5 Reacties

vorige week
Is heel normaal deze leeftijd. Mijn dochter had het ook en nu mijn zoontje ook weer. Was even vergeten hoe pittig het was 🤣. Maar ik denk maar zo als je gewoon goed blijft oefenen met eigen bedje en zelf in slaap laten vallen moet het volgens mij na de 4/5 maanden goed komen. Dat is meestal de leeftijd dat ze slaapjes gaan koppelen. Even volhouden dus 🤞

vorige week
Het is heel normaal, de slaap cyclus duur nu nog 30-40 minuten en dan worden ze wakker. Als ze dan alleen in een bed liggen voelt het onveilig, terwijl als ze in de wagen liggen en ze bewegen of als ze bij jou liggen dan zien, voelen en ruiken ze dat ze veilig zijn en kan de volgende slaap cyclus gestart worden.
Je kindje moet dus wennen dat het veilig is in zijn bedje. Je zou ervoor kunnen zorgen dat je voor die 30 minuten ernaast zit en eventueel je hand op je kindje leggen, dat als de cyclus is afgelopen het jou voelt en ziet en dan door kan naar de volgende cyclus.
En wil je wel een langer slaapje zonder dat je moet gaan wandelen zou je een draagzak of draagdoek kunnen gebruiken, dan zit je niet vast aan de bank en kan je je armen nog gebruiken.

vorige week
Bij ons slaapt ze zelfs beter sinds ik al haar dutjes overdag in haar eigen bed doe en niet gelijk bij het eerste geluidje ernaar toe gaan (verschilt ook per kind natuurlijk). Soms wil ze inderdaad mij even zien/horen/voelen/ruiken of een speentje om een volgende slaapcyclus in te gaan. Verder direct bij het eerst slaapsignaal naar bed, of dat nou een gaap is of wrijven in de ogen. En vooruit plannen, als ik weet dat ik nog weg moet leg ik haar rond haar bedtijd ook weleens in de reiswieg of maxi cosi, zodat ik haar niet uit haar ledikant hoef te halen en haar midden in een slaapcyclus wakker maak. Ze kan nu meestal dutjes van 1,5 uur en soms zelfs 1 van 2,5 uur overdag (ze ligt nu al bijna 2 uur in haar bed te slapen)

vorige week
Beste mama,
Pittig hoor deze routine....heel herkenbaar voor onze oudste en jongste, de middelste had juist totaal geen moeite om te slapen in een eigen bedje. Ik sluit me aan bij droom92. Wij dragen onze baby heel erg veel in de draagdoek of draagzak, daarin kan de baby lekker slapen en hebben wij de handen vrij ;)
Ik denk dat onze babies ook een stuk meer uitgerust zijn omdat ze dan niet mee de hazenslaapjes hebben maar wat meer aaneengesloten kunnen slapen. De oudste werd dan niet meer wakker tussen de cycli door (dus echt een paar uur achter elkaar) en de jongste wordt dan wel kort wakker maar slaapt dan weer verder.
Heel veel succes! Het wordt echt makkelijker wanneer de kleine wat ouder wordt :)