9 Reacties

vorige week

Mijn zoontje heeft ook allemaal rode bultjes op zijn hoofd en het consultatiebureau gaf aan dat het baby acne is. Zit het bij jou baby alleen op het hoofd of ook op de rest van het lichaam?

Reactie op anoniempje4321

Mijn zoontje heeft ook allemaal rode bultjes op zijn hoofd en het consultat ...
Ja zij heeft ook op haar hoofd indd. Ik dacht ook dat het baby acne was maar omdat het steeds meer wordt word ik erg onzeker en onrustig van .

vorige week

Ik heb deze foto door de huisarts laten beoordelen, hij gaf aan dat het indd baby acne is. Moet binnen 2-3 weken minder worden. Hier werd het ook eerst erger, heb het veel ingesmeerd met moedermelk tot het moment dat het uitdroogde.

vorige week

Daarna begonnen met smeren hiermee. Het is nu helemaal weg! Al met al heeft het zo’n 3 weken geduurd..

vorige week

Waarom denk je aan KMA? Heeft ze ook last van andere klachten? Spugen doet namelijk nagenoeg elke baby en in kwijl kunnen melk resten zitten

vorige week

Reactie op SereneFeniks374593

Ja zij heeft ook op haar hoofd indd. Ik dacht ook dat het baby acne was maa ...
Als het alleen op het hoofd zit dan is het in ieder geval geen kinderziekte o.i.d. Bij onze baby wordt het ook steeds erger. Het begon op de wangen, daarna het voorhoofd en het zit nu ook in zijn nek. Op de wangen wordt het nu al minder dus hopelijk neemt het nu snel weer af. Als je twijfelt kan je het altijd bij het consultatiebureau of de huisarts navragen.

vorige week

Beginnen met insmeren met vaseline parrafine. En dan volgende week overleggen met huisarts, geen verbetering en heeft ze nog meer klachten? Dan kan je ook koemelk vrij gaan eten maar overleg dit wel met huisarts hoe/wat. Hier is het steeds na de nacht stuk minder, daarna komt het weer op. Weet niet of je parfum/wasmiddel/crème met parfum gebruikt? Dat zou je ook nog kunnen stoppen. Maar doe het niet allemaal tegelijk!

vorige week

Mijn baby van 5 weken heeft dit ook. De huisarts gaf aan dat het baby acne is. Het zijn de hormonen in de moedermelk. Volgens de huisarts kan het 3 maanden aanhouden. Maar je kan het altijd even zelf nog controleren door de huisarts. Dat spugen doet mijn zoontje met reflex ook. Een uur na het voeden is het inderdaad slijm/speeksel met samengeklonterde melk.

vorige week

Reactie op AmberNaomix

Mijn baby van 5 weken heeft dit ook. De huisarts gaf aan dat het baby acne ...
Reflux *