagen geleden
Ik heb wel eens gehoord dat het kan helpen als partner juist gaat om te troosten en te genoten verder te slapen. Die wordt niet geassocieerd met de borst dus dat zou misschien wel eens kunnen helpen?
Ik geef zelf haar speentje als ze onrustig wordt. Als ze onrustig blijft geef ik de borst en dan heeft ze het blijkbaar nodig. Als ze geen speentje pakte had ik waarschijnlijk de auteur van jouw bericht kunnen zijn. Kan ze overdag wel zelf in slaap vallen?

2 dagen geleden
Hier hetzelfde. Soms probeer ik haar (bijvoorbeeld als ze wakker wordt als ik net naar bed ga, en meer zin heb om te experimenteren dan midden in de nacht 🧐) weleens te troosten zonder borst, maar dat lukt niet, of duurt in ieder geval veel langer en dan ben ik bang dat ze echt wakker wordt. Met de borst dommelt ze altijd direct in, soms een paar slokjes, met ogen dicht, en dan kan ik zelf ook het snelst weer slapen. Ik denk dat het wel iets natuurlijks is om te doen, de borst is niet alleen voeding maar ook nabijheid en troost

2 dagen geleden
Heel herkenbaar verhaal. Al huilt hij niet heel erg bij het wiegen (of in ons geval hobbelen/lopen). Ik geef 's nachts gewoon de borst en dan slaapt hij snel weer verder. Dit lijkt me voor alle partijen het meest rustgevende haha.
Hij lijkt nu 's avonds wel te proberen zelf in slaap te vallen in bed, maar het lukt nog niet helemaal. Hopelijk binnenkort wel!
Hij is van 05-02.

2 dagen geleden
Reactie op Emenya
Heel herkenbaar verhaal. Al huilt hij niet heel erg bij het wiegen (of in o ...
Hihi ja daarom doe ik dit ook maar, in de hoop we allebei snel weer kunnen slapen... Alleen ik ben zo mega moe de afgelopen dagen, dat ik niet weet hoe ik de komende weken door moet komen, als dit blijft aanhouden

2 dagen geleden
Reactie op Britt TP
Ah hoe lief en mooi dat hij dit doorstuurt 🩷🩷
jaa megalief!🥹
hier pakt ze btw ook geen speen/pink, slaapt ze overdag ook maar matig en inslapen is al helemaal ingewikkeld. soms zit er een bonusnacht tussen waarin ze redelijk slaapt, waardoor ik me gelijk al iets minder moe voel. verder doe ik als het echt te gek wordt voor me haar middagdutje gezellig mee. en onze richtlijn is wel echt (buiten de vakantie om) om tussen 20.30 & 21.30 naar boven te gaan. ik leg onze dochter dan op bed (lees: ik voed onze dochter dan in slaap) en mijn man ruimt de laatste dingetjes op etc en als het meezit liggen we dan echt lekker op tijd op bed. daardoor sta ik nu nog overeind hahaha.

2 dagen geleden
Reactie op Juliavds
hier hetzelfde! helemaal nu in haar slaapregressie is ze na elk cyclus wakk ...
Oh wow. Die had ik even nodig. Zoonlief net weer wakker geworden en ligt nu weer aan de borst.
Deze reel maakt alles weer even goed ❤️

2 dagen geleden
Hier kwam hij opeens ook weer 4-5x per nacht, eerder 1-2x
De nachten zijn kouder en hij leek het koud te hebben en ik heb mijn vriend gewoon naast de vo sleeper gelegd en die heeft de speen gegeven of geknuffeld en mij alleen wakker gemaakt als hij echt eten wilde. Was net wat ik nodig had.
Knuffeltje met jouw geur waar ze mee kan friemelen?

2 dagen geleden
Hier hetzelfde sinds 4 maanden slaapregressie. Alleen merk ik wel dat als ik ook een paar keer troost ipv de borst geven hij wel beter slaapt. Als hij gewend is om telkens met de borst in slaap te vallen, wordt hij ook veel vaker wakker snachts. Maar als ik het probeer te doorbreken, door te troosten, lukt het hem ook af en toe om zonder borst in slaap te vallen. Alleen het troosten meestal zo ontzettend lang🥺

gisteren
Reactie op iowe
Hier kwam hij opeens ook weer 4-5x per nacht, eerder 1-2x
De nachten zijn ...
Wel een goede tip, maar hier een warm nekje, dus niet koud in iedergeval... Knuffeltje met mijn geur heeft ze ook al! Denk dat ik mijn man niet zo ver krijg, ik werk nog niet en hij wel, dus de nacht is voor mij🥵. Moet wel over 3 weken weer beginnen, ik kijk er zo tegenop....

gisteren
Ons zoontje wordt sinds 4 maanden (daarvoor sliep hij door) ook zo’n 3x wakker in de nacht, Naja wakker, huilen met z’n ogen dicht want moe en verder willen slapen haha. Ik leg hem dan aan en hij valt dan meteen weer in slaap. Ons zoontje komt ook niet zelfstandig in slaap en wilt niet meer in z’n ledikantje liggen. Hij slaapt sinds 1x week naast me, kennelijk heeft hij daar behoefte aan. Voorheen moest ik er niet aan denken. Nu is hij zo mobiel dat hij zich zelf weg kan bewegen mocht hij verkeerd komen te liggen. We hebben z’n ledikant strak tegen de muur aan en aan de andere kant ons bed, dan ligt hij tussen ledikant en mij in, kan hij er niet uitrollen. Hanteer je momenteel wakkertijden overdag ? Sinds ik dat heb toegepast hoef ik hem overdag nog maar 3 min te wiegen ipv 15 zodat hij in slaap valt. Beter voor mn rug en ook voor de kleine haha