12 Reacties

2 weken geleden

Je kunt eventueel ook van bijvoorbeeld medela van die flesjes doen, avent heeft van die doorzichtige bakjes met een blauwe deksel en die mogen ook in de vriezer. Dat zou je als alternatief kunnen doen. En die van avent kun je daarna ook nog gebruiken voor een speen of groentehap of stukjes brood of dat soort dingen

2 weken geleden

Ik vind de wegwerpzakjes het meest praktisch als je een voorraadje wil opbouwen. Als je elke keer maar een paar voedingen in de vriezer wil hebben zou ik eerder voor flesjes kiezen.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: Je baby verwennen en parenting hacks

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over de ontwikkeling van je baby en jouw invloed daarop. Verder hebben we het over veranderd babypoep, je baby verwennen (kan dat wel?), de regels binnen jouw gezin (en wat als je hierover van mening verschilt met je partner) en we delen de beste parenting hacks.

2 weken geleden

Ik ga toch voor de minder duurzame optie makkelijker. En qau ontdooien even onder de lauwe kraan zo klaar als wat sneller moet. Al die bakjes en flesjes nemen meer ruimte in in de vriezer.

2 weken geleden

Voor in de diepvriezer gebruik ik toch wel zakjes, ook vanwege de ruimte, plat ingevroren kan je aardig wat kwijt. In een ijsblokjesvorm vries ik melk in die niet bruikbaar meer is als drink melk en die stop ik als blokjes in een grote zak voor in bad enzo. Naar de opvang gaat melk uit de koelkast en die gaat in herbruikbare potjes, die zouden ook ingevroren kunnen worden maar dat neemt te veel ruimte in. Moet zeggen dat met een redelijk vast ritme nu ik nog weinig in te vriezen heb omdat het meeste dus in potjes naar de opvang gaat, als je goed hygiënisch kolft dan is het echt wel een week houdbaar ( https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/bewaren-van-moedermelk/ )

2 weken geleden

Ik heb een kleine voorraad in wegwerp zakjes in de vriezer. Als ik straks ga werken krijgt hij in principe de afgekolfde melk van de dag ervoor in de flesjes mee, dus dan heb ik geen extra zakjes nodig. Af en toe natuurlijk doorschuiven, maar dat doe ik niet iedere dag. Uiteindelijk heb ik dus helemaal niet zoveel zakjes nodig hierdoor.

2 weken geleden

Ik vries vanwege de duurzaamheid ook in bakjes en flesjes in.

2 weken geleden

Reactie op DRH1993

Ik heb een kleine voorraad in wegwerp zakjes in de vriezer. Als ik straks g ...
Misschien stomme vraag maar die je het dan gelijk in drinkflesjes waar de baby uit gaat drinken of in van die bewaarflessen die de opvang dan verdeelt over drinkflessen? Of heb je dus zelf meerdere drinkflessen die je van te voren al klaar hebt met juiste hoeveelheid?

2 weken geleden

Reactie op sytskeanne

Ik vries vanwege de duurzaamheid ook in bakjes en flesjes in.
Mag ik vragen welke bakjes en hoeveel heb je er daarvan?

2 weken geleden

Reactie op pipowagen33

Mag ik vragen welke bakjes en hoeveel heb je er daarvan?
Oh van alles eigenlijk. Als je glas wilt gebruiken heeft Ikea mooie kleine glazen bakjes die niet lekken. Ik heb ook kleine ronde bakjes van de Hema. En ik gebruik ijsblokjesvormen om beter te kunnen doseren.

2 weken geleden

Reactie op pipowagen33

Misschien stomme vraag maar die je het dan gelijk in drinkflesjes waar de b ...
Ik bewaar dit in de flesjes die bij t kolfapparaat zitten. Dit zijn er 2 en ik heb een aantal extra flesjes die ik erop kan draaien. Dit zijn andere flesjes dan waar hij uit drinkt. Nu ik nog thuis ben bewaar ik t gewoon zoals ik t afkolf in de flesjes, maar ik wil t weer gaan doen zoals ik de vorige keer deed. Savonds pak ik de oudste voeding uit de koelkast en begin daar m'n flesje mee, vul aan tot een volledige voeding. Zo zorg ik dat alle flesjes in de koelkast de hoeveelheid hebben voor 1 voeding, 1 heeft dan vaak nog een restje over. Dan kunnen we zo een flesje eruit halen om in de drinkfles te doen en hoeven we niet als ie honger heeft nog af te meten, en weet ik dat ze bij de opvang en oma ook de juiste hoeveelheid geven. Meestal heb ik dan een hoeveelheid van 4 voedingen klaarstaan, 2 of 3 krijgt hij standaard op een dag als ik moet werken, 4e is dan nog een reserve. Zo blijft de doorloop van flesjes vlot genoeg dat t op tijd op is. Als ik echt meer heb gekolft en ik een te voeding heb dan gaat er iets de vriezer in. Kolf ik een tijdje wat minder en heb ik geen reserve meer dan haal ik er een uit de vriezer.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 weken geleden

Ik gebruik deze voor in de koelkast en mee te geven naar de opvang https://www.bol.com/nl/nl/p/sterifeed-herbruikbare-moedermelk-bewaarfles-130-ml-20-stuks/9300000022987115/ Potjes. Zijn herbruikbaar en laten geen microplastics los.

2 weken geleden

Ik heb bakjes. Weet niet van welk merk.