22 Reacties

2 dagen geleden

Het advies is wel om tot 6 maanden bij je op de kamer te laten slapen 🙈.

2 dagen geleden

Hier oefenen we ook hard met het ledikant. Dit is hier wel wat meer een uitdaging omdat meneer met zijn armen zichzelf wakker slaat. In z'n wieg zitten z'n armen strak onder de deken. En overdag wil hij een speen en snachts niet. Dus we oefenen nog even hard door🫣

2 dagen geleden

Bij ons elke nacht nog gezellig in de co sleeper. We zijn wel aan het oefenen. Sinds een week eerste slaapje rond 20:00 in het ledikant. We maken hem dan om 23.00 wakker voor een fles en leggen hem daarna bij ons op de kamer in de co sleeper.

2 dagen geleden

Reactie op Aishaaaaa

Het advies is wel om tot 6 maanden bij je op de kamer te laten slapen 🙈.
Dat zou kunnen maar als hij/zij naar de opvang gaat moet hij/zij ook in een groot bedje (ledikant formaat) slapen en dan is het erg fijn als ze aan dat formaat gewend zijn. Anders kan slapen een flinke uitdaging worden. En ik moet ook zeggen dat onze zoon niet tot 6 maanden in de wieg gaat passen aangezien die nu al 3/4 gevuld is🫣

2 dagen geleden

Hier het eerste slaapje (ergens tussen 8:30 en 10:30) in haar eigen bedje. In de nacht nog lekker bij ons in de co sleeper! 😊

2 dagen geleden

Met 6 weken is ze overgegaan van cosleeper naar ledikant. En van onze kamer naar eigen kamer. We hielden elkaar wakker. Gewoon ipv de Cosleeper gelegd en ging gelijk goed. En we slapen allemaal zoveel beter

2 dagen geleden

Ons zoontje slaapt overdag altijd in het ledikant omdat ik die kamer beter kan verduisteren. s Nachts bij ons tot hij uit zijn wieg groeit. Zal rond 6 maanden zijn.

2 dagen geleden

Reactie op M_1986

Met 6 weken is ze overgegaan van cosleeper naar ledikant. En van onze kamer ...
Overigens alleen de nacht. Overdag slaapt ze gewoon beneden. Inmiddels is de Cosleeper. Die heb ik maar naar beneden verplaatst. Vond het zonde dat er hem niet meer gebruiken

2 dagen geleden

Hier slaapt ze al vanaf dag 6 in een ledikantje, wel bij mij op de kamer. Maar moet ook zeggen dat ik haar vaker bij mij in bed neem (alleenstaande dus genoeg ruimte naast mij) nu het warmer wordt en ik prima zonder dekbed slaap. Geborgenheid is fijn voor een baby, ze moeten het niet alleen doen. Maar als jij liever hebt dat ze in een ander kamertje slaapt zou ik het gewoon doen en kijken hoe het loopt. Ik logeer momenteel bij een vriend en hier slaapt ze in een campingbedje in zijn woonkamer (appartement dus maar op enkele meters van mij) en dat gaat prima.

2 dagen geleden

Reactie op Mamavanzoon231

Dat zou kunnen maar als hij/zij naar de opvang gaat moet hij/zij ook in een ...
Ah ja sorry daar heb ik me niet op ingelezen omdat mijn zoontje niet naar dr opvang gaat, maar dan begrijp ik het zeker :) Ik weet ook trouwens niet of wij 6 maanden redden h oor haha, zelfde voor 3/4 is de cosleeper al gevuld

2 dagen geleden

Ik ben de dutjes overdag in haar ledikant gaan oefenen en toen we elkaar op een nacht zo erg wakker hielden de volgende nacht ook in haar ledikant gelegd. Moet eerlijk zeggen dat ik het vreselijk vindt dat ze zo ver weg ligt en ik op een schermpje naar haar moet kijken, maar als we er allemaal beter door slapen heb ik het ervoor over. Afgelopen nachten kwam ze echter vanaf 3-4 uur elk uur dus was ik alsnog gebroken. Vandaag leg ik haar direct bij ons in de cosleeper als ze de eerste keer wakker wordt, dan hoef ik er niet telkens uit

2 dagen geleden

Wij hebben vorige week besloten haar in dr eigen bedje te leggen en toen kwamen we er achter dat ze daar misschien ook wel aan toe was. Sliep ineens door ondanks borstvoeding. Van 11 tot 6 geslapen de eerste nacht. Sindsdien slaapt ze elke avond na dr laatste fles in dr eigen kamertje, soms slaapt ze door, soms niet maar we hebben beide meer rust.

