19 Reacties

2 dagen geleden
Ik denk dat je pech hebt en de krampjes en sprongetjes tegelijk vallen. Als hij geen koorts heeft is de huisarts denk ik niet nodig, tenzij je het niet vertrouwd. Vertrouw je moeder gevoel als dat roept dat je moet bellen nooit negeren maar wat ik zo lees is het heftige pech. Hoop dat de osteopaat iets kan voor je

2 dagen geleden
Neem anders even contact op met het consultatiebureau met je vraag, daar zijn ze voor. Dat kan vaak ook via de chat.

2 dagen geleden
Ik kan je helaas geen tips geven maar kan je wel zeggen dat je er niet alleen voor staat...
ik herken je verhaal namelijk heel erg!
Hier zijn er naast dutjes/slaapjes en drinkmomenten ook bijna alleen maar huilmomenten.
Heb geen idee wat het is, ik denk ook deels krampjes, merk ook dat het borrelt en veel scheetjes.
Maar kan hem dus ook niet wegleggen want dan is het echt krijsen en raakt hij nog erger overstuur. Dus ben de hele dag bezig en kom nergens aan toe.
Geen tips dus helaas maar weet dat het hier ook een beetje zo eraan toe gaat!
Het komt goed, dat denk ik dan telkens maar 💪🏼❤️

2 dagen geleden
Osteopaat kan wonderen verrichten bij dit soort klachten dus hopen dat het op z’n minst iets verlicht!

2 dagen geleden
Heel herkenbaar! Mijn zoontje van 11 weken heeft al sinds de eerste fles van vandaag krampjes, laat enorm veel scheetjes en krijst het uit als hij wat melk op heeft. Is heel moeilijk te troosten. Hij slaapt heel veel vandaag! Hij heeft gelukkig wel gepoept maar dat heeft weinig gedaan voor de krampjes. Ik kijk het morgen even aan en dan wilde ik misschien ook het cb bellen.

2 dagen geleden
Hier ook herkenbaar. Bij ons heeft hij al sinds vorige week donderdag last van veel gas en krampjes. Ik had zaterdags een goedje bij de apotheek gehaald (soort sap simplex) die bij krampjes moet helpen. Leek in eerste instantie te werken, maar nu toch weer veel last van.
Ik ga toch een afspraak bij de dokter maken. Want het kost nu iedereen zijn nachtrust.
Hij meld zich vaker om te voeden door die krampjes. Maar drinkt daardoor minder. We zijn van 160 ml ineens terug naar 120 ml met moeite. Wel drinkt hij genoeg over de dag.

2 dagen geleden
Hier begint het nu eindelijk rustiger te worden. Draagdoek was m’n redding. Minimaal 14 uur per dag alleen door het huis gebounced van week 3.5- 10.5. Ik zo’n 10 kilo lichter en mn buren praten niet meer met me, maar goed, denk ik toch doorheen moeten… het is ook geen normaal huilen maar echt KRIJSEN, paars aanlopen en haast vergeten adem te halen volgens mij. Geen speen of flesje wat hielp.. het kan je tot “wanhoop” drijven. Ik ben bewust alleenstaand moeder, maar zelfs m’n ouders gaven hem heel snel terug als ze hem even vast wilde houden.
Ik had echt een briefje op mn spiegel in de woonkamer geplakt “alles komt goed en de nachten lijken altijd erger”.
Oh, en met wanhoop bedoel ik niet dat ik hem iets aan wilde doen natuurlijk, maar zo gestrest. En dan kunnen mensen zeggen dat je dat niet moet doen want dat voelt de baby ook, maar ik ben ook mens. Ik ben mens en mama, en ik doe mn best, dat gaf een beetje rust.
Maar nogmaals, ik denk dat de ene baby het erger heeft dan de ander maar het er wel bijhoort, maar als je het niet vertrouwd altijd gewoon even huisarts bellen, al is het maar om even van je af te praten en gerustgesteld te worden.

gisteren
Heel herkenbaar!! Zo rot dat jullie het ook hebben, maar het lucht mij wel op dit te lezen. Brammetje is ook echt zo geveld door krampjes op het moment. Waren 2 weken terug al bij HAP. Hier kregen we lactulose, maar daar moesten we na 2 dagen mee stoppen omdat ze van het rota vaccin sowieso al diarree kunnen krijgen en dat is een slechte combi. Vervolgens sprong 2 eroverheen, genieten...

gisteren
Reactie op Goudvisje
Hier begint het nu eindelijk rustiger te worden. Draagdoek was m’n redding. ...
Wat een respect. Als ik het goed lees ben je heel erg zelfbewust en dat is iets heel goeds en moois.
Je bent ook mindfull bezig met je briefjes op de spiegel. Wat voor jouw werkt is het beste.
Weet dat dit off topic is, maar ik las het en dacht echt wat een super mama.

gisteren
Bij onze oudste dochter ook weken/maanden lang gewiegd, gelopen en op ons geslapen. Het bleek uiteindelijk een koemelk allergie (nú intolerantie). Als je de kans hebt om koemelk/lactose te verlichting als je bv geeft kan dat misschien nog wat verplichting geven?
Verder je gevoel volgen, dag zit eigenlijk altijd goed. Als je het niet vertrouwd gewoon even de huisarts bellen denk ik!

7 uur geleden
Ik ben vandaag bij de dokter geweest. Helaas word het uitzitten. We doen al masseren, lefax (goedje tegen krampjes) en goed boertjes laten.
Enige wat wij nog kunnen proberen is een andere fles. Dus die ga ik morgen toch maar halen.
Als iemand nog tips heeft graag.

7 uur geleden
Bij onze dochter was het ook de hele dag huilen en krampjes. Uiteindelijk vanwege mogelijk koemelk pepti gaan proberen. Werd toen al minder maar nog niet weg. Nu nutramigen en ze heeft bijna geen krampjes meer en is super vrolijk en huilt weinig. Dus bij ons was het koemelkallergie. Misschien iets om over na te denken. Hopelijk vinden jullie snel de goeie oplossing.

5 uur geleden
Klinkt ook als verborgen reflux met krampen. Mijn middelste en en jongste deden beide. Ik kon ze niet weg leggen en huilden bij het voeden