27 Reacties

2 dagen geleden
Mijn zoon doet hetzelfde hoor.
Ook al 4 flessen en de nacht overslaan.
Hij is 10 weken ☺️

2 dagen geleden
Reactie op Kirsten2094
Mijn zoon doet hetzelfde hoor.
Ook al 4 flessen en de nacht overslaan.
Hi ...
Fijn dat ik niet de enige ben! Best chill toch ook?

2 dagen geleden
Reactie op Ridder1989
Fijn dat ik niet de enige ben! Best chill toch ook?
Ik hou ervan. Ik ben ineens weer helemaal herboren nu de nachten zo goed als klaar zijn 🫣

2 dagen geleden
Reactie op lianne27
Wij doen dit ook zo, wel geef ik om half 10 nog een extra flesje. Die drink ...
Maak je haar dan wakker of is dat een droomvoeding?

2 dagen geleden
Ons meisje drinkt frequent kleine flesjes en geeft na 2u ook soms terug of slikt en hoest eens. Ik heb dit nagevraagd aan de arts, als ze er geen last van hebben, hoeft dit geen probleem te zijn. Is eigenlijk ook normaal omdat de maagsfincter nog niet volledig sluit bij baby's. Verder, 4 flesjes klinkt zalig 🤩

2 dagen geleden
Reactie op Ridder1989
Maak je haar dan wakker of is dat een droomvoeding?
Ze wordt of uit zichzelf wakker of ik maak haar wakker en dan verschoon ik ook haar luier direct. Van de week had ik een droom voeding gegeven maar toen had ze toch een natte romper van een te volle luier dus t liefst verschoon ik haar direct dan is ze ook goed genoeg wakker om even te drinken. Maar als ze moeite heeft om daarna weer in slaap te vallen zou je misschien beter een droomvoeding kunnen geven.

2 dagen geleden
Reactie op Cynnntje
Op welke tijden geven jullie de flessen dan? Ik las al 07 en 19 uur en make ...
Meestal slaapt onze dochter tot een uur of 4/5 in haar eigen ledikant en dan neem ik haar bij ons. Tegen 7 wordt ze inderdaad wel wakker en anders wordt ze wel wakker als wij in beweging komen. Probeer wel echt de dag te starten rond 7u

2 dagen geleden
Reactie op Cynnntje
En hoe ziet de dag verder er dan uit? :)
Ik probeer haar tussen 8-8.30 weer in slaap te krijgen in haar ledikant, zodat ik kan douchen en er op z’n minst een was in kan gooien. Verder hangt het er vanaf, heel soms slaapt ze nog even door en ga ik verder met huishouden. Maar als ze wakker wordt slaapt ze alleen verder in m’n armen of draagdoek.
11.00 weer een fles. Daarna meestal wandelen en in de draagzak kan ze uren slapen. Maar vandaag was ik vanochtend al wezen wandelen met een vriendin dus net ledikant geprobeerd, maar krijsen dus ze hangt weer in de draagdoek. Nog steeds wakker dus ga zo maar even samen met haar slapen nu het nog kan.
15u weer voeden. Dan wordt ze altijd een beetje chagerijnig dus heb ik haar eigenlijk altijd in de draagdoek. Maar is ze onrustig, valt moeilijk in slaap en beetje jammeren. Ondertussen koken en eten. En dan ben ik vaak blij dat het 19u is, want dan kan ik haar de laatste fles geven en kan ze lekker rustig slapen in haar eigen bedje.
Ipv wandelen ga ik ook weleens naar de winkels. Of tussen twee voedingen naar een vriendin/zus en dan laat ik haar ook slapen in de draagdoek.

gisteren
Teun is ook 11 weken (vandaag precies) en wij geven hem 5 flessen van 180 overdag. Dus om de drie uur. Ook qua slapen komen we dan best goed uit. Hij drinkt tussen zes en half zeven 's avonds zn laatste fles en slaapt dan tot half zeven de volgende ochtend ongeveer. We moeten er wel een aantal keer uit voor een speentje/krampje oid. Maar dat valt te overzien! Die 3 uur belemmert ons verder niet. Poedertoren/thermosfles en flesje gaan gewoon overal mee naar toe!

gisteren
Reactie op Kmchild
Ze mogen een mondje terug geven btw! Dat is juist beter dan als ze hele tij ...
Teun is voor verborgen reflux een week in het ziekenhuis geweest en daar hebben ze juist het om de drie uur voeden weer ingevoerd. Het zal dus per kind afhankelijk zijn. Met het indikken van z'n voeding en nexium heeft hij nergens meer last van! :)

gisteren
Reactie op Mama-1993
Je kan als je twijfelt toch ook gewoon 5 flessen van 150+5 geven met 3 er t ...
Dat kan zeker, maar 4 uur tijd ertussen is wel echt heel fijn. Vooral omdat ze overdag geen makkelijker slaper is, dan is ze eenmaal vertrokken en moet ik haar wakker maken voor een fles

gisteren
Reactie op Sannecl92
Teun is voor verborgen reflux een week in het ziekenhuis geweest en daar he ...
Als haar refluxklachten echt erger worden ga ik ook terug naar iedere 3 uur voeden, heb inderdaad ook begrepen dat dat voor kindjes met reflux soms beter werkt