17 Reacties

vorige week

Ik heb er totaaaal geen moeite mee. Ik voed altijd en overal. Zorg wel dat ik shirtjes aan heb waarbij m'n buik wel bedekt blijft. Speciale voedingsshirts. Maar verder schijtttt aan wat anderen ervan denken.

vorige week

Eerst vond ik het lastig maar heb het toen gewoon gedaan en ik zeg je eerlijk mannen hebben soms meer respect dan vrouwen ! Ik heb nu echt schijt en voed mijn baby iveral

vorige week

Ik doe er geen voedingsdoek overheen. Altijd een voedingshempje onder m'n shirt en dan is er echt niet veel te zien..

vorige week

Vorige week is onze dochter gedoopt, we zaten helemaal voorin de kerk en heb haar toen zelfs nog gevoed 🙈 Mensen om ons heen hadden niks door Gok alleen de dominee vanaf de preekstoel, die overigens helemaal pro is want het is juist iets natuurlijks wat gegeven is speciaal voor de baby! Nu gooi ik haar zelf gewoon als ze honger heeft aan en zijn we best behendig hier in geworden, en als iemand wat tepel ziet bij het aanleggen dan is dat maar zo, maar dat terzijde: Probeer het zelf maar eens voor een spiegel, met een blousje die je vanaf de bovenkant open knoopt en een borstvoedingshemdje+bh die je open klikt komt er maar een klein beetje huid zichtbaar en de rest is achterhoofd van de baby. Ik vind het persoonlijk ongemakkelijker met een borstvoedings doek, ben daar veel te onhandig voor en als je het al ongemakkelijk vindt dan is het juist zo overduidelijk wat je aan het doen bent

vorige week

Ik doe het overal, geen moeite mee. Gebruik ook geen voedingsdoek ofzo. Als je een beetje handig bent en een hemdje onder je kleding draagt is er vrij weinig te zien. Soms gebruik ik er nog een hydrofiele doek bij als mijn kleding niet zo handig is.

vorige week

Ik voed ook overal, ik zoek wel altijd een plekje waar ik lekker kan zitten even, bankje ofzo. En inderdaad met een hempje die mij buik bedekt en daarover mijn trui. Mij valt op dat ik juist alleen maar positieve reacties krijg en opmerkelijk voornamelijk de oudere generatie (70-90). Een vrouw die over haar borstvoedingsverhaal ging praten, een meneer die zei, wat fijn dat de baby zo goed drinkt. Lekker bij mama is toch het fijnst. Het was in hun tijd toch de norm borstvoeding (niet zulke goede kv als nu en goedkoper) dus misschien vinden ze het mooi om te zien :)

vorige week

Ik snap je gevoel wel hoor, ik vond het in het begin ook wat ongemakkelijk. Maar toch gedaan en dan merk je snel dat het eigenlijk heel erg meevalt vind ik:) Ik heb trouwens geen speciale hemdjes, maar van die naadloze micro hemdjes ban HEMA. Die zijn vaak in de aanbieding, trek je heel makkelijk omlaag, en snachts blijven zoogcompressen goed zitten zonder BH;)

vorige week

Ik ben ook de drempel over gegaan om gewoon te voeden in het openbaar. Ik heb geen negatieve ervaringen met andere mensen

vorige week

Overal voed ik, ik ben zo blij dat deze baby makkelijk drinkt. Mijn eerste had een tepelhoedje nodig + haar voedingen duurden echt lang en dat was echt een stuk meer gedoe. Dus ik geniet er nu intens van en ben echt een soort trots. Gisteren nog op een boomstronk in het bos en de voorbijgangers keken alleen maar vriendelijk. Bedenk, zou je het zelf gek of belastend vinden als je het iemand anders zou zien doen?
Bij mijn eerste heb ik me ook veel aangetrokken van wat anderen mensen zouden vinden. Nu voed ik overal en altijd, en dat voelt echt als een opluchting als je door die eerste paar keer heen bent! Ik heb wel altijd kleding aan waarbij ik discreet kan voeden. Voedingsjurk of blouse met knopen en voedingstop eronder. Met name die voedingsjurken vind ik heel fijn omdat er dan ook nog stof boven je borst zit dus je gewoon echt niet bloot bent.

vorige week

Plekken waar ik heb gevoed naast thuis: Terras (meermaals), Blijdorp, op (kraam)bezoek bij andere, aan een picknick tafel tijdens een wandeling, op een bankje bij de binnenspeeltuin, bij de bollo club op t landelpark, etc etc. Zoals andere zeggen idd een voedingshempje aan tegen een blote buik. Shirt/blouse omhoog hempje en BH losklikken, kindje eraan en gaan. De meeste mensen letten vooral heel erg op zichzelf (of hun telefoon) en zeker niet op jou! Mijn tip: als horeca al soepel gaat voor je, bedenk dan wat 1 stapje verder is en ga dat een keertje testen. Misschien inderdaad een bankje in een park/natuurgebied. Eventueel met je partner of een vriendin zodat je niet alleen bent. Ik vind het handige aan bv geven juist dat je het altijd en overal op de juiste temptatuur bij je hebt, vooral gebruk van maken dus!

vorige week

Ik voed ook overal :). Ik heb wel redelijk grote borsten, dus heel discreet lukt niet altijd, maar daar maak ik me eigenlijk totaal niet druk om. Als ik weet dat ik een hele dag op stap ga met baby trek ik vaak wel iets aan waar ik makkelijk mee kan voeden zonder dat ik meteen iedereen een peepshow geef. En als ze dan toch een tepel zien omdat hij even loslaat dan is dat maar gewoon zo, tepels hebben we allemaal ;).

vorige week

Ik voed ook overal en nog nooit een negatieve reactie gehad

vorige week

Ik doe het gewoon, krijg juist positieve reacties ☺️ ik voed mijn dochter rechtop dus echt heel veel bloot zie je niet. En altijd een hemd onder mijn shirt. Dan kan je alles zo naar boven en beneden schuiven.

gisteren

Ik voed ook overal met de eerste ook gedaan. De natuur heeft het zo bedacht denk ik dan maar. Je ziet ook niks aan de borst. Ik heb zelfs mensen gehad die het helemaal mooi vinden en gewoon helemaal naar de baby staan kijken. Fijn als mensen het als iets normaals beschouwen. Als mensen het ongemakkelijk vinden kijken ze de andere kant maar even uit😊

gisteren

Ik voed ook overal en nog nooit negatieve reacties gehad. Soms bedek ik het een beetje met een hydrofiele doek als ik bijvoorbeeld in het park of ergens op straat moet voeden.