Het is natuurlijk geweldig om moeder te zijn, maar ben toch ook even benieuwd: wat hebben jullie overgehouden aan vervelende lichamelijke ongemakken na de bevalling? Even lekker spuien haha, ik begin:
- Plattere billen
- Prikkelbaar (vooral ‘s avonds en vooral naar partner 😂)
- Minder eetlust
- Slappere buik en borsten
- Sneller vet haar
- Constant ‘aan’ staan dus dat hele ‘slapen als de baby slaapt’ werkt hier niet 😅
Vet haar
Weer ongesteld met alle ongemakken
Constant aan niet veranderd, heb al een peuter van 2,5. Die staat ook altijd aan. Overdag slapen nooit gekund. Ook voor de kinderen niet 🫣
Nog dikker en droog haar dan ik al had
Minder eetlust
Niet tegen drukte en prikkels kunnen
1 schoenmaat groter
Constant aan staan en inderdaad weinig slapen
Niet tegen prikkels en drukte kunnen, voor de zwangerschap had ik dit al maar nu is het zoveel erger.. en ik kan heeel extreem reageren soms en echt heel lelijk doen, zo ben ik normaal niet.. en ik heb zo snel droge huid op mijn handen en voeten, ook nooit gehad 🫠
Pijn stuit / SI gewricht
Zwaar gevoel bekkenbodem na wandelen 30/45 min
Slappere borsten (na bv vast nog veel erger, ik hou mijn hart vast)
Vetter haar
Mwehhhhh 😭
Last van bekken,
Snel vet maar, maar net na het douchen juist droge hoofdhuid met schilfertjes,
Vel rondom navel is heel los/elastisch,
Rondom navel veel striemen
En wat ik misschien nog wel het meest vervelende/lelijk vind .. 1 borst is een stuk groter dan de ander… (geen borstvoeding gegeven)
Dit was overigens mijn tweede zwangerschap
Plumpig lichaam, van achter lijk ik een vrouw van 50, grotere voeten (again) dus grotere schoenen, heul veul vocht, vethaar, haaruitval, maar een dotje van een kind
+9 kilo (en de zwangerschapskilo's van mijn eerste.
-rugpijn
-dikkere buik in verhouding met de rest van mijn lichaam.
-aambeien
-slechte huid (meisjes stelen je schoonheid🤪)
-oververmoeidheid bij dit kindje omdat ze nogsteeds veel huilt.
T is ook niet eerlijk dat wij dit moeten ondergaan voor een kind terwijl er voor de man lichamelijk niks veranderd 😅.
Hier:
- idd ook plattere billen (was al na 1e zwangerschap)
- restanten van de aambeien…
- slappere buik
- urineverlies bij plotseling niezen
- 1 schoenmaat groter (moet nog gaan shoppen)
Verder mijn klachten: algeheel spierverlies (huhu veel minder getraind en vrouwelijk hormoon leidt tot spierafbraak), dikke dikke borsten maar niet op de manier hoe je zou willen (geef volledig bv), voor het eerst love handels (waar ik geen liefde voor voel), slappe buikhuid. Maar ik denk ook zo ik heb even twee dames op de wereld gezet. Dus ik kijk naar een jaar wel even en anders sluit ik vrede ;)
- 13 kilo
- juist iets grotere billen door die extra kilo's, woehoe?
- heel veel nieuwe moedervlekken, ook IN MIJN NAVEL, hoe dan????
- overbelaste duimen van het handkolven