38 Reacties

3 dagen geleden

Jaa ik heb er ook echt moeite mee

3 dagen geleden

Reactie op SpeelseParel745756

Jaa ik heb er ook echt moeite mee
Wanneer ben jij gestopt? Of ben je aan het afbouwen?

3 dagen geleden

Jaa ik idd ook heel veel moeite😩. Ik heb nu wel het boek “de opluchting” gelezen, dit helpt me alleen ‘s avonds na het werken en eten is het heel moeilijk!😩

3 dagen geleden

Ja ook erg moeite mee, wel proberen nu om het af te bouwen, en ik ga er denk ik hulp bij zoeken.

3 dagen geleden

Reactie op SpeelseZee183982

Wanneer ben jij gestopt? Of ben je aan het afbouwen?
Ben aan t afbouwen maar lukt niet echt dus ik krijg er hulp bij
Vandaag de eerste dag dat ik nog helemaal niks gerookt heb. Heb wel zin in een sigaret maar heb gelukkig niks in huis

3 dagen geleden

Op welke manieren bouwen jullie af? Ik wil dat ook graag doen maar het lukt ook zo moeilijk. Maar als ik rook voel ik me zo intens schuldig naar de kleine

3 dagen geleden

Op welke manieren bouwen jullie af? Ik wil dat ook graag doen maar het lukt ...
Ik doe voor mezelf minimale tijd afspreken. En als ik zin in sigaret krijg proberen te rekken. Ene x lukt makkelijker dan andere keer.

3 dagen geleden

Helaas nog niet gelukt. Bij de eerste de dag direct na de eerste positieve test op 1 oktober😂 bij de 2e niet kunnen stoppen wat een miskraam werd. Nu de 3e keer zwanger. Afgesproken met mezelf dat ik na de eerste echo over 2 weken echt stop als die goed is.

3 dagen geleden

Reactie op Jansjuni23

Helaas nog niet gelukt. Bij de eerste de dag direct na de eerste positieve ...
Is de miskraam ook gekomen door het roken?

3 dagen geleden

Ik probeer te stoppen ben nu aan het afbouwen ik koop ook alleen kleine pakjes en daar moet ik van mezelf 2 dagen mee doen. Helaas lukt het nog niet al te goed maar we komen er wel. Veel mensen in mijn omgeving hebben gewoon gerookt tijdens hun zwangerschap en er is niks met hun kindjes aan de hand en hebben ook nooit een miskraam gehad. Dat betekend natuurlijk nog niet dat het niet slecht is 😋

3 dagen geleden

Reactie op VerstandigeParel174341

Ik probeer te stoppen ben nu aan het afbouwen ik koop ook alleen kleine pak ...
Ja mijn moeder heeft ook gerookt bij ons alle 7. Alleen mijn zusje is wel ernstig gehandicapt met zuurstof tekort geboren. Ik zit daar dan toch mee. Ik ben vooral zo bang voor een miskraam door het roken

3 dagen geleden

Ja mijn moeder heeft ook gerookt bij ons alle 7. Alleen mijn zusje is wel e ...
Maar als je vorige maand een miskraam hebt gehad, dan zou dat nu toch net een drijfveer moeten zijn om te stoppen? En ogenschijnlijk gezonde kinderen waarvan ouders gerookt/gedronken hebben, krijgen vaak vroeg of laat toch (gezondheids)problemen. Gun je kindje een goede start en stop!

3 dagen geleden

Reactie op frenkel1988

Maar als je vorige maand een miskraam hebt gehad, dan zou dat nu toch net e ...
Ik heb zelf geen miskraam gehad. Dit is mijn eerste zwangerschap. Ongepland maar wel heel erg gewild. Maar daardoor heb ik me niet kunnen voorbereiden. Ik zou eigenlijk volgende maand met een stoppen met roken traject gaan starten. Maar ik blijk nu 5 + 6 w en dagen zwanger te zijn dus dat moet eerder natuurlijk

3 dagen geleden

Reactie op frenkel1988

Maar als je vorige maand een miskraam hebt gehad, dan zou dat nu toch net e ...
Ik zou met medicijnen starten die het helpen met stoppen zouden vergemakkelijken. Maar die mogen nu niet ivm de zwangerschap

3 dagen geleden

Ik heb zelf geen miskraam gehad. Dit is mijn eerste zwangerschap. Ongepland ...
Oh sorry ik verwarde je met verstandige parel. Kijk filmpjes over wat het doet, hopelijk helpen gruwelverhalen dat je een aversie tegen roken krijgt. Veel succes🤞

3 dagen geleden

Reactie op frenkel1988

Oh sorry ik verwarde je met verstandige parel. Kijk filmpjes over wat het ...
Ik ben ook bezig met stoppen gelukkig en zeg ook zeker niet dat we gewoon door moeten gaan met roken. Maar dat is gewoon mijn verhaal zeg maar.

3 dagen geleden

"Ik vind het echt moeilijk om dit te lezen. Begrijp me niet verkeerd: ik weet dat stoppen met roken ongelofelijk zwaar kan zijn. Maar wat mij boos maakt, is dat er hier soms over wordt gepraat alsof het geen kwaad kan of alsof het 'nu eenmaal zo is'. Er groeit een kind in je. Een kindje dat nergens voor kan kiezen, maar wél de gevolgen draagt van jouw keuzes. Dat is niet iets kleins. Het gaat hier niet om perfect moederschap, maar om het allerbelangrijkste begin van een leven. En als je zegt dat je niet kúnt stoppen, vraag dan om hulp. Echte hulp. Want dat kind verdient het dat je het in elk geval probeert, met alles wat je in je hebt. En ja, dat mag confronterend zijn. Maar soms is het nodig om elkaar een spiegel voor te houden, juist omdat het zo belangrijk is."

3 dagen geleden

Reactie op Sunniee86

"Ik vind het echt moeilijk om dit te lezen. Begrijp me niet verkeerd: ik we ...
Ik begrijp je gevoel volledig. Maar in dit specifieke groepje waarmee we nu hebben gepraat praat niemand alsof het "niks" is. We doen ontzettend ons best juist en hebben hulp gevraagd juist omdat onze kindjes hier niet voor kiezen. Ik vind je berichtje vrij heftig en voel me erg aangevallen terwijl ik juist een veilige en open topic wilde. Niemand hier zou bewust onze kindjes pijn doen. Maar een beetje support en tips van mede mama's is wat we zoeken. Geen van ons denkt oh dat roken kan geen kwaad laten laten we lekker door paffen.

3 dagen geleden

Reactie op Sunniee86

"Ik vind het echt moeilijk om dit te lezen. Begrijp me niet verkeerd: ik we ...
Ik vind het moeilijk jou reactie te lezen. Ik snap je maar als zelfs dokters zegge dat je niet per direct MAG stoppen vanwege teveel stress en afkick verschijnselen is slechter voor de baby in je buik als die 1 of 2 sigaretten dan per dag. Denk daar maar is even over na. Ik rook al vanaf mn 14e heb zeker meerder keren proberen te stoppen maar dat is niet zo makkelijk als je denkt. En elke niet roker praat zo dreigend naar rokers. En dat is echt ... Maar bedankt voor je wijsheid