19 Reacties
2 dagen geleden
Oh hier ben ik ook nieuwsgierig naar. Ik ben 17 februari uitgerekend van ons eerste kindje
2 dagen geleden
Volg 16 februari uitgerekend. Ik heb al veel gekocht maar ben bang dat ik iets mis 💙
2 dagen geleden
Reactie op Re1994
Wij kregen het volgende lijstje van de kraamzorg (wat betreft kleren):
6 he ...
Helemaal geen maat 50 dus?
2 dagen geleden
Wij hebben het geboortepakje in maat 50 en 56 gehaald zodat ze die in principe sowieso aan kan!
Daarnaast nog 2 setjes kleding maat 50.
Veel rompertjes maat 50/56 van HEMA met lange mouwen dus daar kunnen we langer mee doen.
Maat 56 hadden we zelf geloof ik 8 setjes gekocht. Hier wilde we het bij laten omdat je niet weet hoelang ze in een maat zitten.
Maar inmiddels ook nog heel veel doorgeschoven kleding gekregen in maat 56 dus denk dat we daar teveel van hebben nu.
Maat 62 kopen we nog niet omdat je ook niet weet hoe het weer dan is. Voor zelfde geld zit ze pas in april in 62 en is het al lekker lente weer!
Voor de zekerheid heb ik via Vinted voor €8 een setje, broekje, shirtje, mutsje maat 44 gekocht mocht het onverhoopt toch nodig zijn dat ze wel iets leuks aan kan. Ga bij de zeeman nog even 1 rompertje maat 44 halen.
2 dagen geleden
Ik zou ook zeker maat 50 aanschaffen. De meeste kinderen passen daar echt wel een tijd in!
2 dagen geleden
Reactie op annebaby12345
Ik zou ook zeker maat 50 aanschaffen. De meeste kinderen passen daar echt w ...
Ligt er ook aan hoe lang je zelf bent als ouders. Mijn man is 1.94 en ik 1,78.. onze kinderen hebben alle 3 maar heel kort 56 aangehad. 50 zou direct te klein zijn geweest.
2 dagen geleden
Reactie op Trotse mama-24
Ligt er ook aan hoe lang je zelf bent als ouders. Mijn man is 1.94 en ik 1, ...
Ok. Ik ben 1.75 , mijn vriend 1.89. Kunnen ze van te voren de grote inschatten?
gisteren
Mijn zoontje was 54cm bij de geboorte en 4kilo. Maar we hadden toch nog echt maat 50 nodig de eerste tijd voor hem. Dus zou zeker kijken voor 2 of 3 setjes/pakjes in 50.
gisteren
Reactie op Re1994
Wij kregen het volgende lijstje van de kraamzorg (wat betreft kleren):
6 he ...
Wauw, dit vind ik wel heel minimaal. Of je moet drie wassen per dag doen? Die kleintjes hebben vaak spuitluiers. Bij mijn vorige kindjes verbruikte ik soms wel drie of vier setjes per dag 😅. Dit is misschien echt het bare minimum, maar om het jezelf makkelijker te maken (en dus niet te veel over de was te hoeven nadenken) zou ik echt meer halen.
gisteren
Reactie op CharmanteRegen613398
Ik ook! 18 feb uitgerekend. En wat voor slaapzak?
Ik heb zelf twee wollen dekentjes voor onder het bedje en erop (in kinderwagen). Het is belangrijk dat het ademt.
5 uur geleden
Ik heb van alle maatjes 50/56/62 minimaal 4 van alles. 4 rompers, 4 broekjes, 4 shirts/truitjes met lange mouwen. En dan heb ik in elke maat nog 1 of 2 boxpakjes.
Ik vind het ook lastig inschatten. Kindje van een collega heeft 2 maanden lang maatje 44 gepast (geen prematuurtje, gewoon heel klein). De oudste van mijn zus paste 1 week na zn geboorte al in maatje 62. Dus het is toch een beetje afwachten.
Ik heb bijna alles tot nu toe tweedehands gekocht. Ik gok dat ik er in de kraamweek precies achter kom waar ik tekort van heb, en dat is dan zo bijgehaald bij de HEMA/zeeman/H&M/enz. Ik doe nu alleen nog wat ik leuk vind.