56 Reacties
7 maanden geleden
Yess ik. Heel erg luisteren naar je gevoel eerste trimester. En als je je er niet goed bij voelt gewoon terug schalen. PRs nu even komende tijd niet. Maar zeker tot 2e trimester hoef je nog gwwn aanpassingen te doen ALS je je goed voelt. Daarna wil je vooral letten op valrisico en te hoge buikdruk.
7 maanden geleden
Ik vertel het nog niet tegen de coach maar als je dat zelf fijn vind zou ik het doen. Zijn hoop instas hierover zoals powermama.nl en draagkracht
7 maanden geleden
Ik doe niet aan crossfit maar wel aantal andere intensieve dingen. Ik probeer de hartslag nu onder de 160 te houden (zeker na 2mk, niet dat dat iets met het sporten te maken heeft gehad, maar voelt gewoon niet goed). En heb een rugblessure die ik mooi als excuus kan gebruiken om bepaalde oefeningen aan te passen of minder intensief te maken.
7 maanden geleden
Ik probeer alles in eerste instantie nog wel uit maar ik heb al gemerkt dat ik snel buiten adem ben en me soms even licht in mijn hoofd voel. Om die reden ben ik dus al gestopt met boxjumps. Ik sla lessen met die oefening voorlopig over omdat ik geen zin heb om te liegen en wil het nog niet vertellen. Ik kies dan een andere dag of ga hardlopen. Ik vind het overigens sowieso best lastig om er nu te zijn. Op de CrossFit kennen we elkaar goed (wat kun je aan), we letten erg op elkaar (in de positieve zin) en sportkleding is strak…
7 maanden geleden
Reactie op Teigetje1801
Yess ik. Heel erg luisteren naar je gevoel eerste trimester. En als je je e ...
Ahja nou tis vooral die misselijkheid en duizeligheid in de gaten houden voor nu denk ik.. maar doordat ik zo snel buiten adem ben loop ik wel ineens achteraan, dat is niet erg natuurlijk maar wel een contrast met hoe het normaal is, en dat valt wel op..
7 maanden geleden
Reactie op BouncingBisque
Ik probeer alles in eerste instantie nog wel uit maar ik heb al gemerkt dat ...
Ahja herkenbaar, ik doe afentoe gewoon wat minder herhalingen of ren wat minder snel waardoor het wel redelijk gaat.. maar lastig hoor!
Ik wil het ook nog niet echt vertellen, het is nog zo pril. Maar de impact is wel groot vind ik
7 maanden geleden
Reactie op Anoniemeusername2303
Ahja nou tis vooral die misselijkheid en duizeligheid in de gaten houden vo ...
Schildklier en ijzergebrek zijn ook een mooi excuus en komt veel voor
7 maanden geleden
Ik crossfit ook en heb het toch even genoemd. Alles kan indd eerste trimester maar gevoelsmatig vind ik het ook fijner als m’n hartslag iets lager blijft (met walking lunges opeens hartslag 155 😂). VK zei wel dat hoge hartslag helemaal geen kwaad kan dus dat is wel fijn en goed om te weten!
7 maanden geleden
Reactie op GaveOrchidee149699
Ik crossfit ook en heb het toch even genoemd. Alles kan indd eerste trimest ...
Ja dat heb ik ook, deels gevoelsmatig maar ook wel omdat ik gewoon giga misselijk word als ik te hard ga 😂.
Ik lees wel overal dat een RPE/ BORG van 6/7 wordt geadviseerd wat in mijn geval betekent dat ik qua hartslag niet boven de 170 zou komen.
Is nog niet gelukt om eronder te blijven 😅😂.
Wat zouden jullie doen met een handstand push up? Want ik lees toch ook wel wat dingen over valrisico ook in het eerste trimester
7 maanden geleden
Ja dat heb ik ook, deels gevoelsmatig maar ook wel omdat ik gewoon giga mis ...
ik heb die nog nooit echt kunnen doen en ga daar ook niet aan beginnen nu. Lijkt me de vraag hoe veel vertrouwen je erin hebt. Doe je dit al veel en vaak? En kun je jezelf goed opvangen? Dan kan ‘t denk ik wel
7 maanden geleden
Ja dat heb ik ook, deels gevoelsmatig maar ook wel omdat ik gewoon giga mis ...
