24 Reacties

vorige week

Ik volg, ben aankomende maandag aan de beurt.

vorige week

Ik heb die van mij gister laten zetten. Alleen de eendenbek was (extra) vervelend door mn hechting. Verder geen last gehad.

vorige week

Ik heb m laten zetten 9 weken na de bevalling! Voorheen ook geen spiraal gehad. Maar het is me echt alles mee gevallen! Heb echt totaal geen pijn gehad, niet eens een heel klein beetje. Eigenlijk gewoon niks gevoeld!

vorige week

Reactie op Layla1997

Ik heb m laten zetten 9 weken na de bevalling! Voorheen ook geen spiraal g ...
Hier gaven ze aan minimaal 10 weken na de bevalling een spiraal te plaatsen.

vorige week

Ik heb voor mijn zwangerschap ook een spiraal gehad en dat was me super bevallen, dus nu weer. Ik heb hem 8 weken na de bevalling laten zetten. Bij mij was het zetten wel pijnlijk (de eendenbek, baarmoeder opmeten een het plaatsen), maar daarna niks meer gevoeld. Mijn huisarts deed ook alles rustig stap voor stap en legde alles uit zodat ik me kon voorbereiden.

vorige week

Ik heb twee keer eerder een mirena spiraal laten plaatsen na mijn bevallingen, over twee weken krijg ik dus voor de 3e keer een spiraal na mijn nu 3e kindje. Pijn en pijn ervaren is erg persoonlijk. Ik vond de pijn heel erg meevallen, het was meer ongemakkelijk dan pijnlijk. Ik voelde dat ze wat deed en het krampte af en toe als een milde menstruatie kramp maar that's it. De keuze van weer een spiraal was dus voor mij makkelijk gemaakt.

vorige week

Ik heb vandaag een spiraaltje laten zetten (10 weken na bevalling van de eerste). Ik zag er behoorlijk tegenop omdat ik er 8 jaar geleden een had laten plaatsen en dit toen erg pijnlijk vond. Vandaag ging het echter zonder problemen, het deed wel even wat pijn maar dit was goed te verdragen en ook snel weer weg.

vorige week

Ik heb 'm vanmorgen laten zetten, voor het eerst. Bijna 12 weken geleden bevallen, 2e kindje. Geen hechtingen gehad bij deze bevalling, dat schijnt wel te schelen. Wist ook niet wat ik moest verwachten, veel verschillende verhalen gehoord, maar ik vond het echt meevallen. Was zo gebeurd. Het enige wat ik voelde was een soort hele lichte (menstruatie)kramp in m'n onderbuik. Uur vooraf had ik, op advies, ibruprofen 400mg ingenomen. Tot op heden nog geen last ervaren, alleen heeel licht bloedverlies. Succes!

vorige week

Ik heb twee keer eerder een mirena spiraal gehad toen ik nog geen kind had, maandag wordt er weer een geplaatst nu na mijn eerste kindje. Eendenbek vind ik nooit fijn, maar kijk ik nu een beetje tegenop vanwege de hechtingen. Het plaatsen zelf valt me iedere keer weer mee, je voelt vooral menstruatiekramp en dat is herkenbare pijn. Lang niet zo erg als een wee!

vorige week

Reactie op Ridder1989

Ik heb twee keer eerder een mirena spiraal gehad toen ik nog geen kind had, ...
Ik heb ook hechtingen gehad(na een knip) en 6 weken na de bevalling een uitstrijkje laten doen. Weefsel voelde op dat moment vrij stug, maar is heel goed gegaan met de eendenbek. Was even wat vervelend, maar niet pijnlijk. Desnoods aangeven, vragen of ze rustig aan willen doen

vorige week

Ik heb voor mijn 1e kindje spiraaltje gehad. 10 weken na mijn bevalling nieuwe laten plaatsen, ook na hechtingen. Ik vond het dit keer minder pijn doen dan voorheen. Had wel van tevoren paracetamol en ibuprofen ingenomen.

vorige week

Hier 9 weken na de bevalling een koper spiraal geplaatst. Ik was enorm bang, omdat het jaren geleden flink pijn deed. Mijn verloskundige vertelde dat het na het krijgen van kinderen minder pijn doet en dit klopte zeker. Mijn baarmoeder stond meer open. Ik voelde geen pijn.

vorige week

Vandaag een spiraal laten plaatsen, 11 weken na de geboorte van mijn tweede kind. Ik vond dit van te voren heel erg spannend, maar het viel mij alles mee. Ik voelde echt niet zo heel veel. Ik geef wel borstvoeding, daar blijft het allemaal nog een beetje weker door. Ik had een uur van te voren een ibuprofen van 400 mg genomen. Nu ben ik benieuwd hoe het hebben van een spiraal gaat bevallen, vanwege alle verhalen die onlangs in het nieuws zijn geweest. Hopelijk ga ik niet al te erge klachten krijgen.

vorige week

Reactie op M_1986

Hier gaven ze aan minimaal 10 weken na de bevalling een spiraal te plaatsen ...
Klopt, nieuwe richtlijn is volgensmij zelfs 12 weken na de bevalling. Mijn huisarts vond na 8 weken ook prima. Dat wilde ik graag.

vorige week

Reactie op Layla1997

Klopt, nieuwe richtlijn is volgensmij zelfs 12 weken na de bevalling. Mijn ...
Ah ik doe ook niet via de huisarts. Maar bij de verloskundige. Misschien dat daar nog verschil in zit

3 dagen geleden

Hier vandaag laten plaatsen, niets van gevoeld. Hopelijk levert het mij minder menstruatieklachten op 🤞🏼🍀

2 dagen geleden

Ik heb afspraak gemaakt, moet van huisarts wachten tot 12wk pp. Dit is mijn 1e spiraal. Ben vooral benieuwd of jullie nog ongesteld zijn of dat het lang weg bleef?

2 dagen geleden

Reactie op Babynr3ontheway

Ik heb afspraak gemaakt, moet van huisarts wachten tot 12wk pp. Dit is mijn ...
Ik ben dus maandag geweest. En was toevallig ongesteld, dag 3. Op dag 4 had ik al geen bloedverlies meer. Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat . Ik ben vandaag overigens 12 weken geleden bevallen. Hier gaven ze 10 weken pp aan.

2 dagen geleden

Reactie op Babynr3ontheway

Ik heb afspraak gemaakt, moet van huisarts wachten tot 12wk pp. Dit is mijn ...
Overigens niet bij de huisarts maar via verloskundige. Vond dat een iets fijner idee

2 dagen geleden

Ik afgelopen maandag laten zetten bij de VK, 10 weken na de bevalling. Heb hem 2x eerder laten zetten toen ik nog nooit bevallen was, toen was het wel pijnlijk. Nu gebruikte ze ook een verdovingsspray dus niks van gevoeld. Vond haar twee vingers en de eendenbek erin vervelender dan het plaatsen van de spiraal. Was de dag ervoor een beetje ongesteld geworden. Na plaatsen flink ongesteld geworden, dat heb ik eerder nooit gehad. Maar ook eerste echte menstruatie na de bevalling