18 Reacties

2 dagen geleden
Als het niet meer past heb je weinig keuze. Maar over het algemeen als je baby stevig kan blijven zitten rond 6 maanden.

2 dagen geleden
Reactie op Aishaaaaa
Oohh dan pas haha, het zitje kan ik wel ook “plat” leggen dus dan zal hij n ...
Ze groeien wel steeds minder snel dus misschien hou je het nog wel even vol. Niet te vroeg als het niet nodig is in ieder geval.

2 dagen geleden
Reactie op M_1986
Meestal vanaf 6 maanden, wat Sytskeanne ook zegt.
Bij de eerste zijn we me ...
Haha hele goede reden wel.

2 dagen geleden
Is het ok om over te gaan tot het zit gedeelte voor je kindje kan zitten? Ik heb de joolz day 5 en die zou volledig plat kunnen. Die reiswieg is namelijk enorm vervelend om in je eindje mee op de trein te nemen (hier zijn geen liften dus naast een volledige kinderwagen op de trein moet ik ook meerdere mensen vragen de kinderwagen alle trappen op en af te krijgen en dat zijn er heel wat). Wil zo snel mogelijk van dat ding af, hoe schattig ze er ook in ligt. Vanaf wanneer zou je af en toe kunnen wisselen?

2 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Is het ok om over te gaan tot het zit gedeelte voor je kindje kan zitten? I ...
Draagzak geen optie? Ik gebruik de kinderwagen eigenlijk nooit.

2 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Is het ok om over te gaan tot het zit gedeelte voor je kindje kan zitten? I ...
Zou dit zeker niet doen voor ze een half jaar zijn. Eigenlijk mag het pas wanneer ze zelf kunnen zitten, dat is vaak pas tussen de 7 a 9 maanden ergens. Het maakt hierbij niet uit dat het zitje plat kan.

2 dagen geleden
Reactie op MMHB
Zou dit zeker niet doen voor ze een half jaar zijn. Eigenlijk mag het pas w ...
Daar zijn de meningen over verdeeld inderdaad. Aangezien er ook kindjes zijn die dit pas vanaf 12 maanden kunnen lijkt me dat advies een beetje raar.
Overigens zei de manueel therapeut, als ze stevig genoeg kunnen zitten. Dus niet zelf tot zit

2 dagen geleden
Reactie op M_1986
Daar zijn de meningen over verdeeld inderdaad. Aangezien er ook kindjes zij ...
Mijn kinderen pasten toen echt niet meer in de kinderwagenbak. Mijn eerste had ook totaal geen interesse in zelf gaan zitten, die wilde alleen maar bewegen. Die ging pas laat zitten, maar kon toen al lang stevig zitten. Dus ik zou vooral naar je kindje kijken en niet te snel willen.

2 dagen geleden
Reactie op M_1986
Meestal vanaf 6 maanden, wat Sytskeanne ook zegt.
Bij de eerste zijn we me ...
Haha dat deed mijne ook! Mijn dochter was erg klein maar moest toch vroegtijdig noodgedwongen naar de buggy. Heeft ze overigens helemaal geen last van gehad. Maar ik zou hem inderdaad zo lang mogelijk in de bak laten liggen tot ie een beetje stevig kan zitten.

18 uur geleden
Reactie op fentje83
Zodra ze echt goed konden zitten heb ik ze over gezet, dat was rond een hal ...
Hier lag mevrouw gisteren in haar slaapzak ineens met de voeten over de rand van de bak 😳😱 Ze is net 12 weken, dus ik betwijfel dat we de 6 maanden gaan halen voor de switch. Schrok me kapot 😬

16 uur geleden
Reactie op bumblebeedc
Hier lag mevrouw gisteren in haar slaapzak ineens met de voeten over de ran ...
Oef ja, daar zou ik ook van schrikken!
Ik heb net even teruggekeken in de foto's en onze oudste (half januari geboren) ging begin september over. Onze baby is van dezelfde datum als haar zus, dus ik ben benieuwd of zij er ook tot september in blijft. Ik had het overigens in juli al eens geprobeerd met het zitje, maar vond haar nog niet stevig genoeg zitten, dus heb het weer terug gezet naar de bak.