15 Reacties

2 weken geleden

Ik heb een meisje met verborgen reflux en veel last van krampjes. Ze is ook 10 weken. Ze slaapt ook alleen maar op mij en ben van de ellende dus overgegaan op kunstvoeding. Daar zit ze nu voor 80% aan en het brengt wel wat rust dat ik weet hoeveel ze binnenkrijgt. Maar ze slaapt wel ook alleen op en bij mij. Ook in de nacht. Ik snap hoe frustrerend het is om te lezen dat anderen het "wel voor elkaar hebben", maar er zijn denk ik nog veel meer mama's die zulke dagen hebben. Dus ik begrijp je helemaal. Wat wil je doen met borstvoeding? Misschien om jezelf rust te geven kan je eventueel een klein voorraadje kolven? Dan hoef je het niet helemaal alleen te doen...

2 weken geleden

Hier ook een kereltje van 9 weken met verborgen reflux. Wij zijn bij kinderarts geweest ivm vele huilen, hij gebruikt nu maagzuurremmers. Stuk minder gehuil maar hij word overdag na 10 min wakker als je hem op zijn rug legt. Gezien melk nog wel omhoog komt. Het kan nog tot 1 jaar duren, we moesten onze weg erin vinden volgens arts. Dus hij hangt nu bijna de hele dag in een draagzak. Snachts slaapt hij slecht dus haalt dit in in de draagzak. Geen idee hoe het moet als hij groter en zwaarder word. Dus lees graag mee voor tips. Misschien dat johannesbroodpitmeel voor je werkt? Daar kan je een papje van maken en paar lepeltjes voor en na de borstvoeding geven.

2 weken geleden

Hier hebben we trouwens de voedingskussen onder boxkleed. Om hem wat te kantelen als hij erin ligt. Nadat we hem een half uur omhoog hebben gehouden na voeding

2 weken geleden

Hier een zoontje 9 weken met verborgen reflux ziekte. Bij kinderarts geweest maagzuurremmers heeft hij nu. Mijn dochter word maandag 3 die had hetzelfde. De draagdoek is hier ook de grote vriend voor de slaapjes. Overdag laat ik hem inslapen in de draagdoek en daarna leg ik hem weg in de box op de buik. Dan ben ik dichtbij en weet ik zeker dat die niet stikt. Soms wil dit niet dan doe ik hem weer in de draagdoek. snachts leg ik hem niet op de buik maar dan gaat het ook redelijk op de rug vanaf een uur of 23.00/7.00. Het ritme moet je niet op vast pinnen sws niet met de bv en al helemaal niet met reflux kindje. Pas na de 6 maanden als er vast voedsel komt word alles wat beter. Mn dochter sliep denk ik met 7 a 8 maanden overdag in haar bedje. Dit is prima je kindje heeft het moeilijk laat m maar lekker bij jou in de draagzak. Als hij dan slaap is het een winst want de slaap is belangrijker dan de hoe wat en waar dat komt vanzelf. Uiteindelijk slaapt elk kindje in zn eigen bedje als je het nu forceert dan associeert hij het bed zometeen als een plek van pijn en ongemak. Je kunt dit beter voorkomen en hem er alleen in doen als die comfortabel is. Als die er dan aan toe is slaapt hij daar prima omdat er geen vervelende ervaringen aan zijn gekoppeld. (Tip van de kinderarts) heeft voor onze eerste dochter ook prima gewerkt. Het eerste halfjaar is gewoon enorm zwaar met een reflux kindje. Vraag hulp waar het kan en doe af en toe wat leuks voor jezelf 🫶

2 weken geleden

Onze zoon is morgen 10 weken, heeft geen reflux voor zover ik weet, maar wil overdag ook niet weggelegd worden. Enkel in de draagdoek of draagzak of in de kinderwagen, maar dan enkel wandelend. En in de avond duurt het soms ook 2-3 uur voor het lukt om hem in zijn bedje te leggen.. dan slaapt hij wel redelijk.

2 weken geleden

Hier ook reflux maar zonder borstvoeding voeding. Wij dikke de voeding met gelilact in, en hebben een vast ritme. Zelf heb ik borstvoeding gegeven en dan heb niet echt een ritme dan volg je je kind kwa voeding. Wel kan je de wakkertijd volgen om zo wel een slaapritme te creëren.