2 dagen geleden

Onze oudste rond 4maanden, trok de bekleding van de wieg altijd los en daardoor niet meer helemaal veilig haha.. Was er ook aardig uit gegroeid.. Onze middelste zo'n 6 maanden, zij is ook echt wel een stukje kleiner. Nu bij de 3e gaan we t wel zien, ik vind het ideaal snachts zo met voedingen. Hoef ik er tenminste niet uit. Wij zijn wel altijd na m'n verlof begonnen met overdag de slaapjes in hun ledikantje op hun eigen kamertje. Dan de nachten alleen nog bij ons.

2 dagen geleden

Ik zou het gewoon eens proberen! Mijn zoontje heb ik met 5 weken voor het eerst in het ledikant gelegd (ik heb geen babyfoon in onze kamer en mijn man was een nachtje weg, had wel zin om mijn handen die avond vrij te hebben). Hem maakt het niets uit tot nu toe, hij slaapt ook altijd overdag en tot de eerste nachtvoeding rond 23 uur in zijn eigen bed. Daarna gaat hij naar de cosleeper, vind ik makkelijker met de borst 's nachts. Maar hij past bijna niet meer met bijna 7 kilo haha.

2 dagen geleden

Ik doe het vanaf 10 weken omdat ik met 11 weken ging werken. Ik vond t ook super makkelijk naast me in de wieg dan, want met bv midden in de nacht hoefde ik niet helemaal de kamer uit. Ik heb er nu voor gekozen om haar in eigen kamer in haar ledikant te leggen, wat voor haar overigens prima gaat, want dan heeft ze geen last van 1 van ons als we alvast uit bed gaan om klaar te maken. Ze werd hier ook elke keer met de wekker van mn man wakker haha. Ik heb wel de babyfoon aan staan, dat vind ik zelf prettig. Verder qua wennen viel het voor mijn dochter heel erg mee. Inderdaad ook overdag begonnen en dat ging gelijk heel goed en daarna gewoon 's avonds hetzelfde gedaan als wat ik normaal deed als ik haar in de wieg zou leggen (verschonen, voeden enzo) maar dan in haar ledikant leggen.

gisteren

Hier gaat het half half. Ze slaapt sinds ze 9 weken is, overdag in haar kamer in een ledikant. Als ik haar s avonds naar bed breng, ligt ze daar ook. Na de late fles brengt mijn man haar naar mij toe en legt haar in het wiegje in de logeerkamer. Na de ochtend voeding blijft ze weer in haar eigen kamertje. Zodra ze goed gaat doorslapen, blijft ze in haar kamertje, die naast onze slaapkamer is en ga ik weer gezellig bij mijn man slapen ☺️

gisteren

Hier sinds een week of 7 in eigen bedje.. puur toeval omdat meneer op een dag zo'n krampen had en hij eindelijk in slaap was gevallen en we hem niet weer wakker wouden maken.. ging meteen goed en slaapt prima door, inmiddels is hij bijna 9 weken. Overdag is wel nog een uitdaging

gisteren

Onze zoon is bijna 12 weken en slaapt al een week of zes in zijn ledikant, omdat de wieg al te krap werd.. wel naast ons bed op onze kamer. Ging direct goed! 👍🏻

gisteren

Reactie op Bubbles28

Onze zoon is bijna 12 weken en slaapt al een week of zes in zijn ledikant, ...
Hopelijk dan straks de overgang naar eigen slaapkamer ook makkelijker omdat hij zijn ledikant al gewend is

gisteren

Ons oudste zoon ging pas naar zijn eigen kamer met 6 maanden. Hij sliep eerst in een klein wiegje dat naast mijn bed stond & daarna stond zijn ledikant nog een tijdje naast mij op de slaapkamer.