5 Reacties

12 uur geleden

Hey onze kraamverzorgster kwam aan met dat je vanaf 3 maanden in een slaapzak mag slapen en tot de 3 maanden een deken word geadviseerd. Wij gaan niet een specifiek merk gebruiken kwa slaapzak.

12 uur geleden

Eerste weken deken. Ook ivm gebruik van een kruik om je kindje warm te houden. Ik heb (Merino) wollen dekens en 2 van koeka voor extra. Ook lakentjes erbij en een wollen hoeslaken om het matras. Vanaf een maand of 2 gebruiken we een slaapzak. Ik heb puckababy piep slaapzakken en love to dream mocht ze baat gaan hebben bij inbakeren (nog van onze eerste dochter) en HEMA slaapzakken. Mocht inbakeren dit keer niet nodig zijn, ben ik van plan om wollen slaapzakken van Engel te halen.

11 uur geleden

Newborn dekentje en inbakeren als ze dat fijn vinden. (Winter) bij mn zoontje legde ik hem gewoon ingebakerd op bed zonder deken. Zodra ze meer beginnen met bewegen slaapzak

11 uur geleden

Wij hebben ons eerste zoontje al in de kraamweek in een slaapzak laten slapen. Ik vond inbakeren echt verschrikkelijk en de slaapzak hadden we zo aangedaan. Geen verdrietige baby meer of gekloot met elke keer opnieuw inbakeren bij een voeding/verschoning. Hij was wel heel druk met zijn armen in de weer dus hebben we zijn armen elke keer in de slaapzak gedaan en niet in de mouwen. Dit beperkt de beweging maar zorgt wel voor wat bewegingsvrijheid. Qua warmte was het ook prima te doen. Gewoon de kleding van overdag met de slaapzak erover heen. Vaak verwarmde we de slaapzak en/of het bedje voor met een kruik. Extra instoppen met een dekentje zou ook nog kunnen.

11 uur geleden

Reactie op Dutchgirl

Wij hebben ons eerste zoontje al in de kraamweek in een slaapzak laten slap ...
Wat wel belangrijk is, is een smalle hals aan de slaapzak ivm stikgevaar.