16 Reacties

19 uur geleden
Bij de eerste met 4 maanden, bij dr 2e met 5 maanden. Die was er met 4 maanden nog niet aan toe. Tot 6 maanden echt alleen 1x per dag een paar babylepeltjes om te oefenen. Vanaf 6 maanden opgebouwd volgens advies voedingscentrum.
Wij zijn begonnen met glad gepureerde groente. Bij de eerste bloemkool, bij de 2e wortel.
Vanaf 6 maanden gepureerde hapjes en stukken (a la Rapley) in de hand aangeboden. Ik heb altijd alles zelf gemaakt.
De app Happje vind ik erg leuk ter inspiratie.

18 uur geleden
6 maanden ivm darmrijping, gaan we nu ook weer doen (mits hij dan zelf kan zitten ook). Ik vond Rapley te spannend en ben toch gaan pureren 🤭

15 uur geleden
Reactie op Putje
Waarschijnlijk gaan we het doen volgens ‘mama roos kookt’. We twijfelen nog ...
Wij zijn "echt" begonnen met 6 maanden. Maar daarvoor wel oefenhapjes gegeven. 1e bij 4 maanden, 2e bij 5 maanden. Oefenhapjes echt alleen een paar babylepeltjes om te oefenen. Zeg maar een ijsblokje per keer. Zodat ze met 6 maanden ook echt wat binnenkrijgen. Denk nu weer met 5 maanden, want 2 maanden lang die paar hapjes is wel erg lang. Maar inderdaad ook naar je kind kijken. Mijn 2e was er ook echt later aan toe.

11 uur geleden
Pas met 6 maanden begonnen met stukken geven. Bij ons vond ik niet dat er perse heel veel interesse was voor die tijd (vond mijn familie overigens wel). Het duurde daarna ook echt wel een aantal maanden voordat er fatsoenlijk iets gegeten werd, maar gelukkig is dat ook helemaal niet erg. Food under one is just for fun.

8 uur geleden
Aan de ervaren moeders; hoe weet je of je kindje toe is aan/interesse heeft in vaste voeding?

5 uur geleden
Reactie op Miloudegr.
Aan de ervaren moeders; hoe weet je of je kindje toe is aan/interesse heeft ...
Bij ons merkte bij beide kids dat de melk niet meer genoeg was, en dat ze je vork uit je mond keken. En het is ook gewoon proberen en kijken wat ze er van vinden. En anders even stoppen en later proberen.
Hier ging het altijd meteen goed erin.

5 uur geleden
Reactie op Miloudegr.
Mijn oudste was echt onverzadigbaar die leek nooit genoeg te hebben en wilde altijd meer aan de borst (en ik had melk in overvloed). Maar je kunt het gewoon proberen en als het na een paar dagen totaal niet gaat stop je even. Pas vanaf 6 maanden hebben ze vaste voeding nodig, onder andere omdat ze dan meer ijzer nodig hebben en dat niet voldoende uit de melk kunnen halen. Hun "voorraadje" raakt dan op. Voor die 6 maanden wil je eigenlijk dat je kindje exclusief melk drinkt, eventueel op die paar oefenhapjes na. Vanaf 6 maanden mag je gaan opbouwen.

5 uur geleden
Reactie op Miloudegr.
Ter aanvulling, hier staat het ook duidelijk beschreven: https://www.borstvoeding.nl/langer-voeden/introductie-van-vast-voedsel/