Ik zou het zelf altijd even proberen maar ik heb er dan ook wel vertrouwen in dat ik mezelf zacht zou kunnen laten landen mocht ik onverhoopt gaan wankelen. Ben erg benieuwd of je het uitprobeert en of het ook nog gelukt is om de oefening goed uit te voeren! Succes met sporten 💪🏼
7 maanden geleden
Reactie op GaveOrchidee149699
ik heb die nog nooit echt kunnen doen en ga daar ook niet aan beginnen nu. ...
Yes! Ik doe hem met een 10 kg plate eronder (en een abmat), maar had hem gister voor het eerste meerdere keren achter elkaar zonder verhoging 💪🏻
De wod was: een amrap van 20 min.
15 box jumps
10 dumbell snatches
5 hspu
Ik had bijna 10 rondjes dus het ging echt heel lekker! Maar heb sowieso wel een erg goede week en nauwelijks ergens last van tov vorige week in ieder geval. Alleen vandaag wat meer moe.
7 maanden geleden
Pff vind het wel lastig hoor. Ik voel mij prima. Er zat fietsen in en daar begon ik wel bij te zweten maar met de burpees en de pull ups bleef ik rustig verder gaan om hartslag te normaliseren... was achteraf wel rood in mijn vezicht maar voelde niet alsof ik op rpe 8/9/10 zat... vind het nu al lastig 😅😅😅
4 maanden geleden
Hoe gaat het bij jullie?
Ik heb sinds deze week last van harde buiken en t wordt eigenlijk afgeraden om te blijven crossfitten. Heb nu 1x na een training last gehad (dit was ook wel meteen harde buiken op zn toppunt). Ze zeiden: misschien kun je yoga gaan doen.
En ik word er echt verdrietig van want het is ook heel erg mijn mentale uitlaatklep. Ergens wil ik het nog een paar keer proberen maar vind het ook gewoon spannend..
4 maanden geleden
Kun je de trainingen anders gaan invullen? Minder herhalingen of lagere snelheid?
Ik ga nu graag naar de sportschool omdat ik het dan wat rustiger aan doe. Heb een personal trainer die ook een kind heeft en haar zus is mijn fysio, dus dat vind ik een fijn idee. Die kunnen goed de focus leggen op wat ik het hardste nodig heb (mijn altijd zwakke onderrug die het natuurlijk zwaar gaat krijgen)
4 maanden geleden
Ik ben zo moe geweest dat ik zo’n twee maanden niet in staat was om te gaan. Inmiddels ga ik sinds vorige week 1x per week maar voel me er een beetje verloren. Ik kan niet goed meekomen en ben snel buitenadem of duizelig of (over)verhit. Maakt me net als jij erg verdrietig! Zeggen ze dat je zou moeten stoppen vanwege de harde buiken?
4 maanden geleden
Reactie op Mary202412
Kun je de trainingen anders gaan invullen? Minder herhalingen of lagere sne ...
Ja ik heb al flink aangepast, krijg andere oefeningen en alle cardio opdrachten doe ik rustiger aan. Gister was het bijv:
200m rennen, 10 pull ups, 200m rennen, 5 hang power cleans.
Ik heb ipv rennen echobike gedaan en echt op een heel traag tempo en ringrows ipv pull ups (oke misschien toch 2 kipping gedaan, maar geen 10). En de hang power cleans op laag gewicht.
Maar was dus blijkbaar teveel want de nareactie is ook vandaag echt niet chill.
4 maanden geleden
Reactie op BouncingBisque
Ik ben zo moe geweest dat ik zo’n twee maanden niet in staat was om te gaan ...
Ah wat vervelend dat je je zo voelt! Ik kom inmiddels ook niet meer me een heb ook vaak last van duizeligheid of misselijkheid door de inspanning. Dan doe ik rustiger aan..
Ja inderdaad vanwege de harde buiken. Ze zeiden: als de baby nu komt dan kunnen we niet zoveel doen. 🥲
4 maanden geleden
Ja ik heb al flink aangepast, krijg andere oefeningen en alle cardio opdrac ...
Ja je nieuwe grenzen ontdekken is heel moeilijk. Heb daar vaak tegenaan gelopen met blessures, zeker de eerste paar. Dan bij elke stap vooruit toch te snel weer opbouwen en 2 stappen terug moeten zetten.
Probeer iets te vinden waarbij je wel een beetje in de buurt van je fysieke grenzen kunt blijven. Voor mij persoonlijk is yoga/pilates toch echt niet genoeg, hoe goed het ook is. Maar ik kies nu wel voor meer geïsoleerde bewegingen dan de wat meer complexere waarbij je je hele lichaam gebruikt. Dan schiet mijn hartslag snel naar te hoog, ook met laag gewicht