3 Reacties

12 uur geleden

Ik heb dit ook, heel herkenbaar. Ik vermoed dat het door de hormonen komt, je darmen kunnen daar heftig op reageren. Daarnaast kan je ook verstopt raken door de hormonen die invloed hebben op je darmen. Misschien zou je contact kunnen opnemen met de huisarts voor het voorschrijven van laxeerpoeders, mocht je het gevoel hebben dat het wat verstopt zit of de stoelgang moeilijk gaat.

12 uur geleden

Ik had dit ook . Ik ben morgen 8 weken zwanger en moet zeggen heb soms nog van die krampjes en steken maar wel veel minder als in het begin. Vaak ook het idee dat ik naar de wc moet maar dan komt het indd niet. Vervelend maar niks om over te stressen. Zolang je geen bloed verliest zou ik zegge maak je dan vooral niet te druk.
Ik heb dit ook en ben 5+4 weken. Soms wordt ik 1x per nacht wakker met enorme kramp. Vaak helpt het dan om even rustig op de wc te zitten, maar helaas niet altijd. Gelukkig trekt het vaak weer weg. Ik heb nog niet iets gevonden wat goed werkt. Heb nu overdag soms een kruik en dat geeft wat verlichting