14 Reacties

10 uur geleden

dat je zwanger bent betekent nog niet dat iedereen er maar iets over mag zeggen en ze mogen je ook niet zomaar aanraken
Ongevraagd aan de buik zitten is not done, je hoort niemand aan te raken zonder toestemming, zo'n onzin dat als je zwanger bent dat opeens iedereen aan je mag zitten.

9 uur geleden

Reactie op SprankelendeFluistering055289

Ongevraagd aan de buik zitten is not done, je hoort niemand aan te raken zo ...
Ja eens! Maar zeggen jullie hier iets van als het gebeurt?

9 uur geleden

Ik krijg zo vaak opmerkingen... het is mijn 1ste zwangerschap, een eenling en toch, heb ik een enorme buik (daar ben ik me bewust van). Mijn baby is van gemiddelde grote dus waar die buik vandaan komt ik weet het niet maar elke dag krijg ik wel weer een opmerking van iemand, bijv de bus chauffeur vandaag, zoooo jij hebt een 2e pakketje bij je, pas op he voordat je rolt. En oh wat vond hij het grappig....

9 uur geleden

Reactie op SpeelseZee183982

Ik krijg zo vaak opmerkingen... het is mijn 1ste zwangerschap, een eenling ...
Vreselijk toch?! Mensen bedoelen het dan ‘goed’ maar eigenlijk denk ik: houd gewoon je mond over mijn lichaam

9 uur geleden

Ohh heel herkenbaar! Ik krijg ook te horen; we bedoelen het inderdaad goed, maar dan denk ik; normaal maak je ook geen opmerking over iemands lichaam. Zwanger zijn is geen vrijbrief om maar opmerkingen te maken vind ik.

9 uur geleden

Wat een bijzondere opmerking en dan van je schoonmoeder notabene. Ik snap soms sowieso vrouwen niet, opmerkingen die dieper gaan met een dubbele boodschap etc. Maar belangrijkste voor jou is er lekker maling aan te hebben en geniet van de zwangerschap en je gezin. Als die kleine er is kun je weer lekker wandelen en trainen oppakken. ;)

9 uur geleden

Reactie op Mimo007

Wat een bijzondere opmerking en dan van je schoonmoeder notabene. Ik snap s ...
Ja bijzonder wel toch? En - niet dat dat uitmaakt - ik ben maar 10 kilo aangekomen dus volgens mij valt het allemaal hartstikke mee. En al zou ik 30 kilo zijn aangekomen ook helemaal prima. was er ook echt verbaasd (en chagrijnig) om Hahaha

9 uur geleden

Reactie op Svd102

Ja bijzonder wel toch? En - niet dat dat uitmaakt - ik ben maar 10 kilo aan ...
Misschien doordat je maar 10kg bent aangekomen een soort van jaloezie ofzo ? Vreemd in ieder geval lekker in je eigen bubbel blijven en niks aan trekken van externe ruis.

9 uur geleden

Ik ben er vanavond ook helemaal chagrijnig over. Ben altijd gevoelig voor opmerkingen over mijn lijf en mijn schoonmoeder heeft altijd wel iets te zeiken. Zelf is ze morbide obesitas maar he. Vanavond ook. Is je baby erg zwaar? Ik zeg nee hoor, niet dat ik weet. Hoezo dan? Nou ja je hebt een flinke buik en je moet heel wat mee tillen. Dus ik zeg nou volgens de verloskundige is het prima gemiddeld hoor. Ooh echt? Nou dan ben ik alweer klaar. Ik draag mijn buik helemaal naar voren dus je ziet hem goed dat klopt maar als nog. Hou gewoon je mond als je niets aardigs kan zeggen. Dat was mijn frustratie😂

9 uur geleden

Reactie op Lotte02

Ik ben er vanavond ook helemaal chagrijnig over. Ben altijd gevoelig voor o ...
Ohhhh I feel you! Wat kunnen mensen ook vreselijk bot en lomp zijn. Focus lekker op je eigen lijf denk ik dan (tegen die mensen dus) 😂😂😂

9 uur geleden

Reactie op Lotte02

Ik ben er vanavond ook helemaal chagrijnig over. Ben altijd gevoelig voor o ...
Bijzonder is dat toch, vrouwen en hun schoonmoeders.. wij hebben al jaren geen contact met mijn moeder kan er een boek over schrijven. Haha. Maargoed lekker focussen op jullie zelf en straks op die kleine.

3 uur geleden

Ik ben nu 31 weken en heb juist een hele kleine buik (je ziet amper aan me dat ik zwanger ben), dit vindt ik zelf ook erg jammer en maakt me soms al onzeker en dan krijg ik heel vaak te horen ‘vind je het niet vervelend dat je zo’n kleine buik hebt?’ ‘Je hebt wel een hele kleine buik, je ziet niet dat je zwanger bent hoor’