18 Reacties

3 dagen geleden

Oh en ook benieuwd of je een backup plan had voor als je wel naar t ziekenhuis moet onverwacht en met spoed bijvoorbeeld

3 dagen geleden

Dit wil ik ook… 🙈😂 Bij de eerste ging het eigenlijk zo snel dat als zich dat nu zou herhalen, ik niet eens iets kan regelen voor hem hahaha. Ik hoop nog steeds dat het op de maandag gebeurd als hij de hele dag op de opvang is. 🤭

3 dagen geleden

Ik zou wel voor wat back up opties zorgen, want je weet niet hoe het loopt. Ik heb een peuter en als de bevalling 's avonds laat begint zullen we hem waarschijnlijk laten slapen en pas 's ochtends (mocht dat nodig zijn) op laten halen. Het lijkt me ook vervelend als de peuter net tijdens de geboorte kei hard aan het huilen is en partner met hem bezig moet zijn. En wie weet moet je toch naar het ziekenhuis. Dus hier staan ouders stand by (maar die wonen niet om de hoek) dus waarschijnlijk vragen we ook vrienden en buren om evt back up te zijn.

3 dagen geleden

Geen ervaring mee maar ik weet dat mijn moeder van de 3e thuis is bevallen en dat haar 2 oudste (2 en 4 jaar) gewoon thuis waren. Dit was ‘s nachts en mijn broer en ik werden pas wakker na de bevalling 😂 Haar verloskundige zei ook dat dat bijna altijd gebeurd dat ze dus eigenlijk op een of andere manier nooit tijdens de bevalling wakker worden. Nu was er wel ook een oppas in huis voor geval dat we wel wakker zouden worden.

3 dagen geleden

Reactie op MavWe

Ik zou wel voor wat back up opties zorgen, want je weet niet hoe het loopt. ...
Mijn schoonouders wonen op 2 minuten lopen dus die zouden in ons geval wel backup kunnen staan en ‘snel’ kunnen komen als nodig
Bij ons was onze eerste gewoon thuis, het begon toen we hem net in bed hadden gelegd. Hadden wel backup plan op 5 minuten rijden. Hij heeft gewoon hele nacht geslapen in z’n eigen bedje 🥰

3 dagen geleden

bij ons lag de peuter ook te slapen toen ik midden in de nacht een thuisbevalling had die om 00:00 begon. wij vonden het niet fijn om peuter wakker te maken of een familielid uit bed te moeten bellen.

3 dagen geleden

Hier wil ik ook thuis dan is mn moeder erbij en een vriendin voor de kleine man voor als die wakker word. Stel ik moet wel ziekenhuis dan is mama er voor mij en zij alsnog voor hem

3 dagen geleden

Reactie op Mikellie

Hier wil ik ook thuis dan is mn moeder erbij en een vriendin voor de kleine ...
Als hij wakker is zou ik hem gewoon zn gangetje laten gaat. Heb mn broertje en zusje toen 3 en 10 maand ook tot 8,5 cm erbij gehad omdat toen naar ziekenhuis ging. Die hebben het niet eens echt door gehad. Ook weet ik dat ik niet echt schreeuw ofzo tijdens het persen dus dat als hij in de zelfde ruimte aan spelen/tv kijken zou zijn hij het ws niet eens door zou hebben
Mijn oudste dochter die wordr 17 is bij me bevalling ik moet zelf in ziekenhuis bevallen maar ze wilt er heel graag bij zijn

3 dagen geleden

Reactie op LiesHH11

Geen ervaring mee maar ik weet dat mijn moeder van de 3e thuis is bevallen ...
Hier een vergelijkbaar verhaal. Ik ben door de geboorte van mijn broertje heen geslapen. De buurvrouw stond wel stand-by voor als ik wakker zou worden, maar dat was dus niet nodig.
Geen ervaring maar ik zou dan gewoon zorgen voor een oppas die op dat moment aanwezig is in huis. Dat als er wat is die zich volledig kan focussen op jullie kindje en jij je volledig kan ontspannen. Je weet immers niet hoe je kindje hier op gaat reageren

3 dagen geleden

Reactie op PrachtigeKoraalrif473670

Geen ervaring maar ik zou dan gewoon zorgen voor een oppas die op dat momen ...
lijkt me vreselijk haha, mijn eigen familie woont te ver weg. Schoonfamilie bij bevalling is echt een no go voor mij haha

Reactie op svdploeg90

lijkt me vreselijk haha, mijn eigen familie woont te ver weg. Schoonfamilie ...
Haha oh nouja je man is er ook nog en de verloskundige zal ook wel aanwezig zijn, komt vast wel goed

2 dagen geleden

Een oppas achter de hand is wel heel belangrijk. Ik heb wel eens als kraamverzorgende een flinke spoedsituatie thuis gehad met traumahelikopter en ambulance enz. (Dit is wel echt zeldzaam) kinderen liepen er omheen, ouders hadden er geen rekening meegehouden. Midden in de spoed moest er nog iemand geregeld worden om voor kinderen te zorgen.

2 dagen geleden

Hier begonnen de weeën om 23:30 uur bij de geboorte van ons 5e kindje. Andere 4 kids ( 11 t/m 4 jaar) lagen lekker te slapen en hebben niets gehoord. We hebben ook nog eens een super gehorig huis. Baby werd om 00;50 uur geboren. Ze werden 's morgens normale tijd wakker. Had wel iemand achter de hand mocht het nodig zijn om ze op te halen. Hopelijk gaat het bij ons 6e kindje in februari weer net zo!

10 uur geleden

Hier schoonzus ingeschakeld vorige keer. Bevalling begon 4.45u en 6.45u is onze tweede geboren. De oudste is uiteindelijk alleen geen moment wakker geweest, kwam er gewoon rond 8u uit en had ineens een zusje! Ideaal. Voor de derde is hij straks 3,5jr. Voor nood zijn schoonouders dichtbij, evt schoonzus als die niet hoeft te werken en mijn moeder komt ook zodra de bevalling begint en blijft dan de hele kraamweek, maar die moet nog wel 4u rijden dus dat zal ze waarschijnlijk niet redden voordat de baby er is. Heb wel al besloten dat ik weer thuis wil bevallen als dat lukt. Vorige keer was dat helemaal niet zo gepland maar het ging allemaal zo snel dat we geen keus hadden. Uiteindelijk eigenlijk super fijn en geen moment over getwijfeld. Als de oudste wel wakker is deze keer zou het geen enkel probleem zijn denk ik als hij erbij zou willen zijn. Ik kan heel goed rustig blijven (VLK kon het alleen aan mijn gezicht zien als ik een wee had 😅) dus denk niet dat het eng zou zijn voor hem. Jongste (21mnd nu) zou nog wel wat te druk zijn denk ik, die snapt het ook nog niet dus die heeft mogelijk wel wat entertainment nodig 🙈 Anders komt ze gewoon over me heen klimmen enzo!