2 weken geleden

Wel fijn om andere soortgelijke ervaringen te lezen. . Voel me soms best onbegrepen in omgeving. Vooral omdat natuurlijk elke baby wat last heeft van reflux dus mensen vinden het best lastig om te begrijpen waarom hij niet gewoon in bed ligt

2 weken geleden

Hallo dames Ga naar een chiropractor geloof mij ik heb echt hel ervaren met mijn zoon en verborgen reflux. ( dat betekend maagzuur tot zijn mondje en slikt het weer door.) Het werd zo erg bij hem dat hij niet meer plat kon liggen. Alles geprobeerd van een osteopaat , speciale voeding ( poepte hij slecht door) helling kussen we liepen bij de kinderarts. Ze wilde maagzuur remmers. Maar dat kan een luchtweg infectie veroorzaken. Omdat ik en mijn man astma hebben durven we dat niet. Ik kwam op een punt dat hij alleen nog maar recht op in een draagzak sliep zelfs in de nacht ik kon niet meer. Mijn zoontje is 2 keer flauwgevallen van de oververmoeidheid en pijn door het zuur. Ik wist me geen raad meer. Uiteindeljk via via bij chiropractor beland voor baby’s. Bleek zijn nekwervel niet goed te staan waar door zijn spieren gespannen stonden en hier door zijn middenrif het eten omhoog duwden. Na 2 behandelingen van alles klachten af. Dus overstrekt je baby legt hij zijn hoofd naar achter of schuin omhoog. Constant holle rug benen strekken slikken huilen en gaan zijn handen alle kanten op dus onrust zelf krabben etc. Grote kans dat er iets in zijn nekje niet goed zit. Bij mij kwam dit door lange bevalling. Ga en doe die intake het is gratis en kan geen kwaad. Ik heb daar echt zitten janken want ze begon en hij zuchtte en viel in slaap en ik dacht echt wtf. Nu heb ik een ander kind hij speelt, hij is blij slaapt zelfs de nacht door en krijst niet meer en is super relax en ontspannen. Ik deel deze tip omdat veel moeders naar een osteopaat gaan inplaats van een chiropractor dus succes allemaal

vorige week

Reactie op AAJvH

Hier ook een kereltje van 9 weken met verborgen reflux. Wij zijn bij kinder ...
Overdag onder toezicht op de buik of zij laten slapen. Hier gaan ze vaak goed op vooral de buik. Maar toezicht is zeer belangrijk doe dit in de woonkamer in de box ofzo dat je het oog erop hebt

vorige week

Oke! Vind het een hele opgave om hem vanuit draagzak op zijn buik te leggen zonder dat hij wakker word. Maar zal door oefenen haha ;)

vorige week

Reactie op AAJvH

Oke! Vind het een hele opgave om hem vanuit draagzak op zijn buik te leggen ...
Even wachten tot ie diep slaapt . Ik doe vaak eerst op de buik op de onderarm dan loop ik nog rondje en dan leg ik hem weg

vorige week

Hier geven we 10mg omeprazole en dit lijkt vaak nog niet genoeg. Hij slaapt wel al beter maar huilt soms nog eens en overstrekt zich. Hij heeft ook koemelkallergie dus dat komt er ook wel nog bij.

vorige week

Herken ik hier ook wel. Hij voelt zich een stuk beter met zijn medicatie maar blijft wat prikkelbaar (snel van slag). Volgens kinderarts kan dit komen gezien door de medicatie de melk niet meer zuur is maar het komt nog wel omhoog en zorgt voor ongemak. We verdikken uiteraard ook met johannesbroodpitmeel. Ik heb voor de zekerheid wel een afspraak gemaakt met een chiropractor. Gewoon om verder lichamelijke dingen wat uit te sluiten.

vorige week

Reactie op TyeTom123

Hier geven we 10mg omeprazole en dit lijkt vaak nog niet genoeg. Hij slaapt ...
Bij ons geen koemelkallergie maar wel indd nog steeds erg prikkelbaar en niet op de rug willen liggen. Hij stikt ook als het omhoog komt dus ook wel logisch.

vorige week

Ik heb geen ervaring met reflux, maar geef wel ook borstvoeding op verzoek. Hierin heb ik het ritme van voeden-verschonen-spelen-slapen-wakker worden en dan weer opnieuw. Hierdoor zit er tussen het voeden en het slapen wel +/- 1 uur. Ik kan me voorstellen dat een voeding dan alweer goed gezakt is. Wellicht kan je proberen zo’n ritme te maken, zodat tegen de tijd dat je kleintje wilt slapen, het eten is gezakt en je kan trainen in eigen bedje? Succes in ieder geval!