Hoi,
Hoe vaak doen jullie dit?
Hier is het nog flink oefenen en lukt het hem nog niet goed om zijn hoofd vanaf buik omhoog te houden.. iemand tips?
We hebben een platte zachte ondergrond, speelgoed waar hij naar kan kijken of onszelf.. Ik had gelezen dat je zijn billetjes zacht moet vasthouden en dat, dat moet helpen maar bij ons nog niet gelukt.
Wij gebruiken een tummy time kussen, onze meid kan dan heel lang zo zitten en overal naar kijken en lachen. Ze vind het met dit kussentje veel leuker om te doen dan als ze plat op haar buik ligt
Mijn zoontje had er ook moeite mee. Op advies van kinderfysio eerst op mijn onderbenen getraind in een schuine helling. Zijn hoofdje stak dan uit ter hoogte van mijn knieën. Ik zette mijn onderbenen steeds iets minder schuin en nu kan hij het ook plat op de vloer, proces duurde ongeveer 10 dagen.
De fysio gaf bij ons als tip om de armen vast te houden via de onderkant zeg maar. Dus dat je achter de baby staat en de onderarmen ondersteunt. Dit hielp bij onze dochter heel goed.
Is de ondergrond te zacht?
Lukt het wel om het nekje goed overeind te houden door over de schouder te kijken?
Wij doen elke dag tummy time maar ze vind het echt leuk.
Meestal vinden ze het pas leuker als ze ook al goed het nekje recht kunnen houden.
Ik leg haar met haar borst op een klein kussentje zodat haar borst iets hoger ligt en dan vind ze tummy time veel leuker en is het makkelijker voor haar.
Probeer een kinderfysio mee te laten kijken want soms is er een reden dat tummy time niet goed lukt/ je kindje het niet wil. Was bij ons ook het geval, te stijve nekspieren bovenrug en armen…