11 Reacties

3 weken geleden
Ik gebruik het nu iets meer dan twee weken. Ik doe 1 schepje per 100 ml. Als ik meer ging gebruiken kreeg meneer weer last van zijn ontlasting. Het wordt niet opgenomen door de darmen

3 weken geleden
Wij gebruiken het nu al een aantal weken op advies van het cb en zijn wel tevreden! Onze baby heeft goede ontlasting en totaal geen last van krampjes, wat met jbpm wel zo was. We doen 1 afgestreken schepje op 150+5. De voeding vooraf al mengen in voedingstorentje met gelilact, goed roeren en/of schudden en daarna gewoon toevoegen aan het water in de fles en dan snel en hard roeren!

3 weken geleden
Reactie op 1998B
En het helpt goed tegen het spugen? Of komt het altijd nog wat omhoog?
Ons zoontje heeft nooit echt gespuugd hij heeft verborgen reflux. Merken wel dat hij er minder last van heeft maar vanaf vandaag medicatie want ondanks het indikken komt het na 3 uur nog omhoog

vorige week
Ik maak van te voren 1liter fles klaar met water en gelilact. Ik deed 100ml met 1 schepje.
En dan met staafmixer alles glad mixen. Alles in een schone glazen fles. Wachten tot de bubbels zijn opgelost. En als het "flesjestijd" is, pak ik de hoeveelheid water verwarm ik het in magnetron.
Poeder erbij en roeren en klaar. Zonder klontjes of gekkigheid.
Onze dochter kon ik wel 36x omkleden per dag. Bewijzen van.
Nu al 2 dagen niet omkleden en geen slabbetjes.
Wel wat meer poepluiers. Maar dat neem ik maar voor lief. Morgen een 'nieuwe portie" maken en eens proberen met iets minder gelilac.

vorige week
Reactie op Sassy88
Hier sinds gelilact indikken met de oude voeding weer meer krampjes. Klonte ...
De voeding met gelilact echt klaar maken met een staafmixer. Met een vork blijft het enorm klonteren. Gelilact werkt laxerend dus daardoor zal de harde ontlasting niet komen. Welke voeding gebruik je nu ?

vorige week
Reactie op Sassy88
Hier sinds gelilact indikken met de oude voeding weer meer krampjes. Klonte ...
Wij doen met kokend water voor 1 hele dag per keer klaarmaken. 800ml + 12 schepjes gelilct met de staafmixer of smootymaker. Anders krijg ke het niet klonteren vrij en dan blijven er veel lucht belletjes in zitten