11 Reacties

vorige week
Je hebt 2 opties:
-goed afspoelen onder de kraan en in een hydrofiele doek/schone theedoek in de koelkast bewaren. Thuis goed schoonmaken.
-afwassen met flessenborstel en warm water en afwasmiddel. Ik doe dat bij het keukentje op mijn werk. En op een theedoek op mijn bureau laten drogen tot de volgende kolfbeurt.
Ik weet niet hoe oud je baby is en hoe lang je weg bent maar 2x klinkt wel weinig. Meestal kolf je zo vaak als dat je baby drinkt. Meerdere keren kort werkt vaak beter dan minder keren lang. Succes in ieder geval!

vorige week
Ik bewaar na de laatste avondfles (tussen 10 en 12) de kolf in de koelkast en dan na de ochtendfles maak ik hem extra goed schoon. Dus dan gaat hij 2 keer de koelkast in ongeveer. Als jij dat overdag zou doen en hem verder goed schoon houd is daar niks mis mee☺️

vorige week
Ik spoel het gewoon alleen even om met water, en bewaar het dan in de koelkast. Thuis maak ik hem dan goed schoon.

vorige week
Ik heb een extra setje borstschilden etc! Ik maak dan na mn eerste kolfsessie de eerste set schoon en leg die te drogen op een hydrofiel doek, de tweede keer kolven pak ik de tweede schone set en dan de derde keer is de eerste set zo goed als droog.

vorige week
Reactie op Annemiek26
Mag ik vragen waarom jullie het kolfapparaat in de koelkast leggen?
Dan hoef je hem niet elke keer helemaal uit elkaar te halen. Alleen even afspoelen zodat de melk eraf is. Scheelt een hoop tijd. Alleen flesjes of cups gaan dan in de koelkast☺️

vorige week
Reactie op Mamavanzoon231
Dan hoef je hem niet elke keer helemaal uit elkaar te halen. Alleen even af ...
Scheelt inderdaad een hoop tijd. Goed om te weten! Bedankt

vorige week
Reactie op Juliaevex
Maar dan blijven er toch melk resten inzitten de hele dag? Of is het niet e ...
Zolang je het de nacht of je werkdag doet is dat geen probleem omdat het in de koelkast ligt. Ik doe het alleen de nacht en dan is het bij mij 1 voeding die het blijft zitten. Ik spoel het ook vaak wel even het flesje om en de opzet die op m'n borst gaat. Als ik ga werken heb ik de cups voor in m'n bh van medela. Die spoel ik ook even af en dan zet ik hem weer in elkaar zonder dat ik hem helemaal hoef af te wassen. En dan de koelkast in zodat de bacteriën niet veel mogelijkheden hebben om te groeien. Mij is namelijk verteld dat dit kan☺️

5 dagen geleden
Vaak doen ze bij de opvang ook de flesjes alleen omspoelen met water en dan in de koelkast zetten tot de volgende voeding. Dus als het met een flesje kan, kan het ook met je kolf.